کشور ژاپن
امتیاز ما

ژاپن و فرهنگ و سنت‌هایش همیشه مورد توجه مردم جهان بوده است. این کشور دارای تاریخی پربار است و با وجود پیشرفت‌های زیادی که در تکنولوژی داشته هنوز هم سنت‌ها و فرهنگ‌ها در این کشور محترم شمرده می‌شوند. علاوه بر سنت‌ها و فرهنگ‌ ژاپن، دلایل دیگری هم وجود دارد که این کشور را از بقیه‌ی کشورها متمایز می‌سازد. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک کمی از ویژگی‌های ژاپن که این کشور را به خاص‌ترین کشور جهان تبدیل کرده است خواهیم گفت. بلیط هواپیما

 شینتو در ژاپن

معبد شینتو در ژاپن

«شینتو» به عنوان مذهب رسمی کشور ژاپن شناخته می‌شود. بیشتر مردم این کشور اصلا مذهبی نیستند اما سنت‌های شینتو نقش مهمی را در زندگی ژاپنی‌ها ایفا می‌کنند. تنها در «کیوتو» بیش از ۴۰۰ معبد شینتو وجود دارد که به احترام خدایان مختلف که «کامی» نامیده می‌شوند بنا شده‌اند. بلیط تهران استانبول

خدمات مشتریان

خدمات مشتریان در ژاپن

ژاپن استانداردهایی جهانی برای داشتن خدماتی بی‌نقص را قرار داده است. یکی از بهترین بخش‌های این استانداردهای این است که خدمات مشتریان در ژاپن به دلیل دریافت انعام صورت نمی‌گیرد. بیشتر افرادی که در بخش‌های خدماتی کار می‌کنند مودبانه برخورد می‌کنند و در ژاپن نیازی نیست از این افراد تشکر کنید زیرا می‌دانند که در حال انجام وظیفه هستند.

کیمونو

کیمونو

«کیمونو» یکی از نمادهای فرهنگ کهن ژاپن است و بسیاری از مردم این کشور در فستیوال‌های مختلف و مناسبت‌های خاص مانند جشن فارغ‌التحصیلی و جشن عروسی و این لباس را بر تن می‌کنند.

انیمه و مانگا

انمیه ژاپنی

انیمیشن‌های ژاپنی در اصطلاح «انیمه» نامیده می‌شوند. «پسر فضایی» که در دهه‌ی ۱۹۵۰ نوشته شد، به عنوان یکی از مانگاهای ژاپنی شناخته می‌شود. کتاب‌های کمیک ژاپنی به شهرت زیادی دست پیدا کردند و بعدا به یکی از صادرات مهم این کشور تبدیل شدند. مانگاهای ژاپنی تاثیر بسزایی بر روی کتاب‌های کمیک چینی و کره‌ای داشتند.

زلزله و بلایای طبیعی

ژاپن بیشترین زلزله را نسبت به دیگر کشورهای جهان تجربه می‌کند. ممکن است هر ماه بیش از ۱۰ زلزله‌ی خفیف رخ دهد. زلزله‌های بزرگ‌تری که ممکن است مخرب‌تر باشند و باعث بروز «سونامی» شوند کمتر رخ می‌دهند اما هنگامی که اتفاق می‌افتند، آثار بدی به دنبال خواهند داشت. بلیط هواپیما تهران مشهد

آشپزی ژاپنی

آشپزی ژاپنی

علاوه‌بر غذاهای معروف ژاپنی مانند «سوشی» و «میسو» تعداد زیادی از غذاهای خوشمزه‌ی ژاپنی وجود دارند که برای هر فرد ماجراجویی که به امتحان کردن غذاهای مختلف علاقه دارد تجربه‌ی بسیار خوبی خواهد بود.

تعظیم کردن

فرهنگ ژاپنی

ژاپنی‌ها از سنین پایین تعظیم کردن را می‌آموزند و از تعظیم کردن در شرایط مختلفی استفاده می‌کنند؛ از تشکر کردن تا عذرخواهی کردن.

تاتامی

تاتامی در ژاپن

«تاتامی» به کف‌پوش‌هایی گفته می‌شود که در دوره‌ی «هه‌ایان» برای نشستن اشرافیان استفاده می‌شد. در اوایل دوره‌ی «ادو» افراد طبقه‌ی متوسط هم شروع به استفاده از این کف‌پوش‌ها کردند. این کف‌پوش‌ها نه تنها راحت هستند بلکه بسیار مقاوم بوده و بعد از مدتی به راحتی می‌توان آنها را عوض کرد. امروزه در اتاق‌ها و خانه‌هایی مانند چایخانه‌ها، رستوران‌های سنتی و… از این کف‌پوش‌ها استفاده می‌شود. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

مراسم صرف چای

مراسم چای در ژاپن

مراسم صرف چای برای اولین بار بیش از ۱۰۰۰ سال گذشته توسط راهبان چینی به ژاپن معرفی شد. بعد از گذشت قرن‌ها، این مراسم هنوز هم گرامی داشته می‌شود و سنت های با ارزش ژاپنی به شمار می‌رود.

فرهنگ کاوایی

فرهنگ کاوایی

بامزه بودن را در هیچ‌کجای دنیا به اندازه‌ی ژاپن نمی‌توان پرطرفدار پیدا کرد. این کشور بامزه بودن را تحت عنوان «کاوایی» به جهان معرفی کرده است که همین معنا را در زبان ژاپنی نیز دارد. از عروسک‌های مختلف گرفته تا تبلیغات، مد، تکنولوژی و… فرهنگ کاوایی را در همه‌جای این کشور می‌توانید ببینید.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد ژاپن به صفحه‌ی اصلی وبسایت مراجعه کنید.