صنعت مد
امتیاز ما

بازار مد در لندن پویاتر از همیشه است، اما طراحان جوان نمی‌توانند همانند پاریس کارهای خود را عرضه کنند. با یک سفر فرهنگی به پایتخت فرانسه، جذابیت‌های این شهر بررسی‌شده و رشد صنعت مد بریتانیا در این شهر ارزیابی می‌شود. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

نمایشگاه‌های لندن در پاریس ممکن است با توجه به هفته مد روز در لندن، کمی عجیب به نظر برسد، اما این تصمیم‌گیری در شورای مدیترانه، روش بسیار ارزشمندی برای به حداکثر رساندن استعداد جدید بریتانیا است. شهر لندن ممکن است جای مناسبی برای ارائه و کشف ایده‌های جدید باشد، اما پاریس مکان اصلی برای تبدیل خلاقیت به موفقیت تجاری و عنصری حیاتی برای طراحان در حال ظهور است.

در این فصل از کار، شورای «مدیا» بریتانیا، برای اولین بار با شرکت «ترانیو»، همکاری کرد، حرکتی که «کارولین راش»، مدیر شورای مدیترانه بریتانیا، اظهار داشت، این طرح به‌منظور حفظ جایگاه خود در قلب هفته مد پاریس است. به این دلیل اطمینان حاصل شد که نمایشگاه‌ها به میزان مطلوبی مورد بازدید قرار می‌گیرند. همکاری با «ترانیو»، همراه با تبلیغات زیادی توجه مطبوعات بین‌المللی را جلب کرد. در این فصل، «ترانیو» به ارائه خدمات «شاتل»، بین هر سه محل پرداخت. یک تسهیلات اساسی که باعث می‌شود بازدیدکنندگان به همه نمایشگاه‌ها دسترسی پیدا کنند.

 

نمایشگاه‌های لندن

زمانی که از اتوبوس پیاده شده و به نمایشگاه مارائیس در گالری «وی ان اچ» وارد می‌شوید، با اتاقی مواجه می‌شوید با ازدحام سردبیران، خریداران و سفارشات مختلف. در همین حال طراحان مختلفی مانند روبرتا، سادی ویلیامز و ریچارد مالون همگی بر روی لپ‌تاپ‌ها متمرکزشده‌اند، فروش خود را به صفحات گسترده اضافه می‌کنند و از فرصت استفاده می‌کنند تا از استودیو به‌عنوان فرصتی برای رسیدن به هفته مد لندن، استفاده کنند.

طراح لندن «رایان لو» می‌گوید: این‌یک مشغله ارزشمند است. ما سفارشات زیادی دریافت می‌کنیم. در لندن، نمایش پانچ لو، در کلیسای هولبورن برگزارشده و مجموعه رایان لو، مجموعه‌ای سرشار از تجارب مختلف کاری است. در تنظیمات مینیمالیستی نمایشگاه، طرح‌ها هنوز هم بی‌نظیر هستند، درحالی‌که فرصتی را برای خریداران و سردبیران برای وقت گذراندن در بررسی طرح‌ها فراهم می‌کند.

در حال حاضر در پاریس نیز فرصتی برای استفاده از طرح‌های هیجان‌انگیز خاص لندن ارائه می‌شود. طرح‌های «میمی»، با بیش از ۱۸۰۰۰ طرفدار، دارای بازدهی ارزشمندی بود.

تنها طراحان جوان لندن نیستند که به پایتخت فرانسه می‌آیند بلکه طراحان مختلفی از سراسر جهان در نمایشگاه «ترانوی»، مجموعه‌های خود را در زیر یکی از نشانه‌های برجسته پاریس عرضه می‌کنند. تنها ۱۱ درصد از طراحان از فرانسه هستند؛ مجموعه‌ای از طراحان ترکی، ژاپنی، ایتالیایی و کره‌ای، در این نمایشگاه شرکت دارند.

