کاداکس زیباترین روستای دنیا
امتیاز ما

از روستای کاداکس (Cadaqués) در منطقه خیرونای اسپانیا به عنوان یکی از زیباترین مناطق توریستی در سرتاسر دنیا یاد می شود. خانه‌های این روستا همگی به رنگ سفید هستند و بر روی تراس‌های همه خانه‌ها، گلدان‌های رنگارنگ و زیبای زیادی قرار داده شده‌اند. پس بی‌دلیل هم نیست که این روستا از نظر سالوادور دالی، نقاش سرشناس اسپانیایی، «زیباترین روستای دنیا» نامیده شده است. در ادامه این مقاله با دور و نزدیک همراه باشید.

کاداکس همیشه هنرمندان و روشنفکران بزرگ سرتاسر دنیا را به خود جلب کرده و برای مدتی پذیرای آن‌ها بوده. بزرگانی مثل «مارسل دوچامپ» روستای کاداکس را به عنوان اقامتگاه ییلاقی و تابستانی شان برمی‌گزیدند و درگذر زمان افراد سرشناسی مثل «خوان میرو»، «ریچارد همیلتون»، «ماکس ارنست»، «رنه ماگریته»، «فدریکو پارسیا لورکا» و «پابلو پیکاسو » به این روستای زیبا سفر کرده بودند.

پیکاسو کل تابستان سال 1910 را در این روستا سپری کرده بود و والت دیزنی، «فدریکو گارسیا لورکا»، رمان نویس و شاعر اسپانیایی، نیز از دیگر میهمانان این روستای زیبا بود. سالوادور دالی در این روستا خانه‌ای برای خودش ساخت و والدین او نیز خانه ای در نزدیکی ساحل این روستا خریداری کردند.

البته این طور به نظر می‌رسد که این سالوادور دالی بود که این روستای زیبا که در شرقی‌ترین بخش شبه جزیره «ایبریا» قرار دارد، را به شهرتی جهانی رساند. او در طول سال‌های 1930 تا سال 1982 (سال درگذشت همسرش)، سفرهای فراوانی به کاداکس داشت ولی بعد از درگذشت همسرش، هرگز گام به این روستا زیبا نگذاشت.

این روستای  کوچک درایالت کاتالونیاست و درشرقی‌ترین نقطه اسپانیا قرار دارد. با دو ساعت و ربع رانندگی از بارسلونا می‌توانید به کاداکس برسید. این روستای کوچک نه تنها توریست‌های زیادی را جلب می‌کند، بلکه افراد زیادی هستند که اینجا را به عنوان شهر دومشان برای سپری کردن تعطیلات تابستانی برمی‌گزینند. در سال 2002، جمعیت رسمی کاداکس 2612 نفر اعلام شده بود ولی در فصل تابستان جمعیت این روستا حدودا 10 برابر می‌شود.

این روستا در تاریخ هنر نیز جایگاه خاصی دارد. هنرمندان زیادی از جمله «الیسئو میفرن» تصاویری از این روستا را نقاشی کرده‌اند و داستان‌های زیادی هم در این روستا نوشته شده است. «میفرن» اولین هنرمند مدرنی است که دراین روستا زندگی می‌کرده و بسیاری از آثارش را در این روستا طراحی کرده و یا برخی از آثارش در خیابان‌های این روستا مورد استفاده قرار داده. روزهای دوشنبه در این روستا، بازاری خیابانی برپاست و دراین بازار محصولات متنوعی ارائه می‌شود.

این روستا فاصله کمی تا کشور فرانسه دارد و در منطقه‌ای کوهستانی و درعین حال در مجاورت دریا قرار دارد. از جمله جاذبه های توریستی این کاداکس می‌توان به خانه موزه سالوادور دالی، کلیسای سنت ماری (قرن 17 میلادی) و پارک ملی آن اشاره کرد.

برای خرید بلیط آنلاین هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.