چرا روکش پنجره هواپیما باید یاز باشد
امتیاز ما

در هنگام پرواز مسافران با قوانین و مقرراتی روبرو می‌شوند که دلایل آن‌ها در همان لحظه برایشان واضح نیست. چرا مسافران باید صندلی خود را هنگام بلند شدن و فرود آمدن هواپیما به حالت اولیه برگردانند؟ تلفن‌همراه فعال واقعا باعث تداخل در سیگنال هواپیما می‌شود؟ چرا روکش پنجره‌ها باید برای فرود آمدن حتما باز باشند؟ با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا پاسخ این سوال را بگوییم.

دلیل باز بودن روکش هواپیما

برای سوال باز بودن روکش پنجره‌های هواپیما بالاخره جوابی داریم. با توجه به «سی‌ان ترولر» (CN traveler) دلیل این که مسافران باید روکش پنجره ها را باز و بسته کنند، سرگرم شدن خدمه پرواز، دیدن مناظر زیبا، محافظت از آفتاب سوختگی و آمادگی برای ضربه فرود نیست. این کار تنها برای امنیت شما است.

در هنگام وضیعت اورژانسی، خدمه پرواز در یک حرکت شجاعانه باید در ۹۰ ثانیه و کمتر هواپیما را تخلیه کنند. بر اساس مقررات آمریکا مسافران باید هنگام بلند شدن و فرود روکش پنجره‌ها را باز نگه دارند زیرا که بیشتر حوادث در این دوحالت رخ می دهند. پنجره ها به خدمه این مکان را ‌می‌دهند تا با توجه به شرایط خارج از هواپیما بهترین مسیر خروج اضطراری را انتخاب کنند.

همچنین با باز بودن روکش پنجره‌ها نور طبیعی که به داخل کابین هواپیما می‌آید باعث می‌شود که با خروج ناگهانی از کابین به فضای آفتابی مسافران و خدمه پرواز گیج نشوند و حس بینایی و جهت‌یابی خود را از دست ندهند. با ورود نور به داخل کابین حرکت در داخل کابین نیز آسان‌تر می‌شود.

پس در پرواز بعدی هنگامی که خدمه پرواز از شما می‌خواهند تا روکش پنجره‌ها را باز کنید، حتما با دقت به آموزش‌های مهماندار گوش کنید و هنگام بلند شدن و فرود هواپیما از باز بودن روکش پنجره خود مطمئن شوید صحبت مسافر کناریتان را قطع کنید و به او بگویید تا گوش دهد زیرا که این کار برای امنیت خودتان ‌می‌باشد.

برای خرید بلیط چارتر هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.