دیوار بزرگ
امتیاز ما

پشت شهر قدیمی و قهوه‌ای رنگ کوتور، قلعه‌ی طولانی «سن جیووانی» بر روی تپه‌های به ظاهر بی انتهایی قرار گرفته است. اگرچه که این بنا از پایین کمی ترسناک به نظر می‌رسد، اما به محض وارد شدن به این قلعه تاریخی متوجه می‌شوید که چقدر دیدن مناظر از درون آن لذت بخش خواهد بود. در ادامه با معرفی دیوار بزرگ اروپا با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

قدمت دیوار بزرگ

سن جیووانی توسط «ایلیری ها»، قومی هندواروپایی که تا قرن دوم بر مونته نگرو حکومت می‌کردند، ساخته شد. ایلیری ها قلعه را بالای تپه‌های بزرگ بنا کردند تا بتوانند با استفاده از ارتفاعات از شهر خود بهتر دفاع کنند. ساخت یک دیوار بزرگ و مقاوم برای حفاظت کامل از شهر در قرن ششم آغاز شد و در نهایت توسط ونیزی‌ها در قرن پانزدهم به پایان رسید. خرید بلیط هواپیمای تهران پکن

این دیوار بزرگ یک حلقه چهار و نیم کیلیومتری را با دیوارهای کاملاً سنگی با ارتفاع ۲۰ متر و ضخامت ۱۶ متر در اطراف دامنه کوه و شهر ایجاد کرده است. اگرچه کوتور تا کنون تسلیم مهاجمان شده است، اما هرگز هیچ دشمنی نتوانسته آن را به زور تصاحب کند. این دیوارها توانایی تحمل هر چیزی را دارند.

استحکام این دیوار به نسبت قدمت و سنی که دارد شگفت انگیز است؛ جالب است بدانید این دیوارها از سال ۱۹۱۸ تا کنون دیگر تعمییر و بازسازی نشده‌اند، اما هم چنان استحکام خودرا حفظ کرده‌اند. کوتور و همچنین دیگر شهرهای قدیمی ساحلی مونته نگرو، در سال ۱۹۷۹ در اثر زمین لرزه به طور کامل ویران و مجبور به احیای دوباره شدند، اما در این میان دیوارها به طرز معجزه آسایی سالم ماندند.

اگرچه دیوارها در طول روز در تپه‌های سنگی قرار گرفته‌اند، اما هنگام شب این دیوار روشن و با شکوه می‌شوند و منظره زیبایی می‌سازند. سال نوی چینی

قدم زدن بر روی دیوار

امروزه قدم زنی برروی دیوار به سوی قلعه سن جیووانی، به یکی از محبوب‌ترین کارهای بازدید کنندگان کوتور تبدیل شده است. البته به یاد داشته باشید که این کار آسان نیست و با قدم زدن در پارک فرق دارد، شما بایستی برای پیمودن این مسیر ۱۳۵۵ قدم بردارید. برای رسیدن به بالاترین نقطه بایستی ۱٫۲ کیلومتر پیاده روی کنید، اما مطمئن باشید که پیمودن این مسیر نسبتاً طولانی ارزشش را خواهد داشت.

پیاده روی از شهر قدیمی کوتور آغاز شده و مسیر به صورت زیگزاگ ادامه پیدا می‌کند، هرچه بالاتر بروید منظره نیز لذت بخش تر خواهد شد. پس از چیزی حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی برروی دیوار به کلیسایی به نام “Our Lady of Remedy” خواهید رسید که مکان خوبی برای توقف و تازه کردن نفس خواهد بود. در مقابل کلیسای کاتولیک رومی قرن شانزدهم یک صندلی قرار دارد که در تابستان سایه کلیسا برروی آن می افتد.

کمی که بالاتر از این کلیسا بروید، منظره‌ای از کلیسا و خلیج آبی کوتور همراه با کوه‌های سبز اطراف آن خواهید دید که یکی از زیباترین مناطق را برای گرفتن عکس ایجاد کرده‌اند. همچنین این منظره خیره کننده باعث می‌شود که هر بازدید کننده‌ای که آن را می‌بیند بیش از پیش مشتاق به بالا رفتن شود.

ظاهر این دیوارها همانند استحکامشان خیره کننده است. ترکیبی از دیوارهای باستانی، مسیر تاریخی و زیبایی طبیعی این منطقه را چشم نواز کرده است. این مسیر برروی تپه‌های بزرگی که پوشیده از گل‌های رنگارنگ و درختان متفاوت هستند، قرار گرفته است.

مسیر انحرافی

در نزدیکی بالاترین نقطه تپه مسیری وجود داردکه از علامت‌های نصب شده می‌توان فهمید که به کلیسای قدیمی و هزار ساله «سوتی جورج» راه دارد. این مسیر انحرافی از یک سوراخ در دیوار آغاز می‌شود و به مسیر پلکان دشوار و نا هموار کوتور ختم می‌شود. مسیری که در گذشته کشاورزان برای فروش محصولات خود در کوتور از آن استفاده می‌کردند.

بهترین سلفی

پس از بازگشت به مسیر اصلی، راه زیادی تا رسیدن به بالا و دیدن زیباترین منظره ممکن نخواهید داشت. در بالای دیوار، باقی مانده قلعه را خواهید دید، اما تنها چیزی که توجه شما را جلب می‌کند همان منظره زیباست. دریای فیروزه‌ای، قایق‌ها، مناطق سرسبز، همه و همه گرد هم آمده‌اند تا این مکان برای گرفتن عکس‌های سلفی زیبا شود.

پیاده‌روی برروی دیوار بزرگ اروپا تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهد بود که هیچ گردشگری نباید آن را از دست دهد.

خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.