۵ راهنمای سفر به ارمنستان
امتیاز ما

ارمنستان یکی از کشورهای باستانی و منحصربه‌فرد منطقه‌ی قفقاز است و علیرغم اینکه کشور کوچکی است اما جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد. چشم‌انداز زیبای کوهستانی٬ مناظر باستانی٬ غذاهای خوشمزه و مکان‌های مهیج برای افراد پرانرژی و شیفته‌ی سفر٬ از جمله این جاده‌ها هستند. به همه‌ی اینها مهمان‌نوازی و محبت ساکنین نسبت به مهمانان خارجی خود را هم باید اضافه کرد. به همین خاطر سفر به ارمنستان هر روزه پرطرفدارتر می‌شود. اگر قصد سفر به این کشور را دارید٬ چند راهنمایی کاربردی به شما پیشنهاد می‌دهیم. با ما در مجله دور و نزدیک همراه باشید.

پوشش مناسب در ارمنستان

۵ راهنمای سفر به ارمنستان

نوع پوشش شما به هدف و فصل سفرتان بستگی دارد. هوا در تابستان٬ خصوصا در پایتخت بسیار گرم و خشک است و دمای آن بین ۲۸ تا ۳۵درجه سانتی‌گراد متغیر است. روزهای بارانی در فصل گرم کمتر دیده می‌شود. بنابراین بهتر است لباس مناسب روزهای گرم پوشیده شود. اگر قصد رفتن به حومه‌ را دارید دمای هوا خنک‌تر از پایتخت است و غروب‌ها ممکن است به لباس گرم نیاز پیدا کنید. خرید سریع و مطمئن بلیط تهران ایروان | بلیط ایروان تهران

زمستان‌ها از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت است. در پایتخت دمای هوا مگر در مواقع بارش برف٬ آنقدرها سرد نمی‌شود و از +۲ تا ـ۱۰ متغیر است. در اطراف پایتخت و مناطق اسکی٬ هوا بسیار سردتر است و لباس گرم‌تری توصیه می‌شود.

بهترین فصل سفر به ارمنستان٬ پاییز است. هوا در این موقع از سال دلپذیر٬ معتدل و بارانی است. در بهار هم هوا بسیار متغیر است.

پوشش مردم این کشور شبیه به مردم اروپاست.

جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ارمنستان

۵ راهنمای سفر به ارمنستان

ارمنستان مقصد مناسبی برای گردشگران فرهنگی است و کشوری با تمدن ۳۵۰۰ ساله و با جاذبه‌های بسیار فرهنگی و تاریخی به‌شمار می‌رود. به همین علت به آن لقب «کشور موزه‌های فضای باز» داده‌اند. بیشتر مناظر ارمنستان از جمله صومعه‌ها و کلیساها٬ با معماری سنگچین شده و زیبا با عقاید مسیحیت گره خورده است. صومعه‌ی «خورویراپ» (Khor Virap) با نمایی از کوه آرارات٬ دیر «گغارد» (Geghard) با معماری صخره‌ای٬ صومعه‌ی «تاتو» (Tatev)٬ بهترین نمونه‌ی معماری قرون وسطی٬ صومعه‌ی «هاگپات» (Haghpat) و «ساناهین» (Sanahin) که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده‌اند و همینطور کلیسای جامع «اشمیاتزین» (Echmiadzin)٬ همگی از جمله کلیساهای مطرح ارمنستان به‌شمار می‌روند.

ارمنستان علاوه بر شاهکارهای معماری٬ مناظر طبیعی زیبایی دارد. اگر قصد آرامش و لذت از طبیعت دارید به این کشور سفر کنید. دریاچه‌ی آب شیرین «سوان» (Sevan) از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین دنیاست و بزرگترین دریاچه‌ی قفقاز است. از جمله مناظر اطراف دریاچه٬ تپه‌های پوشیده از جنگل٬ صخره‌های سنگی و چمن‌زارهای منتهی به مزارع مرتفع است که تورهای مسافرتی را به‌سوی خود جذب کرده است. دریاچه‌ی سوان مقصد کسانیست که به سفرهای ساحلی و شنا٬ حمام آفتاب و بازی‌های پرانرژی علاقه دارند. بهترین گزینه برای کسانی است که علاقه‌مند به آرامش گرفتن از طبیعت و بهبود سلامتی هستند٬ شهر «جرموک» (Jermuk) با چشمه‌های آب معدنی و مرکز آب‌درمانی توصیه می‌شود.

