وسایلی که باید همیشه در خودرو داشته باشید 
امتیاز ما

موقع رانندگی با خودرو شخصی خود، باید تمام حواس شما به رانندگی و جاده معطوف باشد، ولی قبل از آن هم باید به یک سری نکات توجه کنیم، مثل وسایلی که در هنگام مسافرت با اتومبیل باید با خود به همراه داشته باشید. بلیط هواپیما خود را انتخاب کنید

به نظر معقول می‌آید که همیشه خودرویتان در حالت آماده‌باش باشد مثلاً اگر ماشین خراب بشود، آیا همه تجهیزاتی که لازم دارید را در دسترس دارید؟ یا در صورتی‌ که جایی گیر افتاده باشید چه می‌کنید؟ به فهرست ما که حاوی همه وسایل مورد نیاز درون ماشین است، نگاهی کنید. در ادامه با دور و نزدیک همراه باشید.

جعبه کمک‌های اولیه

تصور کنید در یک پارک شلوغ به همراه دوستان خود مشغول رانندگی هستید و ناگهان یک نفر اسکیت سوار درست در مقابل شما ظاهر می‌شود سریع ترمز را فشار می‌دهید ولی بدون آنکه به شخص بکوبید او روی زمین میافتد بعد از اینکه از خودرو پیاده شدید، مشاهده کنید فرد دچار شکستگی و کمی خراشیدگی از ناحیه شانه شده است اول‌ از همه با استفاده از جعبه کمک‌های اولیه هر آنچه از دست‌تان برمی‌آید برایش انجام می‌دهید و سپس او را به اورژانس انتقال می‌دهیم. داستان اخلاقی جالبی بود ولی هدف این بود که متوجه باشید شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی به جعبه کمک‌های اولیه احتیاج دارید.

چراغ‌قوه یا فانوس کوچک

تا حالا برای شما اتفاق افتاده است که تایر را در تاریکی عوض کنید؟ یا اینکه حلقه ازدواج را زیر صندلی خودرو گم‌ کرده باشید؟ در اینجاست که چراغ گوه بکارتان می‌آید اما چون باتری‌ها بعد از مدتی تحلیل می‌روند پیشنهاد می‌کنیم که یک فانوس تهیه کنید که اصلاً به باتری احتیاج ندارد.

ابزار چندکاره

شما نمی‌دانید که به چه ابزاری در آینده احتیاج پیدا خواهید کرد ولی ابزار چندکاره خواهد توانست بسیاری از مشکلات را حل کند همچنین فضای بسیار کمتری را نسبت به جعبه‌ ابزار اشغال می‌کند علاوه بر ابزار چندکاره نمونه‌های کارآمد دیگری مثل انبرهای چندکاره هم می‌توانند ابزار مفیدی برای خودرو باشند.

غذای ضروری

هیچ‌کدام از ما قادر به زنده ماندن در بیابان، بدون هیچ‌گونه آب و غذایی نیستیم پس بهتر است برای داشتن سفری دلپذیر غذاهای فاسد نشدنی و ذوب نشدنی و پرکالری به همراه داشته باشیم وجود مواد غذایی متراکم در خودرو، مانند شکلات انرژی‌زا، میله گرانولا، میوه‌های خشک باعث دلگرمی می‌شوند.

بطری آب

دو عدد بطری آب زمانی که کاملاً تشنه و دچار کمبود آب هستید می‌تواند زندگی شمارا نجات بدهند فقط مطمئن شوید که دهانه بطری‌ها به‌ اندازه کافی محکم هستند تا در شرایط مختلف ازجمله گرمای زیاد و یخبندان را تحمل کنند.

رادیو

فرض کنید در محلی هستید که تلفن آنتن نمی‌دهد و ابرهایی که در افق می‌بینید حاکی از آن هستند که قرار است اتفاقی بیافتد اینجاست که باید رادیو را روشن کنید و ببینید سازمان هواشناسی چه چیزی پیش‌بینی می‌کند اما این روزها احتیاجی به آن نیست چون تقریباً اینترنت همه‌جا یافت می‌شود ولی اگر در بیابان باشید چه می‌کنید؟ آنجا فناوری جدید تقریباً بی‌مصرف است و رادیو آب‌ و هوا بسیار بکارتان خواهد آمد.

تابلو خطر

یک روز بد را پشت سر گذاشته‌اید و شب شده است می‌توانید با استفاده از یک تابلوی خطر به رانندگان دیگر کمک کنید تا مرتکب اشتباه نشوند کمی پرهزینه است ولی بسیار کمک‌کننده است.

نقشه پرینت شده

پوشش ابر ضخیم، شاخ و برگ درخت، ساختمان‌های بلند و کوه‌ها همه می‌تواند سیگنال‌های GPS را مسدود کنند و از سوی دیگر باتری‌های آنها هم تا ابد کار نخواهند کرد پس همیشه یک نقشه پرینت شده دم دست داشته باشید تا در صورتی‌ که تکنولوژی به مشکل خورد سردرگم نباشید.

پتوی مسافرتی

از آن برای گرم شدن در هوای سرد یا به‌ عنوان سایبان زیر نور آفتاب استفاده کنید به خاطر خاصیت نفوذ ناپذیری‌اش می‌توانید در ذخیره‌سازی آب باران استفاده کنید یا به‌ عنوان سطح منعکس‌کننده در خشک‌کردن لباس‌های تر استفاده کنید این‌ها تنها تعداد معدودی از کاربردهای پتوی مسافرتی است.

سطل

جمع‌آوری‌کننده آب باران یا ظرف موقت زباله یا ساختن قلعه شنی تنها بخش کوچکی از کاربردهای سطل می‌تواند باشد. سطل از جمله ضروری‌ترین متعلقات ماشین است.

پاروی برف

ممکن است بگویید که در ماشین‌تان فضایی به اندازه طول پارو نخواهید داشت اما اگر درجایی مثل تبریز زندگی کرده باشید و مجبور باشید روزانه چندین بار برف‌های محل پارک ماشین را جابه‌جا کنید شاید ایده بهتری باشد به جایی اینکه پارو را در گاراژ بگذارید با خودتان حمل کنید.

کت اضافی زمستانه

در صورت تغییر سریع آب‌ و هوا داشتن پوشش مناسب خوشحال‌کننده است اما شاید در شرایطی که اصلاً انتظارش را هم ندارید با یخبندان شدید روبه‌رو شوید و تنها پنجاه متر با درب خودرو فاصله داشته باشید به‌ هر حال داشتن پوشش گرم به صلاح شماست.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به صفحه‌ای اصلی سایت مراجعه کنید.