عجیب‌ ترین سواحل دنیا
امتیاز ما

در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم تا دل‌تان بخواهد پدیده‌ها و مکان‌ها، دریاها و سواحل شگفت‌انگیز و عجیب و غریب پیدا می‌شود که هر کدام ظرفیت این را دارند تا به عنوان جاذبه یا قطب گردشگری معرفی شوند. یک مکان یا منطقه جغرافیای زمانی عجیب و دیدنی می‌شود که دارای عناصر و ویژگی‌های خاص خودش باشد و در این میان سواحل و جزایر موجود در گوشه و کنار سیاره خاکی ما از این دست خصلت‌ها و خصوصیات کم ندارند. مطلب حاضر به معرفی چند ساحل که جزو عجیب‌ ترین سواحل دنیا هستند اختصاص دارد که یاد و خاطره سفر به هر کدام از آنها می‌تواند تا سال‌های سال و حتی تا واپسین دقایق عمر در عمیق‌ترین لایه‌های حافظه ما رسوخ کند. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

عجیب‌ ترین سواحل دنیا

سواحل پاپاکولی در هاوایی

ساحل «پاپاکولی» در نزدیکی «کالی» در منتهی الیه هاوایی واقع شده است. برای رسیدن به این نقطه پنهان باید سه ساعت مسافت طولانی را در امتداد صخره‌های دریایی طی کرد. اما سختی راه ارزش تحمل کردن را دارد. شگفتی ساحل پاپاکولی به خاطر داشتن ماسه‌های سبز است که ظاهرا از دانه‌های کانی و معدنی موسوم به «اولیوین» تشکیل شده‌اند. برفراز ساحل پاپاکولی در هاوایی یک قله آتشفشانی هم قد علم کرده است.

ساحل دماغه آتش‌‌ها در تاسمانی

ساحل دماغه آتش‌‌ها در تاسمانی با طبیعتی هوش‌ربا که سرشار از عجایب است در فاصله ۳۰ مایلی ساحل غربی ایالت اتریشی تاسمانی واقع شده است و این ساحل به دلیل برخورداری از صخره‌های گرانیتی به رنگ پرتقالی هیجان‌انگیز بسیار معروف است. رنگ آتشین این صخره‌ها از گل سنگ‌هایی است که بر روی آنها می‌رویند و هر کسی چشم‌اش به این همه زیبایی می‌افتد به حال پیشینیانی حسرت می‌خورد که از تماشای این منظره محروم بوده‌اند.

سواحل «پلایا دل آمور» در مکزیک

این ساحل همچنین با نام «ساحل پنهان» نیز مشهور است که در لیست عجیب‌ ترین سواحل دنیا قرار دارد. ساحل پلایا دل آمور در حقیقت حفره یا گودالی جادویی و بخشی از مجموعه جزیره‌های ماریتا در نزدیکی پورتو والارتا است که فقط می‌توان با شنا یا با استفاده از قایق کایاک و با گذشتن از یک تونل آبی طولانی  که این ساحل را به اقیانوس آرام متصل می‌کند به آن رسید. کسی هست که با دیدن این ساحل عاشق‌اش نشود!؟

سواحل «گلس» یا شیشه‌ای یا قلعه فرنگی در کالیفرنیا

در این ساحل به یاد ماندنی که در منطقه مک‌کریچر استیت پارک واقع شده است به جای شن و ماسه شاهد پوشش ضخیمی از شیشه‌های دریایی خواهید بود. این نقطه در روزگاری به عنوان زمین بی‌مصرف یاد می‌شد اما دست طبیعت فضای یاس و ناامیدی را از این ساحل با پوشاندن روپوشی از شیشه طبیعی از بین برد و اکنون این ساحل جادویی از جمله ساحل‌های چند ضلعی جادویی به شمار می‌آید.