عکس طبیعت
امتیاز ما

کنیا همواره مترادف سفرهای اکتشافی و هیجان‌­انگیز بوده است؛ چرا که وجود پتانسیل­‌های زیاد طبیعی در کنیا، این کشور را به مقصدی هیجان­‌انگیز برای علاقمندان به حیات ­وحش و طبیعت تبدیل کرده است. با این وجود بی­‌انصافی است اگر کنیا را تنها با­ عنوان مکان طبیعی جذاب به خاطر بیاوریم چرا که این کشور تاریخ و فرهنگی غنی دارد و بازدید از این غنای تاریخی بی­شک خالی از لطف نخواهد بود.

همانطور که گفته شده از مهم­ترین جاذبه­‌های این کشور پارک‌­های ملی و ذخیره‌­گاه­‌های حیات وحش است، پس پیش از آن­ که برای سفر به این ناحیه آماده شویم بهتر است کمی در مورد جاذبه­‌های کشور آفریقایی کنیا اطلاعات کسب نماییم. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

ذخیره­ گاه ملی «ماسای‌مارا» (Maasai Mara)

این منطقه بی­‌شک یکی از اعجاب­‌ا‌نگیزترین ذخیره­ های طبیعی و ملی در دنیا است. این ذخیره‌­گاه در مرز تانزانیا و کنیا واقع شده و در حقیقت بخش شمالی پارک ملی معروف «سرنگیتی» است. اهمیت این ذخیره­گاه طبیعی به حدی است که آن را کریدور حیات وحش دو کشور کنیا و تانزانیا می‌نامند.

از مهم­ترین تفریحاتی که در این منطقه می‌­توان به آن پرداخت مشاهده حیوانات کم­‌نظیر آفریقایی و تماشای مهاجرت دسته­‌های بزرگ گاومیش­‌ها، کرگدن­‌ها، گورخرها و بسیاری دیگر از حیوانات است.

 

گورخر ها

شهر نایروبی

بزرگ­ترین شهر و مرکز این کشور آفریقایی پهناور به دلیل داشتن تاریخچه بلند استعماری، داستان­‌های تاریخی رنگارنگی را در دل خود نهان کرده است. این شهر روزگاری پایتخت انگلیسی شرق آفریقا بوده است و اروپایی­های زیادی برای تجارت چای و قهوه به این نقطه از قاره آفریقا سفر می­‌کرده‌­اند.

امروزه گردشگران در کنار گشت ­و­ گذار در طبیعت بی­‌نظیر این کشور برای کشف نقاط تاریخی و جذاب نایروبی به این شهر سفر می‌­کنند. موزه ملی نایروبی مکانی برای نمایش تاریخ، طبیعت، فرهنگ و هنرهای معاصر کنیا است. علاوه بر تمام این­ها در نایروبی می­‌توان پارک­های ملی و پناهگا­ه‌­های حیات­‌وحش مختلفی را یافت که گردشگران از بازدید آن­ها مسحور و شگفت‌­زده می­شوند

نمایی از یک خانه در نایروبی