سفر به ارمنستان بدون بازدید از قلب آن یعنی شهر باستانی «ایروان» ممکن نیست. ایروان٬ فضایی دنج٬ معماری منحصر‌به‌فرد٬ موزه‌های آموزشی٬ کافه‌ها و رستوران‌های خوش ساخت دارد. از مرکز شهر با میدان جمهوری با شکوه٬ تئاتر باله و اپرا٬ خیابان‌های شمال شهر مدرن٬ رفتن به رستوران‌های ملی و سفارش غذاهای ملی این کشور مانند «تولما» (tolma)٬ «هوراوات» (horovat)٬ «هاریسا» (harisa) و قدم زدن در خیابان‌های چراغانی شده با صدای فواره‌ها و احساس مثبت آن لذت ببرید.

جاذبه‌های طبیعی ارمنستان

۵ راهنمای سفر به ارمنستان

کوهستان‌های ارمنستان مکان مناسبی برای پاراگلایدر سواری٬ کوهنوردی٬ اسکی٬ اسنو بورد٬ صخره‌نوردی٬ پیاده‌روی و دیگر تفریحات است. «راخکازور» (Tsakhkadzor) از مشهورترین پیست اسکی‌های کشور است. «تلکابین» کوه «تقنیس» (Teghenis) از دیگر جاذبه‌ها محسوب می‌شود. از بهترین مکان‌های مناسب ورزش پاراگلایدر٬ روستای کوچک «کوایوق» (Covagyugh)٬ نزدیک دریاچه‌ی سوان و کوه «هاتیس» (Hatis) است. بهترین مقصد پیاده‌روی٬ کوه «آراگاتس» (Aragats)٬ بلندترین کوه این کشور است.

سوغات ارمنستان

۵ راهنمای سفر به ارمنستان

کوه آرارات و درخت زردآلو سمبل‌ ارمنستان هستند. نوشیدنی٬ فرش٬ ساز دودوک و جواهرات قیمتی از سوغات آن است. در نمایشگاه هفتگی رو باز «ورنیسیج» (Vernissage)٬ آخر هر هفته صنایع دستی و سوغاتی ارمنستان مانند آثار نقاشی٬ آثار چوبی٬ مگنت‌ها٬ سازها٬ سوغات ملی٬ فرش٬ لباس محلی٬ سنگ‌های نیمه قیمتی٬ کمیاب و چیزهای دیگر به‌فروش می‌رسد.

بازار معروف «گام» (GUM) در تقاطع خیابان‌های «ماشتوتس» (Mashtots) و «خورناتسی» (Khorenatsi)٬ محل فروش انواع خوراکی‌های تازه و خوش‌مزه و میوه خشک و خشکبار است. برای خرید نوشیدنی معروف ارمنستان می‌توانید به کارخانه‌ی نوشیدنی «آرارات» که یکی از مشهورترین برند نوشیدنی ارمنستان است٬ سری بزنید.

نحوه‌ی ارتباط برقرار کردن با مردم ارمنستان

مردم این کشور مردمی خونگرم و بسیار مهربان هستند و از گردشگران با آغوش باز پذیرایی می‌کنند. بنابراین در ارتباط برقرار کردن با انها مشکلی وجود ندارد. ساکنان ایروان به زبان روسی تسلط دارند و نسل جوان آن به زبان انگلیسی آشنا هستند. اما در شهرهای دیگر ارتباط برقرار کردن با اهالی به دلیل نداشتن تسلط به زبان انگلیسی٬ تا حدی دشواری وجود دارد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.