دلایلی برای دوست داشتن مردم چین
امتیاز ما

مردم چین در کشور‌های خارجی خیلی محبوب نیستد زیرا اکثر افراد نمی‌توانند تفاوت‌های فرهنگی را درک کنند. بیشتر افراد سعی نمی‌کنند تا ظاهر خشک مردم چین را کنار بزنند  و فراتر از ظاهرشان را جویا باشند. اما برای کسانی که تلاش می‌کنند تا آن‌ها را بشناسند، این مردم به بهترین قسمت سفر به این کشور شگفت انگیز تبدیل می‌شوند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا شما را باین مردم دوست‌داشتنی بیشتر آشنا کینم.

مردم چین بسیار گوناگون هستند

مردم متفاوت چین

غیرممکن است که یک صفت ر ا به نزدیک ۱٫۳ بیلیون نفر اختصاص داد. ۱٫۳ بیلیون نفر که از ۵۶ قوم تشکیل شده شده‌اند و به ۲۹۷ زبان زنده صحبت می‌کنند، در ۳۳ استان و منطقه و همچنین مناطق اقتصادی گوناگونی زندگی می‌کنند، غذاهای سنتی مناطق گوناگون را می‌خورند. هیچ دو فرد چینی شبیه به هم نیستندو هنکام سفر در این کشور گردشگران با افراد بسیار متفاوتی برخورد می‌کنند که این تفاوت‌ها آن‌ها را شگفت‌زده می‌کند. سوغات چین

مردم چین نمی‌ترسند که چیزی را که دوست دارند در هر مکان و زمانی بپوشند

لباس پوشیدن مردم چین

پوشیدن پیژامه در مترو؟! چرا که نه! تیشرت‌هایی با نوشته‌های بی‌معنی رویشان؟ البته! نیم تنه با طرح پکن که یک شکم بزرگ را نمایان می‌کند؟ بله! مردم چین هرچه که دلشان بخواهد می‌پوشند و هیچکس هم نمی‌تواند جلویشان را بگیرد. از بزرگترین خط مد چین تا مرد همسایه که در هر آب و هوایی زیرپوش میپوشد، مد در چین هرآن چیزی است که بپوشید، و بهتر از این نمی‌تواند باشد.

در سنین بالا هم فعال می‌مانند

مردم میانسال در چین

کشورهای خیلی کمی وجود دارند که پیر شدن در آن ها از چین بهتر باشد. با اینکه در بیشتر کشور‌های دیگر افراد مسن ترجیح ‌می‌دهند تا در منزل بمانند و رعایت کنند، در چین مردم ارتباط با افراد هم محلی را بسیار گرامی می‌دارند. در پارک محل با یکدیگر «تای‌چی» (tai chi) تمرین می‌کنند، با یکدیگر به کلاس لیروبیک می‌روند و یا در میدان‌ها به رقص هماهنگ می‌پردازند. ممکن است که شکننده به نطر برسند اما مواظب باشید زیرا که افراد مسن چین نیروی مخفی و نهفته این کشور هستند.

مردم چین بسیار مهمان‌نواز هستند

مردم چین مهمان نواز هستند

با اینکه در ظاهر بسیار سرد و خشک به نظر می‌رسند اما زمانی که آن‌ها را بشناسید متوجه می‌شوید که یکی از مهمان‌نوازترین مردم کره زمین هستند. به دلیل جمعیت زیاد چین، مردم این کشور با غریبه‌ها به نسبت تعدادشان برخورد می‌کنند. زمانی که چهره و اسمتان را یاد بگیرند دیگر جزئی از خانواده محسوب می‌شوید.

کنجکاوی بسیار سالمی دارند

مردم چین کنجکاو هستند

اگر به چین سفر کردید از اینکه در میان چند فرد چینی احساس ستاره یک نمایش به شما دست داد تعجب نکنید. احتمال اینکه در اماکن گردشگری چین از شما عکس بگیرند، چه یواشکی یا چه آشکارا، خیلی زیاد است. این به این خاطر نیست که آن‌ها فکر می‌کنند که شما در کشو خودتان فردی معروف هستید، بلکه به این دلیل است که احتمالا اولین فرد غیر چینی هستید ک دیده‌اند. بسیاری از مردم چین نسبت به افارد خارجی کنجکاوی زیبایی دارند و از اینکه آن را بروز دهند ترسی ندارند.

بسیار بخشنده هستند

علاوه‌بر اینکه بسیار مهمتن‌نوار هستند، بخشنده نیز هستند. این موضوع با دعوت‌شدن به یک وعده غذا و کادو‌هایی که برایتان بعد از سفر می‌آورند، مشخص می‌شود. در خانه‌ای که یک فرد چینی در آن باشد شما هیچوقت غذا، دوستو سیگار کم نمی‌آورید.

مردم چین هیچوقت حوصله سر بر نیستند

یکی از بهترین صفات چین و مردمش غیرقابل پیش‌بینی بودن است. هیچوقت نمی دانید که در روز بعد برایتان چه پیش خواهد آمد. ممکن است با راننده تاکسی ملاقات کنید که از شما می‌خواهد تا پسرش ازدواج کنید، ممکن است به یک بحث و جدل برخورد کنید که کل یک محله درگیر آن باشند، ویا ممکن است نگهبانی را ببینیند که در هنگام انجام وظیفه خوابیده باشد.

به سنت‌ها و فرهنگشان بسیار پایبند هستند

با قدمتی نزدیک به ۵۰۰۰ سال، چین و مردمش فرهنگی را بوجود آورده‌اند که تا به امروز همچنان وجود دارد. البته ممکن است بعضی اوقات دیدن این فرهنگ عمیق از میان آسمان‌خراش‌های شهر سخت باشد امام مطمئن باشید که این فرهنگ همه جا هست. می‌توان آن را در مردی دید که کیف همسرش را حمل می کند، در کارگرانی که در زمان استراحتشان ورزش می‌کنند، و یا در آتش‌بازی هنگام غروب.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.