فتوژنیک
امتیاز ما

پاریس شهر خوش‌منظره و زیبایی است که توجه عکاسان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند. پل‌های قدیمی، سازه‌های منحصربه‌فرد و دکوراسیون‌های سلطنتی و پرزرق‌وبرق، همگی جزو این مناظر به شمار می‌آیند که در ادامه به معرفی ۱۱ مورد از آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

پل الکساندر سوم

پل تاریخی و مجلل «الکساندر سوم» یکی از زیباترین بناهای موجود در پاریس است که سال ۱۹۰۰ میلادی (۱۲۷۹ ه.ش.) ساخته شده و از سمت چپ به «کاخ بزرگ» (Grand Palais) و از سمت راست به «کاخ کوچک» (Petit Palais) می‌رسد. در قسمت‌های انتهایی این پل چهار مجسمه ۱۷ متری وجود دارد که روی هر یک از آن‌ها اسب بالدار طلایی‌رنگی قرار گرفته است. از روی پل، مناظر خیره‌کننده‌ای مانند برج «ایفل» و رود «سِن» (Seine) به چشم می‌خورند که به‌ویژه در غروب جلوه زیباتری پیدا می‌کنند.

هرم لوور

هرم لوور (Louvre) در دهه ۸۰ میلادی ساخته شده و در واقع ورودی موزه لوور به شمار می‌رود. ساختار شیشه‌ای و مدرن این بنای ۲۱ متری در کنار ساختمان‌های قدیمی و کلاسیک پیرامون، نمای جالبی را به وجود آورده که برای عکاسی بسیار مناسب است.

کلیسای سَکرِه کُر

کلیسای «سَکرِه کُر» (Sacré–Cœur) که در فرانسوی به معنای قلب مقدس است، یک کلیسای کاتولیک رومی است که سال ۱۹۱۹ میلادی (۱۲۹۸ ه.ش.) ساخته شده و از فراز تپه «مون مارتِر» (Montmarte) چشم‌انداز زیبایی دارد. ازآنجایی‌که سَکرِه کُر یکی از مکان‌های تاریخی و برجسته پاریس محسوب می‌شود، روح تازه‌ای به فضای اطراف بخشیده و عکس‌ها را زیباتر می‌کند.

منظره پشت‌بام‌ها از مرکز فرهنگی-هنری پُمپیدو

طبقه ششم نمایشگاه معاصر «پُمپیدو» (Pompidou) چشم‌انداز پویا و گسترده‌ای را از شهر پاریس به نمایش می‌گذارد. برج ایفل، پشت‌بام منازل، تپه مون مارتِر و مرکز تجاری «دفانس» (Defense) از مناظر قابل‌رؤیت از این طبقه هستند که هزینه مشاهده آن‌ها روی بلیت ورودی نمایشگاه منظور می‌شود.

کلیسای نوتردام

کلیسای جامع «نوتردام» (Notre Dame) یکی از کلیساهای کاتولیک قرون‌وسطی است که تقریباً همه آن را می‌شناسند. ازآنجایی‌که این بنا یکی از نمونه‌های بارز معماری گوتیک در فرانسه و یکی از کلیساهای بزرگ و مشهور جهان به شمار می‌آید، عکاسی معمولی از آن کمی حالت کلیشه‌ای دارد؛ اما غذاخوری «نووِل سِن» (Nouvelle seine) نمای بدیعی از نوتردام را به دست می‌دهد که هویت مرموز و گوتیکی آن را بیشتر آشکار می‌کند و برای عکاسی مناسب‌تر است.

پل بیر حکیم

پل «بیر حکیم» (Bir Hakim) که در اوایل قرن بیستم میلادی ساخته شده، هرچند منظره خیره‌کننده‌ای از برج ایفل را، به نمایش می‌گذارد اما شهرت کمتری نسبت به سایر پل‌های پاریس دارد. ساختار دو طبقه‌ای این پل به گونه‌ای است که زیبایی ساختمان‌های سنگی اطرافش را چند برابر می‌کند.

گالری لافایِت

«لافایِت» (Lafayette) نام یک فروشگاه زنجیره‌ای و گالری مجلل در پاریس است که شعبه اصلی آن در بلوار «هاسمن» (Haussmann) قرار دارد. این فروشگاه‌های پرزرق‌وبرق بیشتر شبیه به ورودی سالن‌های نمایش هستند تا مرکز خرید.

رستوران دالی

«موریس» نام هتلی پنج ستاره و باشکوه در حوزه یکم پاریس است. این هتل مجلل که در مسیر میدان «کنکورد» (Cancorde)، موزه لوور و «باغ تولریس» (Tuileries) قرار گرفته، به سبک دوران لویی شانزدهم تزئین شده و تجهیزات آن بسیار گران‌قیمت هستند. رستوران این هتل یکی از نقاط فتوژنیک پاریس است و به یاد هنرمند مشهور سبک اکسپرسیونیسم، «دالی» نام‌گذاری شده است.

خیابان ریوولی

خیابان «ریوولی» یکی از خیابان‌های شناخته‌شده در پاریس است که نه‌تنها خانه چند برند مُد مشهور است بلکه معماری بی‌نظیر و منحصربه‌فرد فردی دارد. این خیابان در ضلع شمالی کاخ لوور قرار گرفته و دو طرف آن، فانوس‌های ظریفی نصب شده است.

برج ایفل

برج ایفل واقع در میدان «شان دو مارس» (Champ de Mars)، یکی از معروف‌ترین بناهای پاریس به شمار می‌آید که از سال ۱۸۸۹ میلادی (۱۲۶۸ ه.ش.) تصویر آن روی کارت‌پستال‌های فرانسه به وفور دیده می‌شود. همه گردشگران هنگام بازدید از ایفل سعی دارند به طور مستقیم از آن عکاسی کنند، اما نمای ایفل از پل‌ها و خیابان‌های اطراف، بدیع‌تر و برای عکاسی مناسب‌تر است.

طاق پیروزی

«طاق پیروزی» (Arc de Triomphe) با ۴۵ متر عرض و ۵۰ متر ارتفاع، دومین طاق بزرگ جهان است که به دستور «ناپلئون»، در سال‌های ۱۸۰۶ تا ۱۸۳۶ (۱۱۸۵ تا ۱۲۱۵ ه.ش.) ساخته شد. این بنای تاریخی که در انتهای ضلع غربی خیابان «شانزلیزه» (Champs-Élysées) و مرکز میدان «شارل دو گل» (Charles de Gaulle) واقع شده، حکاکی بسیار زیبا و ظریفی دارد و از نظر ساختار یکی از برترین سوژه‌های عکاسی است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.