کشوری با بهترین شرایط کار
امتیاز ما

پیدا کردن یک کار مناسب همواره یکی از دغدغه‌های مردم در سراسر جهان است. اگر می‌خواهید بدانید کدام کشور بهترین شرایط کاری را برای مردم خود مهیا کرده است. در ادامه با مجله اینترنتی دور و نزدیک همراه باشید.

هلند

طبق بررسی که توسط سایت کاریابی «گلاسدور» (Glassdoor) انجام شد، شما می‌توانید تا دو سال از کار خود مرخصی استعلاجی بگیرید و 70 درصد از حقوق خود را دریافت کنید .این سخاوتمندانه‌ترین سیاست کاری در اروپاست که در مورد گرفتن مرخصی انجام می‌شود. در مقایسه با آمریکا که هیچ‌گونه سیاست کاری وجود نداشته و پیچیده تر از آن است که بتوان به آن فکر کرد.

لیتوانی

کار فرماها موظف هستند حداقل 28 تا 58 روز مرخصی با حقوق برای کارمندانشان در نظر بگیرند. سوئد، فرانسه و دانمارک هم از این قافله عقب نیستند. کارفرماها حداقل 25 روز مرخصی را برای کارمندانشان در نظر دارند.

انگلستان

طبق بررسی‌های «گلاسدور» (Glassdoor) ، خانم هایی که به تازگی مادر شده اند تا 52 هفته می‌توانند مرخصی بگیرند و از این 52 هفته حقوق 39 هفته را دریافت کنند. این نیز یکی از سخاوتمندانه‌ترین سیاست‌های کاری در اروپاست.

بوتان

این کشور کوچک بودایی که بین چین و هند در ارتفاعات هیمالایا واقع شده است، شادی مردم کشورش را کنترل می‌کند. درباره‌ی شاخص میزان شادی این کشور، چنین سوالاتی را مطرح می‌شود: «چقدر به همسایه ی خود اعتماد دارید؟»، «آیا دروغ گفتن قابل توجیح است؟»، «آیا با خانواده‌ی خود غریبه هستید؟». برای حاکم این کشور، پاسخ به این سوالات از تولیدات داخلی که میزان سلامت اقتصادی کشور را مشخص می‌کند بسیار مهم‌تر است .

 ایسلند

بسیاری از کارمندان اروپایی که به تازگی پدر شده‌اند نیز می‌توانند مرخصی گرفته تا وقت خود را صرف نوزادشان کنند. طبق گزارش «هافینگتون» (HUFFINGTON POST) این مرخصی در ایسلند با دادن 120 روز مرخصی به علاوه 80 درصد از حقوقشان سخاوتمندانه‌ترین سیاست را به خود اختصاص داده است .

سوئد

زندان‌ها در سوئد به نوعی بازپروری برای مجرمین به شمار می‌آیند. به همین دلیل است که آمار تکرار جرم بسیار پایین است. طبق آمار گاردین، در سال 2014 این آمار 40 درصد بود و ندامتگاه‌های سوئد بیشتر از اینکه به زندان شباهت داشته باشند به دفاتر اداری و خوابگاه‌های دانشجویی در آمریکاست.

اسپانیا

طبق بررسی «گلاسدور» (GLASSDOOR) مردم اسپانیا علاقه‌ی زیادی به خوش‌گذرانی دارند و با داشتن 14 تعطیلی رسمی، دارای بیشترین تعطیلی در بین کشور‌های اتحادیه ی اروپا هستند.

 دانمارک

افراد بیکار در دانمارک 90 درصد از حقوق قبلی خود را تا 104 هفته دریافت می‌کنند .بررسی‌های Glassdoor نشان می‌دهند که این عمل‌، سخاوتمندانه‌ترین سیاست در مورد بیکاری در اروپاست و در مقایسه با آمریکا که تنها 40 تا 50 درصد حقوق آن هم به مدت 26 هفته به افراد بیکار پرداخت می‌شود بسیار بالاتر است.

فنلاند

علاوه بر سیاست‌های سخاوتمندانه‌ای که در قبال مرخصی برای والدین ارائه می‌کند. طبق گزارش «مارکت واچ» (MarketWatch)، مادران از دولت بسته‌هایی حاوی گهواره، لباس کودک، لوازم مخصوص بیرون، کیسه‌ی خواب، وسایل حمام، پوشک و رختخواب نیز دریافت می‌کنند. همچنین والدین تا دوسالگی فرزندشان ساعات کاری کمتری داشته و پرستاری رایگان در اختیار دارند.

کانادا

کانادا در میان یکی از 10 کشور شاد دنیا قرار دارد. از نظر میزان درآمد دریافتی در میان 10 کشور برتر و از نظر طولانی بودن ساعات کاری در پایین‌ترین رده قرار دارد. شاید بتوان نتیجه گرفت که مردم کانادا سالم‌ترین مردم دنیا هستند.

برای خرید بلیط آنلاین هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.