نکات ضروری سفر در جاده
امتیاز ما

سفر جاده‌ای یا طبیعتگردی با ماشین و اتراق گردن و خوابیدن در فضای باز یکی از هیجان‌انگیزترین نوع سفرهاست؛ جاده‌های طولانی در کنار گروهی از دوستان. این نوع سفر همانقدر که هیجان دارد همانقدر هم ممکن است خطرناک یا حداقل پر از مشکل و چالش باشد. با ما همراه باشید تا نکاتی را مرور کنیم که می‌توانند تجربه‌ی جالب‌تری از سفر در جاده را ایجاد کنند. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

۱- ماشین‌تان رو به راه باشد

نکات ضروری سفر در جاده

رو به راه کردن ماشین به این معنی نیست که فقط آب و روغن ماشین را چک کنید یا باکش را پر کنید. مطمئن شوید که ماشین درستی را انتخاب کرده‌اید و در تمام مسیر می‌توانید رویش حساب کنید. ماشین باید طوری باشد که همه راحت در داخل آن جا شوند، جای کافی برای لوازم و وسایل سفر وجود داشته باشد، خود ماشین برای نوع منطقه‌ای که سفر می‌کنید مناسب باشد و مواردی مثل این. بلیط هواپیما خود را انتخاب نمایید

۲- تیم سفر هماهنگی جمع کنید

در این نوع سفرها همسفران شما حتی از ماشین‌تان مهم‌ترند. باید بهترین دوستان هم باشید چرا که باید مدت زیادی را باهم در داخل ماشین یا چادر بگذرانید. تیم بزرگتر به معنی صرف وقت بیشتر برای اتراق کردن یا راه افتادن دوباره است. تیم کوچکتر برعکس آن است. در انتخاب تیم دقت کنید؛ اگر با کسی مشکل شخصی دارید، احتمالا گزینه‌ی مناسبی برای همسفر شدن نیست. قرار است خوش بگذرانید.

۳- برای مسیرتان برنامه داشته باشید

پیش از آغاز سفر همگی به نتیجه‌ی واحدی در مورد مسیر سفر، مقصد سفر، کارهایی که باید انجام دهید و کارهایی که نباید انجام دهید، برسید. اگر پیش از سفر در موردش بحث کنید، بهتر از آن است که در طول مسیر در موردش دعوا کنید. نیازی نیست خیلی برنامه‌ی دقیقی بچینید، اما در مورد جایی که می‌خواهید بروید کمی تحقیق کنید.

۴- آنچه باید همراه داشته باشید

نکات ضروری سفر در جاده

مطمئن شوید که موبایل‌تان در منطقه‌ای که سفر می‌کنید آنتن داشته باشد. نقشه را به هیچ عنوان فراموش نکنید؛ چه آنلاین و چه آفلاین. شارژر همه‌کاره یا پاوربانک همراه داشته باشید. سفر بدون دوربین عکاسی خوب، سفر خوبی نخواهد شد. کیسه زباله فراموش نشود. مطمئن شوید لوازم شخصی و بهداشتی برداشته‌اید. جعبه‌ی کمک‌های اولیه بسیار مهم است. لباس گرم را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

۵- حساب و کتاب

هزینه‌های سفر را نه به صورت مساوی، بلکه عادلانه و منصفانه بین همه سرشکن کنید. اگر یک نفر ماشین آورده، هزینه‌ی بنزین را بقیه پرداخت کنند.

۶- آرام حرکت کنید

همه‌ی ما این جمله را شنیدیم که مسیر سفر، جزئی از سفر است. پس آرام حرکت کنید و دقیق‌تر اطرافتان را ببینید. شاید مقصد آن‌طور که انتظارش را داشته باشید، غافلگیر کننده نباشد؛ حداقل از مسیر لذت می‌برید. نیازی نیست که به موقع به مقصدتان برسید؛ کمی دیر رسیدن در صورتی که محل خوبی برای غذا خوردن پیدا کرده‌اید، ارزشش را دارد. حتی شاید بد نباشد مقصد دیگری انتخاب کنید، البته نه خیلی دور و متفاوت.

۷- تنقلات و آب سالم

تنقلات و آب سالم به اندازه‌ی کافی همراه داشته باشید. شاید در مسیرتان تا چند ساعت به فروشگاه یا رستوران یا هر آبادی دیگر برنخورید؛ گرسنگی و بی حالی اصلا تجربه‌ی جالبی در سفر نیست.

۸- موسیقی

حتی اگر همه‌ی این موارد را هم فراموش کردید، موسیقی را فراموش نکنید. موسیقی جزئی جدانشدنی از سفر است که نبودش همه را اذیت خواهد کرد. پس آرشیو موسیقی متنوع و مناسبی همراه داشته باشید که بقیه هم دوست داشته باشند.