محموله سوغات
امتیاز ما

اگر شهرستانی هستید و برای تعطیلات قصد رفتن به خانه و دیار خود کرده‌اید، حتما می‌دانید که نمی‌شود دست خالی رفت حتی اگر آن چیزی به عنوان سوغات خریده‌اید زیاد جدید و امروزی نباشد. نمی‌دانید چه بخرید؟ این که کاری ندارد. اینترنت که در اختیار دارید؟ با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید هم کلی مطلب درباره نحوه خرید سوغات و این که چه چیزی بخرید پیدا کنید و هم این که می‌توانید از فروشگاه‌‌های مجازی کمک بگیرید. نکته مهم اما بعد از خرید سوغاتی است این که چه گونه آنها را نگه‌داری کنید و مراقبت کنید که در طول سفر آسیب نبینند چون قرار نیست با یک عالمه سوغات شکسته و درب و داغون شده به مقصد برسید.

در این صورت به  حساب این می‌گذارند که اصلا چیزی با خودتان نیاورده‌اید در حالی که شما آن همه راه را با کوله‌بار سوغاتی‌ها گز کرده‌اید و آنها را به دوش کشیده‌اید. با  مجله دور و نزدیک همراه باشید تا در این مطلب با چند روش در خصوص چگونگی بسته‌‌بندی و حمل سوغاتی در طول سفر آشنا شوید.

سوغاتی‌های گران قیمت و باارزش را پیش خود نگه دارید

سوغاتی‌هایی هست که پول زیادی بابت‌شان پرداخت کرده‌اید و احتمالا آنها را برای نورچشمی‌ها یا به قول معروف سوگلی‌ها خریده‌اید. پر پیدا است که چنین سوغاتی‌ها را نباید از خود دور کنید و همیشه باید در کنار خودتان باشند. برخی از این سوغاتی‌های باارزش و گرانبها ظریف و شکستنی هستند و از این رو هر کس دیگری هم باشد دلش نمی‌آید آنها را به دست دیگری بدهد هر قدر هم که قابل اعتماد باشد. به این شکل خیال خودتان در طول سفر راحت است و مدام دغدغه ندارید که ممکن است در حین حمل و نقل محموله‌های ممکن است چه بلایی سرشان بیاید.

خودتان را برای ایست بازرسی آماده کنید

هواپیما

روزهای تعطیل فرودگاه‌ها به قول معروف قلقله می‌شوند چون آدم‌های زیادی به هر دلیل قصد سفر می‌کنند و بنابراین بار و بنه زیادی با خودشان همراه دارند و می‌خواهند هر طوری شده آنها را با هواپیما جابه‌جا کنند. خیلی‌های دیگر مثل شما ممکن است با خود سوغاتی همراه داشته و آنها را لابه‌‌لای خرت و پرت‌های خود جاسازی کرده باشند. در ایستگاه ایست بازرسی که همه ملزم به عبور از آن هستند معمولا به چمدان‌ها و کیف‌‌های مشکوک مظنون می‌شوند و از صاحبش می‌خواهند که آن را باز کند و محتویاتش را بیرون بریزد. این جا همان جایی است که به آن می‌گویند سَرِ پُلِ خر بگیری! این جا هر چه هست باید رو کنید و صداقت تنها راه نجات شما است وگرنه دچار دردسر می‌شوید. از طرف دیگر، دسته‌بندی سوغاتی‌ها و درست چیدن آنها این جا به کارتان می‌آید.

چمدان اضافی به همراه داشته باشید

چمدان

حالا که عزم سفر کرده‌اید و عده‌ای چشم انتظار شما هستند نمی‌شود دست خالی رفت و حتما سوغاتی خریده‌اید. ممکن است سوغاتی‌های شما زیاد باشند و از طرفی یا چمدان و ساک شما جای کافی نداشته باشد و یا این که به اندازه کافی ساک و کیف و چمدان در دسترس‌تان نباشد. داشتن چمدان اضافی در چنین مواقعی به کار می‌آیند. اگر هم حدس می‌زنید که ممکن است در ایستگاه ایست بازرسی به شما گیر بدهند بهتر است سوغاتی‌ها را (البته به استثنای سوغاتی‌های گران قیمت و شکننده) را در این چمدان اضافی بریزید.

خرید و ارسال اینترنتی سوغات

محموله

یک موقع هست که خودتات خرت و پرت زیاد دارید و برایتان دشوار است تا سوغات هم دستتان بگیرید و خلاصه به هر شکلی جابه‌جا کنید. راه دیگر خرید و ارسال سوغات از طریق اینترنت است. فروشگاه‌هایی در فضای مجازی وجود دارد که می‌توانید سوغاتی‌های مورد نظرتان را از آنها خریداری کنید و بعد درخواست کنید که به مقصدی که شما تعیین می‌‌کنید ارسال کنند. تازه برخی از این سایت‌ها محموله را ابتدا بیمه حوادث می‌کنند و پس از آن به مقصد می‌رسانند. این شیوه تهیه سوغاتی و ارسال آن ممکن است قدری گران برایتان تمام شود اما خیلی اعیانی و راحت است. یعنی طرف مقابل شما با این روش خرید سوغاتی چنان غافلگیر می‌شود که نگو!

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.