زیبا و اسرار آمیز
امتیاز ما

کشور برزیل سرزمین ملت‌های مختلف و شگفت‌انگیز است که هم به سبب زمین این منطقه و هم مردم ساکن در آن بسیار منحصربه‌فرد است. علاوه بر سواحل زیبای این کشور، بسیاری از مناطق رؤیایی و پررمزوراز در این منطقه وجود دارد که واقعاً ارزش کاوش و بازدید دارد. در این مقاله به معرفی ۱۶ مکان زیبا و اسرار آمیز و مردم محلی آن می‌پردازیم تا با برخی از موارد شگفت‌انگیز و مناطق متنوع آشنایی پیدا کنید. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

جنگل‌های غوطه‌ور در آب در آمازون

این جنگل‌ها، از معروف‌ترین جنگل‌های بارانی در جهان بوده و همچنین دارای جمعیت توریستی قابل‌توجهی است. بازدید از این جنگل‌ها به‌طور فزاینده در حال رشد بوده و در نظر بازدیدکنندگان، بسیار محبوب است. ورودی اصلی آمازون، شهر «ماناوس» است که شهرستانی در دل جنگل بوده و دولت راهکارهایی برای هدایت توریست‌ها به این منطقه صورت داده است. تورها و مسافران تمایل زیادی به بازدید از جنگل‌ها، درختان و رودخانه «ریو نگرو» دارند. برخی از مردم محلی اعتقاددارند که این منطقه مورد سو استفاده قرارگرفته و تمام موارد مربوط به حفاظت از محیط‌زیست، در آن رعایت نمی‌شود. برای کشف منطقه آمازون و بدون آسیب رساندن به اکوسیستم، بهترین مناطق مخصوص گردشگری در استخدام زیست شناسان بوده و راهنماهای محلی نیز کمک زیادی به گردشگران و کاوش گران می‌کنند. تماشای جنگل غوطه‌ور در آب، بسیار لذت‌بخش و دیدنی است.

ترینیداد

این منطقه شامل بخشی ساحلی و خارج از محدوده مسکونی است که مردم محلی در آن سکونت دارند. منطقه آرام و محبوب بازدیدکنندگان که دارای سواحل و جاده‌های بی‌نظیری است. هرچند در زمان هجوم گردشگران به این منطقه ترافیک محلی ایجادشده و کمی دچار ازدحام می‌شود. در طول هفته و سراسر سال از این منطقه زیبا بازدید می‌شود. شما در این منطقه می‌توانید از مناظر طبیعی و زیبای سواحل «کاچاداکو»، «کپیله» و «رانجوسو می» لذت ببرید. این مناطق نسبتاً دارای جمعیت کمتری است. جنگل‌های بارانی و جنگل پررمزو راز از شگفتی‌های این سرزمین است. شما می‌توانید از طریق ریودوژانیرو به و با چهار ساعت زمان به «پاراتی» رفته و سپس از پاراتی در یک مسیر ۴۰ دقیقه‌ای به منطقه ترینیداد وارد شوید. شما می‌توانید با اقامت در هتل زیبای «گارنی» به دیدن این بهشت زیبا بروید.

پتروپلیس

از طریق مسیر ریودوژانیرو می‌توان به‌راحتی به پتروپلیس رفته و در آنجا با مناظر حیرت‌انگیزی از آبشارها و کوه‌های زیبا مواجه شد. این منطقه مسکونی و طبیعت زیبای آن مدت‌ها است که دارای ساکنین محلی بوده و درگذشته‌های دور نیز امپراطور برزیل کاخی در این منطقه داشت. پل‌ها، کانال‌ها و پارک‌های جنگلی زیادی در این منطقه وجود دارد.

جزیره ایلها دو ماراجو

این جزیره با وسعتی همانند سوئیس یکی دیگر از مناطق زیبا و پنهان مانده در برزیل است. این منطقه در شمال کشور برزیل قرار داشته و یکی از بزرگ‌ترین جزایر زیبای جهان است. این جزیره در میان رودخانه‌ای خروشان شکل‌گرفته است که چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد. تنوع طبیعت زیبا در این منطقه بسیار زیاد و بوفالوهای عظیم‌الجثه در آب‌های این جزیره زندگی می‌کنند. این بوفالوها بخش عمده‌ای از فرهنگ مردم محلی «دو مارجو» را در فستیوال‌ها به عهده ه دارند. این حیوانات اساساً جایگزین اسب برای این مردم محلی شده است. مسافران در این منطقه به کاوش در مناطق استوایی و سوار بر قایق‌های زیبا شده و یا با کشتی از اسکله ۹ وارد «سالوارترا» شده و در بندر «کامبرا» پیاده شده و از طریق تاکسی و یا کامیون این محله می‌رسند.

ریو بونیتو

کمتر از ۱۰۰ کیلومتر خارج از برزیل و در کنار ریودوژانیرو، منطقه رؤیایی و زیبای «ریوبونیتو» است که باشکوهی از جنگل‌های زیبا و سواحل متنوع مشاهده می‌شود. مسیر پیاده‌روی در این منطقه سرشار از گیاهان و جانواران تا آبشارها بوده و کشف موجودات زیبا در دل جنگل و سطوح شیب‌دار برای ماجراجویان لذت بخش است. این منطقه، از اواسط شکل گرفته است.

کاپادا دو ویدروس

این پارک ملی و ایالتی در منطقه «گویاس»، دارای انواع زیبایی‌های طبیعی و سه ساحل زیبا و منحصربه‌فرد است. یکی از شگفتی‌های این منطقه، درختان خرما در کنار سواحل است و خیره‌کننده‌ترین مناظر آن فلات باستانی و سنگ ماسه‌های زیبا است که تصور می‌شود از سیاره‌ای دیگر آمده‌اند. خاک غنی از سنگ‌های بلوره‌ای در این منطقه وجود دارد.

آلتر دو چاو

این جزیره زیبای شناور در آب و در قلب جنگل‌های برزیل، در شش ماه از سال دارای زیباترین تنوع آب و هوایی و چشم‌انداز رؤیایی از حیات طبیعی است. این جزیره به جزیره عشق معروف بوده و واقع در کنار رودخانه «تاپاجوس» بوده دارای شن و ماسه‌های شفاف و سفید است. این جزیره، دارای تالاب‌های سبز و مناسب برای پیاده‌روی است. سواحل این جزیره دیدنی و با جمعیت محلی کمی جزیره‌ای آرام و دور از هیاهو است.

 

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.