جاذبه های گردشگری ارمنستان
امتیاز ما

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید سفر خود را با بازدید از صومعه‌های زیبای ارمنستان و آشنایی با فرهنگ و تاریخ این کشور که به قرن‌ها پیش بر می‌گردد، لذت‌بخش‌تر کنید. بیشتر این صومعه‌ها در کنار دره‌ها و بر بالای کوه‌های این کشور واقع شده‌اند و دارای اهمیت زیادی از لحاظ تاریخی، معماری و مذهبی هستند. صومعه‌های ارمنستان از مهم‌ترین آثار تاریخی و فرهنگی و از جاذبه های گردشگری ارمنستان هستند که امروز در مجله دور و نزدیک با آنها آشنا خواهید شد.

صومعه گغارد

جاذبه های گردشگری ارمنستان - صومعه گغارد

این صومعه نیمی کلیسا و نیمی غار است و یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های ارمنستان است که حدود ۸۰۰ سال قدمت دارد. صومعه‌ی «گغارد» بر روی یک سراشیبی در نزدیکی شهر «گارنی» قرار گرفته و دارای پنجره‌ها و راهروهای باریک و کم نور است. معبد گارنی در همین مکان قرار گرفته است. در این صومعه نمازخانه‌های قوسی شکل و سنگ‌های کنده‌کاری شده‌ی ارمنی به نام «خاچکار» که نقش صلیب بر روی آنها کنده شده است دیده می‌شود. این صومعه مکانی تاریخی و فوق‌العاده است و پیشنهاد می‌شود در سفر به ارمنستان حتما از این صومعه‌ی زیبا دیدن کنید. با خرید آنلاین بلیط تهران ایروان در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

صومعه تاتو

جاذبه های گردشگری ارمنستان - صومعه تاتو

از دیگر جاذبه های گردشگری ارمنستان، صومعه‌ی «تاتو» در استانی به نام «سیونیک» در جنوب شرقی ارمنستان واقع شده است. تاتو یکی از شگفت‌انگیزترین معماری‌ها و یکی از جاذبه‌های گردشگری و مذهبی ارمنستان است. این صومعه در یک دژ سنگی که در کنار یک دره‌ی عمیق به نام «دره‌ی وروتان» قرار گرفته واقع شده است. قدمت صومعه‌ی تاتو به قرن نهم باز می‌گردد. تلکابین‌های تاتو از این دره‌ی زیبا عبور کرده و به ارتفاعات «ناگورنو قره‌باغ» می‌رسند و مناظر فوق‌العاده‌ای را برای گردشگران به نمایش می‌گذارند.

صومعه‌ هاقپات

جاذبه های گردشگری ارمنستان - صومعه هاقپات

در کنار دره‌ی «دبد» می‌توان شاهد معماری باشکوه قرون وسطایی ارمنستان بود که در سال ۹۶۷ میلادی تاسیس شد. امروزه این صومعه بخشی از میراث جهانی یونسکو است. عناصر اصلی این صومعه معابدی هستند که با یک معماری هماهنگ، روح معنوی این صومعه را حفظ کرده‌اند. خاچکارهای کنده‌کاری شده‌ی زیادی در این صومعه وجود دارند که به زیبایی این مکان می‌افزایند.

صومعه‌ خور ویراپ

جاذبه های گردشگری ارمنستان - صومعه خورویراپ

صومعه‌ی «خورویراپ» در ۳۰ کیلومتری «ایروان» قرار گرفته و یکی از صومعه‌های زیبا و مکان‌های زیارتی ارمنستان است که در نزدیکی کوه «آرارات» بر روی تپه‌ای نزدیک به رودخانه‌ی آراکس واقع شده است. داستان این صومعه به زمانی بر می‌گردد که پادشاه تیرداد سوم، «گریگور لوساوریچ» که به گریگور روشنگر معروف بود را به مدت ۱۳ سال در یک چاه زندانی کرد تا زمانی که او باعث شفای بیماری پادشاه شد. همین مسئله باعث شد پادشاه و تمام ملت ارمنستان به دین مسیحیت ایمان بیاورند و مسیحیت به مذهب رسمی کشور تبدیل شد. ملت ارمنستان در سال ۳۰۱ به طور رسمی اولین ملت مسیحی بودند. مناظر زیبای این صومعه و کوه آرارات از جاذبه های گردشگری ارمنستان هستند که در سفر به این کشور باید دید.

صومعه نوراوانک

56-3962375-جاذبه های گردشگری ارمنستان - صومعه نوراوانک

صومعه‌ی نوراوانک صومعه‌ای از قرن سیزدهم است و در نزدیکی ایروان در کنار دره‌ای در نزدیکی شهر «یغگنادزور» قرار گرفته است. این صومعه در سال ۱۲۰۵ توسط اسخف «هوهانس» تاسیس و در دهه‌ی ۱۹۹۰ بازسازی شد. خرابه‌های این صومعه و مناظر زیبای اطراف آن زمانی که از پله‌های سنگی آن بالا می‌روید و به طبقه‌ی دوم این صومعه می‌رسید منظره‌ی زیبایی را به نمایش می‌گذارد. صومعه‌ی «نوراوانک» از کلیساهای مختلفی تشکیل شده و یک شاهکار معماری است. نوراوانک به معنای «صومعه‌ی جدید» است.

صومعه ساناهین

56-3962375-جاذبه های گردشگری ارمنستان - صومعه ساناهین

از دیگر جاذبه های گردشگری ارمنستان می‌توان به صومعه‌ی «ساناهین» اشاره کرد. این صومعه‌ی زیبا و مجموعه کلیساهای کوچک آن به سال ۹۲۸ برمی‌گردند. در سال‌های ۱۰۶۲ و ۱۲۱۱ بناهای دیگری هم به این مجموعه اضافه شدند. در زبان ارمنی ساناهین به معنای «یکی قدیمی‌تر از دیگری» است و احتمالا صومعه‌ی «ساناهین» را با صومعه‌ی هاق پات که در نزدیکی آن قرار دارد مقایسه می‌کند. آرامگاه‌ها، نمازخانه‌ها و خاچکارهای زیادی در این مجموعه‌ی شگفت‌انگیز و تاریخی دیده می‌شود.

برای بلیط هواپیما ارزان