۱۱ کاری که هرگز در لائوس نباید انجام دهید
امتیاز ما

لائوس و مردمانش دارای فرهنگی بسیار روشن‌فکرانه و پذیرای ایده‌های نو و جدید هستند. آن‌ها با افرادی که طرز تفکر و احساسات متفاوتی هستند، مشکلی ندارند. شعار جالب مردم لائوس این است: «زندگی کن و اجازه بده تا زندگی کنند». با وجود تمام این سادگی مردم این کشور، کارهایی هست که شما برای حفظ امنیت خود و احترام به افراد محلی هرگز نباید در مکان‌های عمومی این کشور انجام بدهید. در ادامه لیستی از فعالیت‌هایی ممنوعه در لائوس  را به شما معرفی خواهیم کرد. با مجله دور و نزدیک در ادامه‌ی مطلب ۱۱ کاری که هرگز در لائوس نباید انجام دهید همراه باشید.

فریاد نزنید، بحث نکنید و در خیابان ندوید

فرهنگ آرام لائوس

مردم لائوس به هر قیمتی که شده می‌خواهند وجه خود را حفظ کنند، آن‌ها فریاد نمی‌زنند و با صدای بلند بحث نمی‌کنند. در این کشور چانه زدن خیلی رایج نمی‌باشد، پس برای پایین‌تر آوردن قیمت جنسی چانه نزنید، چون فروشنده ترجیح می‌دهد ضرر کند تا به بحث با شما بپردازد. سرویس در رستوران‌ها و مغازه‌ها به آرامی و با کیفیت‌های بسیار متفاوتی ارائه می‌شود. قبل از سفر به لائوس صبر کردن را تمرین کنید و انتظار نداشته باشید کسی فقط به این علت که شما عجله دارید سریع‌تر کار کند. دندان به زبان بگیرید و بدون عجله از سبک زندگی به دور از استرس این سرزمین لذت ببرید.

عتیقه و محصولات شکار شده از حیات وحش را خریداری نکنید

حیات وحش لائوس

نظارت ضعیف باعث شکار غیر‌فانونی حیوانات وحشی در لائوس شده است. خارج کردن عاج، پوست و هر نوع محصول مشابه از لائوس ممنوع می‌باشد، در صورت انجام این کار، خریدهای شما مصادره می‌شوند و شما مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد. همچنین خارج کردن مجسمه‌های عتیقه بودا نیز از این کشور ممنوع می‌باشد، خیلی از مجسمه‌ها از معبد‌ها دزدیده شده‌اند که باعث از بین رفتن میراث فرهنگی این کشور شده است. خوشبختانه هنر چوب‌تراشی بسیار رایج و پویا است و هنرمندان زیادی در این زمینه فعال هستند که دست شما را برای انتخاب سوغاتی باز خواهند گذاشت.

 

بهتر است سوار موتور نشوید

متورسواری | لائوس

در لائوس موتور وسیله‌ی نقلیه رایجی است، اما عواقب استفاده از آن بر عهده خودتان می‌باشد. هیچ درمانگاهی در این کشور وجود ندارد و اگر شما مصدوم شوید باید از مرزها گذشته و به تایلند بروید تا به زخم های شما رسیدگی شود. شب‌ها به دلیل وجود رانندگان مست جاده‌ها خطرناک‌تر  هم می‌شوند. بسیاری از مردم از جمله بچه‌ها بدون داشتن گواهینامه موتور‌سواری می‌کنند. در نهایت اگر تصمیم به موتورسواری گرفتید، حتما قبل از سوار شدن موتور خود را چک کنید تا از سالم آن اطمینان حاصل کنید، کلاس ایمنی به سر کرده و با حواس جمع رانندگی کنید.