مساجد روسیه
امتیاز ما

زمانی که به معماری روسیه فکر می‌کنید، ممکن است اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد، کلیسای ارتدوکس با گنبدهای طلایی باشد. اما شاید جالب باشد که بدانید مسلمانان روسیه ۲۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و بیش از ۸۰۰۰ مسجد در روسیه ساخته شده است. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک به معرفی زیباترین مساجد روسیه می‌پردازیم. بلیط هواپیما

مسجد جامع مسکو ، محل عبادت مسلمانان روسیه

مسلمانان روسیه - مسجم جامع مسکو

مسجد جامع مسکو در سال ۲۰۱۵، طی یک پروسه‌ی ۱۰ ساله ساخته شد. این مسجد بلندترین مسجد در قاره‌ی اروپا است و گنجایش ۱۰۰۰۰ نفر را دارد. این مسجد شش طبقه دارای چندین سالن، یک کتابخانه، موزه و نمایشگاه است.

قلب چچن در گروزنی

مسجد احمد قدیروف

مسجد «قلب چچن» یک مسجد کلاسیک با کاشی‌کاری‌های زیبا است که فضای داخلی آن با سنگ مرمر سفید ساخته شده است. نام این مسجد از نام «احمد قدیروف»، اولین رئیس جمهور چچن گرفته شده است. این مسجد نیز یکی از مسجدهای بلند روسیه است که به اندازه‌ی ۱۰۰۰۰ نفر ظرفیت دارد. مسجد «قلب چچن» اولین مسجد روسیه است که ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته پخش زنده دارد. بلیط تهران استانبول

مسجد بولگار در قازان

مسجد بولگار قازان

این مسجد تنها مسجد سفید رنگ در روسیه است و در سال ۲۰۱۲ ساخته شد. مسجد «بولگار» نام دیگری هم در میان مسلمانان روسیه و مردم محلی دارد. آنها این مسجد را «تاج محل قازان» می‌نامند. این مسجد دارای چندین طاق است که حدودا ۸۸ ستون دارد. مسجد بولگار از میرث جهانی یونسکو و محل نگه‌داری بزرگ‌ترین قرآن جهان است که بیش از ۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد و برای بلند کردن آن به تقریبا ۱۶ نفر احتیاج است.

مسجد جوما در دربنت

مسجد دربنت

این مسجد قدیمی‌ترین مسجد روسیه است و در «دربنت» واقع شده است. زمان ساخت این مسجد به سال‌ها ۷۳۳ و ۷۳۴ پس از میلاد مسیح (ع) باز می‌گردد و به عنوان میراث جهانی یونسکو تلقی می‌شود. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

مسجد لولا تولپان

مسجد لولا تولپان

مسجد «لولا تولپان» یکی دیگر از محل‌های عبادت مسلمانان روسیه در سال ۱۹۸۹ ساخته شد. نام این مسجد به معنای « غنچه‌ی گل لاله» است. ساخت این مسجد ۹ سال طول کشید و به دلیل طراحی معماری‌اش و اینکه محل اصلی تجمع مسلمانان «باشقیرستان» است شهرت دارد.

مسجد جامع مایکوپ

مسجد مایکوپ

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری روسیه در «آدیغیه» قرار دارد. مسجد جامع «مایکوپ» در سال ۲۰۰۰ برای مسلمانان روسیه ساخته شد که محل اصلی تجمع و عبادت این مسلمانان در آدیغیه است. به علاوه، درب این مسجد به روی گردشگران نیز باز است. بلیط هواپیما تهران مشهد

مسجد قل شریف

مسجد قل شریف

مسجد «قل شریف»، بخشی از میراث جهانی و یکی از بهترین نمونه‌های تاریخی و معماری قازان است و به عنوان شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌ی گردشگری قازان به‌شمار می‌رود. این مسجد گنجایش ۶۰۰۰ نفر را دارد و بزرگ‌ترین مسجد روسیه است.

مسجد مرکزی نیژنکامسک

مسجد مرکزی نیژنکامسک

مسجد مرکزی «نیژنکامسک» در سال ۱۹۹۶ با جشن سی‌امین سالگرد تاسیس شهر افتتاح شد. این مسجد فقط یک مسجد و مختص به مسلمانان روسیه نیست بلکه درواقع یک مرکز فرهنگی و آموزشی است و دارای مدرسه، کتابخانه، مرکز تاریخی و فرهنگی و یک هتل است.

مسجد سنت پترزبورگ

مسجد سنت پترزبورگ

یکی از زیباترین مکان‌های «سنت پترزبورگ» مسجدی به همین نام است که تقریبا شبیه به آرامگاه «تیمور لنگ» در ازبکستان است. این مسجد در سال ۱۹۱۳ ساخته شد و در زمان خود بزرگ‌ترین مسجد قاره‌ی اروپا بود. این مسجد ۴۵ متر ارتفاع و گنجایش ۵۰۰۰ عبادت کننده از مسلمانان روسیه را دارد.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد روسیه به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کنید.