جاذبه های گردشگری باتومی
امتیاز ما

شهر باتومی، مرکز استان «آجاریا» در گرجستان، یکی از مقاصد زیبای گردشگری برای گردشگران و حتی مردم محلی است. «باتومی» دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. در این شهر می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های زیادی بیابید و به گشت و گذار در شهرک‌ها و روستاهای اطراف آن بپردازید. شهر باتومی مکان فوق‌العاده‌ای برای پیاده‌روی است. اگر به گرجستان سفر می‌کنید جاذبه های گردشگری باتومی  را از دست ندهید. امروز در مجله دور و نزدیک به معرفی چند مکان دیدنی در باتومی می‌پردازیم. خرید ارزان بلیط تهران تفلیس | بلیط تفلیس تهران

جاذبه های گردشگری باتومی ؛‌ بلوار معروف باتومی

جاذبه های گردشگری باتومی

بلوار باتومی یکی از قدیمی‌ترین جاذبه های گردشگری باتومی است. این بلوار در سال ۱۸۸۱ ساخته شد. در آن زمان دولت یک باغبان آلمانی به نام «رسلر» را مسئول ساخت یک پارک در نزدیکی سواحل «اولد تاون» کرد. امروزه طول این بلوار به ۱۲ کیلومتر می‌رسد و به دو بخش بلوار قدیمی و بلوار جدید تقسیم شده است. در کنار پارکی که توسط وسلر ساخته شد، می‌توانید سواحل، مجسمه‌ها و فواره‌ها را ببینید. در فصل تابستان کافه‌ها و رستوران‌های کنار ساحل باز هستند و می‌توانید شاهد غروب خورشید از این مکان‌های زیبا باشید.

مناظر زیبای باتومی

جاذبه های گردشگری باتومی

مناظر فوق‌العاده‌ از جاذبه های گردشگری باتومی هستند. اگر در تابستان به باتومی سفر می‌کنید و می‌خواهید از روزهای گرم و شرجی فرار کنید باید به «اسپوتنیک» بروید. اسپوتنیک هتلی است که در ۲ کیلومتری «باتومی هیل» واقع شده و نام آن به زبان روسی به معنای ماهواره است. این نام موقعیت قرارگیری این هتل را به خوبی توصیف می‌کند زیرا مناظر باشکوهی از شهر باتومی و دریا را می‌توان از این هتل مشاهده کرد. درختان و گیاهان گرمسیری که در اطراف این هتل کاشته شده‌اند آن را به مکانی آرامش‌بخش تبدیل کرده‌اند. بهترین زمان سفر به گرجستان

غذاهای دریایی در بازار ماهی

جاذبه های گردشگری باتومی

اگر به ماهی و غذاهای دریایی علاقه دارید، بهتر است سری به بازار ماهی در باتومی بزنید و تازه‌ترین‌ها را از آنجا تهیه کنید. برای رفتن به این بازار باید اتوبوس شماره‌ی ۱۰ را به «ماخینجواری» سوار شده و بعد از اداره‌ی مالیات پیاده شده و از راننده درخواست کنید شما را راهنمایی کند. بازار در سمت چپ خیابان قرار دارد.

باغ گیاه‌ شناسی باتومی

جاذبه های گردشگری باتومی

این باغ در سال ۱۹۱۲، توسط گیاه‌شناس روسی در فاصله‌ی ۱۰ کیلومتری باتومی ساخته شد. این باغ در زمان شوروی سابق یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های باتومی بود و بعدها گسترش پیدا کرد. می‌توانید در این باغ قدم بزنید و از زیبایی گل‌ها و گونه‌های گیاهی مختلف لذت ببرید و به تماشای غروب زیبای ساحل بپردازید.

میدان اروپا

جاذبه های گردشگری باتومی

از جاذبه های گردشگری باتومی می‌توان از میدان اروپا نام برد شهر باتومی بارها و بارها بازسازی شده اما همچنان بافت قدیمی خود را از قرن نوزدهم حفظ کرده است. پس از اینکه دولت تصمیم گرفت شهر را بازسازی کند، ساختمان‌ها به شکل اصلی خود باقی ماندند و به شهر چهره‌ی زیبایی بخشیدند. برخی از جاذبه‌های گردشگری باتومی که در این میدان قرار دارند شامل ساعت نجومی، مجسمه‌ی زن گرجستانی افسانه‌ای هستند.

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد گرجستان به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کنید.