سفر کردن با کودک
امتیاز ما

شاید کمتر کاری در زندگی به اندازه سفر با کودکان، به منزله یک چالش بزرگ تلقی شود. این موضوع به‌ویژه در سفرهای خارج از کشور بیش از پیش به چشم می‌آید. اما باید متوجه باشید که سوار بر هواپیما شدن و سفر کردن با یک کودک کم‌سن و سال نباید یک کابوس باشد. البته باید بدانید که چطور باید برای این سفر برنامه‌ریزی کنید. به همین بهانه قصد داریم تا سفر کردن با کودک را به شما یادآوری کنیم که در واقع رازهای سفر به دور دنیا با یک کودک از دید مجله «ووگ» است. با دور و نزدیک همراه باشید.

نکات سفر کردن با کودک

خرید بلیط هواپیما در ساعت خواب کودک

ایده آل‌ترین حالت ممکن این است که بلیط هواپیما را برای ساعتی بخرید که معمولا در آن ساعت کودک‌تان چرت می‌زند. بدین ترتیب شانس شما برای آن‌که پرواز راحتی داشته باشید افزایش خواهد یافت. البته خوابیدن کودک شما حتی در ساعاتی که هر روزه به خواب می‌رود، ۱۰۰% نخواهد بود ولی باز هم احتمال این‌که او در این ساعات بخوابد بیشتر است و بدین ترتیب، هم پرواز راحتی خواهید داشت و هم ساعت استراحت او جابه‌جا نخواهد شد. یک معامله دو سر سود.

انتخاب دقیق صندلی‌های هواپیما

از نکات سفر کردن با کودک این است که ، سعی کنید برای انتخاب خطوط هوایی‌، به دنبال پروازهایی باشید که بتوانید در آن صندلی‌های‌تان در داخل هواپیما را خودتان انتخاب کنید. اگر وزن فرزندتان کمتر از ۹ کیلو است، می‌توانید صندلی مخصوص کودک برای کودکتان رزرو کنید.

کاملا آماده و مجهز سفر کنید

بدترین حالت و سناریوی ممکن را برای سفر تصور کنید و برای آن برنامه‌ریزی نمایید. بدین ترتیب شما برای هر شرایطی آماده خواهید بود و هر اتفاقی که در طول سفر برای‌تان رخ دهد، شما را شوکه نخواهد کرد. بیش از اندازه نیاز پوشک بچه، لباس و غذای بچه را به همراه خودتان بردارید و توصیه می‌شود که یک داروخانه کوچک، حاوی داروهای احتمالی مورد نیاز برای خودتان و کودک‌تان را هم به همراه ببرید. چرا که مراجعه به دکتر و بیمارستان در طول سفر، دردسر بزرگی خواهد بود.

کالسکه کودک را فراموش نکنید

یادتان نرود که یک کالسکه سبک عصایی شکل را برای سفرهای‌تان خریداری کنید. در طول مسافرت شما می‌توانید وسایل سنگین را در خانه و یا هتل بگذارید ولی این کالسکه را همه جا همراه خودتان ببرید. اگر بتوانید در هنگام تحویل بار، کالسکه را هم در بار تحویل بدهید که چه بهتر! بدین ترتیب راحت می‌توانید در فرودگاه و در سالن‌های آن رفت و آمد کنید و خیلی راحت‌تر روی صندلی‌تان در هواپیما مستقر شوید. بهترین حالت ممکن این است که با خودتان بار دستی خاصی را هم داخل کابین نبرید تا بتوانید راحت و سبک پرواز کنید.

 از امکان «TSA PreCheck» استفاده کنید

این امکان در اکثر فرودگاه‌های بین المللی وجود دارد که با بهره‌گیری از آن می‌توانید از صف‌های طولانی فرودگاه و مراحل سخت مثل درآوردن کفش‌ها و… اجتناب کنید. البته باید از کمی‌ قبل از زمان معمول برای بهره‌گیری از سیستم «پیش بازدید» یا همان «TSA PreCheck» اقدام کنید. هر چه پروسه سفر کردن برای شما راحت‌تر باشد، قطعا برای کودک‌تان هم راحت‌تر خواهد بود.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.