خوش قیمت ترین شهرها برای سفر
امتیاز ما

طبق تحقیقاتی که وب سایت «تریپ ادوایزر» (TripAdvisor) انجام داده، به بررسی و مقایسه هزینه سفرهای سه روزه در بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر در فصل تابستان پرداخته. در این مطالعه هزینه‌های سفر به ۲۰ شهر توریستی دنیا مورد آنالیز قرار گرفته و هزینه‌های بررسی شده عبارتند است: قیمت اقامت در هتل ۴ ستاره برای سه شب، بازدید از سه جاذبه توریستی، یک وعده ناهار برای هر سه روز، یک تاکسی رفت و برگشت برای هرسه روز، یک وعده شام برای هر سه روز. در ادامه با دور و نزدیک همراه باشید.

متدولوژی تحقیق

در این لیست نام ۲۰ شهر دنیا قرار گرفته. هزینه‌های روزمره یک روز زندگی در این شهر ضربدر سه شده تا هزینه سفر سه روزه به یک شهر برای دو نفر محاسبه شود. البته به دلیل آن‌که مبدا سفر افراد مشخص نیست، هزینه بلیط هواپیما در این هزینه‌ها جای نگرفته اند. جزئیات بیشتر بدین ترتیب هستند:

– ناهار: قیمت متوسط یک وعده ناهار سنتی یا معمولی برای دو نفر با نوشیدنی

– شام: پیش غذا، غذای اصلی و نوشیدنی برای دونفر

– جاذبه‌های توریستی: قیمت متوسط بلیط ورودی به سه جاذبه توریستی محبوب. به عنوان مثال در هنگ کنگ بازدید از جاذبه‌های توریستی پرطرفدار رایگان هستند

– تاکسی: تاکسی رفت و برگشت به مسافت ۳ کیلومتر برای هرروز

– هتل: هزینه اقامت در یک هتل ۴ تا ۵ ستاره

آسیا، مقصد ایده آل سفر

خوش قیمت ترین شهرها برای سفر

نتایج این بررسی، برای سفری ۳ روزه به ۲۰ شهر جهان حکایت از آن دارد که بهترین مقصد برای سفر، آسیاست. چرا که ۴ تا ۱۰ شهر درجدول ارزان‌ترین مقاصد در قاره آسیا قرار دارند:‌ هانوی، کوالالامپور، بانکوک و بالی که در رده‌های اول، چهارم، پنجم و هفتم قرار گرفته‌اند. البته باید این را هم درنظر داشت که سه مورد از گران قیمت‌ترین مقاصد هم در قاره آسیا هستند: توکیو، سنگاپور و هنگ کنگ که در رتبه‌های دوم، ششم و هفتمین مقاصد گران قیمت دنیا هستند. سوغات بالی

مادرید دومین شهر اقتصادی در اروپا

خوش قیمت ترین شهرها برای سفر

مادرید پایتخت اسپانیا هشتمین شهر در بین ارزان‌ترین شهرهای دنیا و دومین شهر ارزان اروپاست. هزینه سفر سه روزه به این شهر برای ۲ نفر (بدون احتساب هزینه بلیط هواپیما) ۶۶۳ یورو است که ۹۰۰ یورو ارزان‌تر از نیویورک است.

مقایسه هزینه‌ها

خوش قیمت ترین شهرها برای سفر

طبق این بررسی،‌ «هانوی» پایتخت ویتنام ارزان‌ترین مقصد است. و در جایگاه بهتری در لیست خوش قیمت ترین شهرها قرار گرفته است. که هزینه سفر سه روزه به این شهر (بدون احتساب هزینه بلیط هواپیما)، ۴۴۹ یورو است. سفر سه روزه به بمبئی هند، ۵۱۱ یورو هزینه خواهد داشت. کیپ تاون آفریقای جنوبی ۵۲۸ یورو هزینه می‌برد و کوالالامپور، بانکوک، مسکو، بالی، مادرید و برلین در رده‌های بعدی هستند. نیویورک گران قیمت‌ترین شهر دنیا برای سفر کردن است که هزینه سفری سه روزه به این شهر ۱۶۵۲ یورو محاسبه شده. توکیو (۱۳۷۵ یورو) و لندن (۱۲۷۷ یورو) دیگر مقاصد گران قیمت هستند.

هزینه تاکسی

هزینه تاکسی در «هانوِی» ویتنام از هرجای دیگری ارزان‌تر است و سه بار تاکسی گرفتن در این شهر، ۶.۱۶ یورو هزینه دارد. در بالی این رقم به ۶.۶۸ می‌رسد و شهرهای ارزان بعدی بمبئی، کوالالامپور و بانکوک هستند. هزینه سه بار تاکسی گرفتن در توکیو ۱۰۲ یورو است و در رم این مبلغ ۱۰۱ یورو است و نیویورک هم ۹۷ یورو هزینه دارد.

هزینه اسکان

در لیست خوش قیمت ترین شهرها از نظر اقامت ، باز هم «هانوی» در زمینه سه شب اقامت با ۲۱۳ یورو، ارزان‌ترین شهر است. بانکوک با۲۳۱ یورو در رتبه دوم است. کوالالامپور، مسکو و مادرید در رتبه‌های بعدی هستند.

جاذبه‌های توریستی

بازدید از جاذبه‌های توریستی در هنگ کنگ رایگان است. هزینه بازدید از سه جاذبه توریستی در ویتنام ۴.۴ یورو هزینه می‌برد و توکیو از این نظر با ۶.۴ یورو، سومین شهر لیست خوش قیمت ترین شهرها است.

برای خرید بلیط آنلاین هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.