سوغات چین
امتیاز ما

اگر به چین سفر کرده‌اید یا قصد سفر به این کشور را دارید، شهر «شانگهای» جایی است که حتما از آن دیدن خواهید کرد. به جای اینکه با تعداد زیادی چوب غذاخوری ارزان و آهن‌رباهای تزئینی یخچال به عنوان سوغاتی به خانه بازگردید، می‌توانید کالاهای با ارزش‌تری خریداری کنید که خاطرات خوش سفر را به یاد شما بیاورند. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک ۱۰ سوغات چین که دست ساز و با ارزش هستند و از شانگهای می‌توانید خریداری کنید، به شما معرفی خواهیم کرد.

ظروف سفالی

سوغات چین - ظروف سفالی

ظروف سفالی همیشه در چین استفاده می‌شدند؛ چه به عنوان تزئین و چه به عنوان ظروف غذاخوری. امروزه ظروف دست ساز زیاد و متنوعی در شانگهای ساخته می‌شود. این ظروف را می‌توانید از مغازه‌ی «مادام مائو» خریداری کنید یا اگر علاقه دارید می‌توانید هنر سفالگری را در کارگاه‌های سفالگری که در شانگهای برگزار می‌شود شرکت کنید. این کارگاه علاوه بر آموزش، آثار هنری هنرجویان چینی و خارجی را به فروش می‌رساند.

لباس های سفارشی

شانگهای با وجود داشتن خیاطان با استعداد، شهری است که می‌توانید در آن سفارش یک لباس اختصاصی را برای خود بدهید. این لباس‌ها می‌توانند به سبک غربی یا سنتی باشند. بهترین مکان برای سفارش دادن این لباس‌ها بازار پارچه‌ی «ساوت باند» است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکس طرح مورد نظر خود را به مغازه‌دار بدهید و چند روز بعد برای تحویل گرفتن لباس خود مراجعه کنید. برای اینکه روند سفارش و تحویل سریع‌تر انجام گیرد، طرحی را انتخاب کنید که در میان طرح‌های مغازه موجود است. یکی از قوانین جالب این بازار سه طبقه این است که هر چه طبقه‌ی بالاتری را برای سفارش انتخاب کنید، کیفیت کار بالاتر خواهد بود.

نانکین آبی

پارچه‌ی «نانکین» (نوعی پارچه‌ی کتان) یکی از بهترین اجناسی است که می‌توانید به عنوان سوغات چین برای خود به یادگار بیاورید. این پارچه همانند نقاشی روی پارچه، یک هنر ۳۰۰۰ ساله در چین است که شروع آن به جاده ی ابریشم باز می‌گردد. این پارچه‌ی زیبا را می‌توانید در قلب شانگهای پیدا کنید. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید این پارچه را از آنجا تهیه کنید در موزه‌ای است که به تولید پارچه اختصاص دارد. نمایشگاه نانکین آبی نقاشی شده‌ی چینی شامل عکس‌ها و ابزاری است که برای ساخت نانکین به کار می‌روند. به علاوه می‌توانید کوسن، لباس و انواع دیگری از محصولات نانکین را خریداری کنید. این محصولات دست ساز بوده و برای سوغاتی بسیار مناسب هستند.

غذاهای محلی

سوغات چین - کیک ماه

غذاهای محلی شانگهای به ۸ دسته طبقه‌بندی می‌شوند که این طبقه‌بندی بر اساس شیرین بودن این غذاهاست. اگر در فستیوال‌های اواسط پاییز در شانگهای به سر می‌برید می‌توانید از طعم شیرین نوعی کیک چینی به نام «کیک ماه» لذت ببرید. این کیک‌ها بسته‌بندی شده به مشتری ارائه می‌شود و حمل و نقل آن‌ها بسیار آسان است. در اوایل ماه اکتبر در هر شیرینی فروشی یا نانوایی می‌توانید این کیک‌ها را پیدا کنید.

پوسترهای تبلیغاتی

سوغات چین - پوستر تبلیغاتی

پوسترهای تبلیغاتی در طول قرن بیستم نه تنها وظیفه‌ی اطلاع رسانی و سرگرم کردن را داشتند بلکه دارای ارزش هنری بوده و بیانگر تاریخ چین هستند. بسیاری از پوسترهای اورجینال از بین رفته‌اند اما برخی از آنها در زیرزمین یک مجتمع که مرکز هنر پوسترهای تبلیغاتی است قرار گرفته‌اند که می‌توان گفت بخشی از فرهنگ چین در آنجا نگهداری می شود. با پرداخت مبلغ کمی می‌توانید یک یا چند عدد از این پوسترها را خریداری کنید.

بادبزن

سوغات چین - بادبزن

بادبزن‌ها در دوران امپراطوری به عنوان زیورآلاتی برای زنان استفاده می‌شدند. امروزه این بادبزن‌ها می‌توانند به عنوان یک سوغاتی زیبا خریداری شوند مخصوصا در ماه‌های گرم تابستان شانگهای. قیمت بادبزن‌ها بر اساس کیفیت آن‌ها متفاوت است. این بادبزن‌ها اغلب از حریر  یا کاغذ درست شده‌اند و دارای نقش‌های حیوانات یا پرندگان هستند.

صنایع دستی

سوغات چین - صنایع دستی

فرهنگ ها و نژادهایی که در چین وجود دارند بسیار متنوع هستند. صنایع دستی‌ای که مختص به اقلیت‌های نژادی هستند و بیشتر آنها در جنوب چین در استان «یونان» متمرکز شده‌اند، راه خود را به شانگهای باز کرده‌اند. این محصولات می‌توانند در مغازه‌هایی مانند «یو» که صنایع دستی و هنری تبتی مانند زیورآلات، لباس و لوازم عتیقه می‌فروشند یافت شوند. اگر به دنبال یکی از زیباترین سوغات چین هستید، این صنایع دستی یکی از بهترین گزینه‌ها هستند.

هنرهای کاغذی شانگهای

منظور ار هنرهای کاغذی شانگهای نوعی صنایع دستی با ایجاد برش‌هایی بر روی کاغذ است. در چین این هنر کاغذی بر روی کاغذ قرمز انجام می‌شود و اشکالی را به وجود می‌آورد. اما در سبک شانگهای از رنگ‌های روشن برای نمایش دادن مناظر، گل، پرنده، حیوان و انسان استفاده می‌شود. بهترین مکان برای یافتن این هنرهای کاغذی در خیابان‌های اطراف «یوگاردن» است.

گلدوزی

تاریخ گلدوزی چینی به دوران «نوسنگی» بر می‌گردد. گلدوزی «گو» نوعی سبک محلی است که از سلسله‌ی «مینگ» به جا مانده است. دلیل تمایز این نوع گلدوزی از دیگر انواع این هنر این است که طراحی‌های آن عمدتا نقاشی و خوشنویسی هستند. گلدوزی چینی به عنوان یک یادگاری و سوغات چین بسیار زیبا و با ارزش است.

 

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.