جاذبه های گردشگری صربستان
امتیاز ما

این کشور پر از زیبایی‌های طبیعی و شهرهای پر‌انرژی است و برخی از بهترین غذاهای قاره‌‌ی اروپا در این کشور است. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک برخی از شگفتی‌های طبیعی و جاذبه های گردشگری صربستان را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاذبه های گردشگری صربستان ؛ بلگراد

جاذبه های گردشگری صربستان - بلگراد

«بلگراد» پایتخت صربستان یکی از سرزنده‌ترین شهرهای این کشور است. در این شهر پارک‌ها، موزه‌ها، گالری‌ها، یادبودها و خیلی جاذبه‌های دیگر برای گردشگران وجود دارد. قلعه‌ی «کالمگدان» یکی از زیباترین مناظر شهر را به نمایش می‌گذارد.

نووی ساد

نووی ساد

دومین شهر بزرگ صربستان به نام «نووی ساد» به آتن صربستان مشهور است. مرکز این شهر یکی از زیباترین نقاط این کشور است. قلعه‌ی «پترووارادین» یکی از جاذبه های گردشگری صربستان است و شهرتی به اندازه‌ی قلعه‌ی کالمگدان دارد.

رودخانه اوواچ

جاذبه های گردشگری صربستان - اووچ

صربستان دارای طبیعتی بکر و زیباست و رودخانه‌ی «اوواچ» بخشی از آن است. رودخانه‌ی پر پیچ و خم «وواچ» که از کنار کوه‌ها می گذرد منظره‌ای فراموش نشدنی را به نمایش می‌گذارد. این رودخانه در نهایت به کشور «بوسنی و هرزگووین» می‌ریزد.

کوه های تارا

جاذبه های گردشگری صربستان - کوه های تارا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری صربستان که از جاذبه‌های طبیعی این کشور است کوه‌های «تارا» نام دارد. این کوه‌ها در جنگلی‌ترین منطقه‌ی صربستان قرار دارد که این منطقه دارای پارک‌های ملی رودخانه‌ها و دریاهای شگفت انگیزی است. گونه‌های جانوری متنوعی مانند خرس‌های قهوه‌ای، قوش تیز پر و اردک ماهی‌خوار نیز در این منطقه یافت می‌شود.

شهر نیش

جاذبه های گردشگری صربستان - شهر نیش

سومین شهر بزرگ صربستان به نام «نیش» از دو شهر دیگر که نام برده شد بسیار متفاوت است. برج معروف جمجمه یکی از جاذبه‌های این شهر است که مردم زیادی برای بازدید از آن به این شهر می‌آیند و این یادگار ۵۰۰ سال حکومت عثمانی‌ها است. اما بیشتر این جمجمه‌ها دیگر در این برج نیستند. شهر نیش دارای بهترین غذای صربستان است.

درونگراد

جاذبه های گردشگری صربستان - درونگراد

«درونگراد» یکی از جاذبه های گردشگری صربستان است. زیبایی این دهکده به گونه‌ای است که انگار از داخل یک فیلم بیرون آمده است.

کلیسای سنت جورج

جاذبه های گردشگری صربستان - کلیسای سنت جورج

«تپلا» شهری کوچک است که بین بلگراد و نیش واقع شده است و کلیسایی که در این شهر واقع شده یکی از ارزشمندترین جاذبه های گردشگری صربستان است. نام اصلی این کلیسا، کلیسای «سنت جورج» است. تمام خانواده‌ی سلطنتی «کارادوردویچ» در آن‌جا دفن شده‌اند. داخل کلیسا یکی از زیباترین معماری‌ها را دارد و بیش از ۴۰ میلیون شیشه‌ی رنگی در ساخت آن به کار رفته است. بازدید از این کلیسا را حتما در برنامه‌ی خود قرار دهید.

سرمسکی کارلوویج

جاذبه های گردشگری صربستان - سرمسکی کارلوویچ

«سرمسکی کارلوویج» به عنوان زیباترین شهر صربستان شناخته می‌شود. این شهر یک شهر کوچک است و کمتر از ۹۰۰۰ نفر جمعیت دارد اما اهمیت زیادی در تاریخ صربستان دارد. این شهر زمانی جایگاه کلیسای ارتودوکس صربستان بود و مدتی طولانی پایتخت فرهنگی به شمار می‌رفت. این شهر داراری معماری بسیار زیبایی است. همه‌ی این موارد در کنار هم سرمسکی کارلوویج را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری صربستان تبدیل کرده‌‌اند.

صومعه استودنیکا

جاذبه های گردشگری صربستان - صومعه استودنیکا

صربستان دارای صومعه‌های زیادی است و صومعه‌ی «استودنیکا» یکی از بهترین‌هاست. این صومعه توسط فردی به نام «استفان نمانیا» در قرن دوازدهم ساخته شد. این صومعه دارای ۲ کلیسای سفید و بناهای دیگری است و تاریخچه‌ی جالبی هم دارد.

قلعه گلوباک

جاذبه های گردشگری صربستان - قلعه گلوباک

قلعه‌ی گلوباک در قرن چهاردهم در شرق صربستان ساخته شد. این قلعه در حاشیه‌ی «دانوب» واقع شده است و در طی قرن‌ها دستخوش تغییرات زیادی نشده است. این قلعه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری صربستان است.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصر صربستان به صفحه‌ی اصلی وبسایت مراجعه کنید.