بنا به گفته یکی از طراحان، به این کار بسیار ساده است، زیرا ما افراد علاقه‌مند به مد و مدل‌ها را در اینجا گرد هم می‌آوریم. در این میان در بین کشورهای شرقی، کشور کره به‌عنوان یکی از شیک‌ترین کشورهای جهان شناخته‌شده است. صنعت مد در این کشور، در کنار سبک‌های پاریسی، با آثار قوی‌تر بین‌المللی ترکیب می‌شوند. «گنون ورک»، یک گروه جدید مد لباس در کره جنوبی می‌گوید: در کره، همانندسازی طراحان جوان برای نشان دادن کارهایشان، صورت می‌پذیرد. در اروپا نیز برندهای بین‌المللی جوان بیشتر به چشم می‌خورد؛ اما در شهر لندن به چه صورت است؟ لندن سرد و بارانی است، اما پاریس پر جنب‌وجوش ترین مکان دنیا است.

طراح هلندی «لیسرول فروین»، می‌گوید: مد در پاریس یک صنعت واقعی کسب‌وکار است. این صنعت آن‌قدر بزرگ است که می‌تواند محیطی عالی برای ارائه کارهای مختلف باشد. در آمستردام نیز صنعت مد بسیار پیشرفت کرده و می‌توان مد پاریس را در آنجا عرضه کرد.

ایده عمومی

در حقیقت، با ارائه یک مکان مرکزی برای نشان دادن مجموعه‌ها، موقعیت پاریس در اروپا بدون شک نقش مهمی در جذب استعداد بین‌المللی و در حال ظهور دارد. دسترسی آسان از سراسر این کانال، به این معنا است که لندن نیز می‌تواند بدون هیچ مشکلی به این مجموعه راه پیدا کند. این شهر به‌اندازه کافی بزرگ بوده و به‌راحتی می‌تواند، نیازهای بازدیدکنندگان بین‌المللی را برآورده کند.

به همین ترتیب، طراحان فرانسوی جدید ماندگار می‌شوند، اما روش‌های خلاقانه و منحصربه‌فردی برای جلب‌توجه در پیش می‌گیرند. «زارا ملر»، هنرمند فرانسوی و هنرمندانی که برای اولین بار در این فصل بانام تجاری «زتسورا»، ظاهرشده‌اند می‌گویند، بسیاری از خریداران، طرح‌های فرانسوی ترجیح داده و در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. بااین‌حال اگر چیزی در نظر شما جالب‌توجه بود، شما می‌توانید نسبت به فروش آن اقدام کنید. این طراحان می‌خواهند در تولید و ارائه مهارت‌های جهانی معروف شوند، مخصوصاً در انتخاب کسب‌وکار خود بافرهنگی در قالب نام تجاری جدید.

زتسو

طراحان زتسو، نام تجاری خود را در سال ۲۰۱۲ کسب کردند. این طراحان به فرهنگ‌سازی کارهای خود در قالب طراحی‌های خود اقدام می‌کنند. مدیر این طرح نه‌تنها با هنرمندان فرانسوی همکاری کرد، بلکه لباس‌هایش را نیز در قالب‌هایی جدید مانند لباس‌های مخصوص رقص، ارائه داد. او می‌گوید، مردم فرانسوی محافظه‌کارتر هستند، اما می‌افزاید، میراث مد پاریس یک میراث در دسترس و آزاد است. این چیزی است که طراحی‌های من را متفاوت می‌کند.

بنابراین، لندن باوجود هوای سرد و غم‌انگیزترین فصل‌های خود، می‌تواند دارای تنوع و پایداری در طراحی بوده و مجموعه‌های پرانرژی و جذاب از ستارگان در حال رشد داشته باشد. به‌این‌ترتیب اطمینان حاصل می‌شود که این دیدگاه خلاق به‌اندازه کافی قوی بوده و مطبوعات بین‌المللی را درگیر می‌کند. مخصوصاً با سرعت صنعت مد، از سال،۲۰۱۷ که باید با فضای پیش‌رونده کار کرد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.