اسپانیا
امتیاز ما

ما اسپانیا را به فوتبالش می‌شناسیم؛ همین‌طور ایتالیا، برزیل، آلمان، انگلیس را و برای فوتبالی‌های دوآتیشه هلند و پرتغال. از تمام این کشورهای نه چندان وسیع اروپایی در دوره‌های مختلف تصویر مردانی جلوی چشم‌هامان می‌آید که به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن دنبال یک توپ می‌دوند؛ به فوتبالی‌ها برنخورد. این فقط بازتاب خوانش کلی ما از این چند کشور اروپایی است و بس. در این میان مثلا اسپانیا را به آب و هوای خوب و سواحل آبی زنگاری‌اش هم می‌شناسیم. بیشترمان این را دست‌کم از جایی شنیده‌ام. اما اسپانیا چیزی فراتر از این‌هاست. خودشان که می‌گویند مثل یک تابلوی نقاشی مینیاتوری است.

اگر بخواهیم تاریخچه‌ این کشور را کنار بگذاریم و مثل یک انسان عادی که از چگونگی به وجود آمدن کشوری به نام اسپانیا هیچ نمی‌داند، به آن نگاه کنیم، باز هم می‌توانیم متوجه زیبایی شگفت‌انگیزش شویم، دست‌کم تا حدودی. سومین کشور بزرگ که مناظر متنوع و متفاوتی دارد و به همین خاطر اغلب «قاره مینیاتوری» نامیده می‌شود. در بخش اول این مقاله شمایی کلی از اسپانیا را برای شما توصیف و ترسیم کردیم. در بخش دوم به طور مستقل به بعضی از جاذبه‌های گردشگری معروف این کشور می‌پردازیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید، محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا در شهر مادرید است و فقط برای مراسم تشریفاتی دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما پادشاه اسپانیا و خانواده سلطنتی نه در این کاخ بلکه در Palacio de la Zarzuela در حومه مادرید زندگی می‌کنند. در این کاخ همیشه به روی عموم باز است؛ به جز زمانی که برای کارهای رسمی دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسابقه دوی گاوهای وحشی اسپانیا

اسپانیا

شش گاو وحشی در خیابان رها می‌شوند و مردم باید از دست آن‌ها فرار کنند. فقط کسانی که بیش از اندازه جسورند، می‌توانند در ماه ژوئیه سر از پامپولونا، شهری در ناوارای اسپانیا درآورند تا در فستیوال گاوهای وحشی این شهر شرکت کنند. فستیوالی هشت روزه به نام سن فرمین که هر سال از ششم تا چهاردم ژوئیه در پامپولونا برگزار می‌شود.

خود اسپانیایی‌ها می‌گویند ریشه اصلی این مسابقه به اوایل قرن چهارده برمی‌گردد؛ زمانی که در شمال شرق اسپانیا فرآیند حمل و نقل احشام برای فروش در بازار کار دشواری بود و مردها سعی می‌کردند با ترساندن و تحریک کردن گاوها آن‌ها را زودتر به محل بازار برسانند.  معروف ترین غذاهای اسپانیایی

ساحل لاکونچا

ساحل لاکونچا

می‌گویند لاکونچا یکی از بهترین سواحل شهری اروپاست؛ چه برسد به اسپانیا. این ساحل که در سن‌سباستین قرار دارد، به خاطر جزایر و صخره‌های شیب‌دار اطرافش در برابر بادهای قوی مقاومت می‌کند و از این رو قابلیت هر گونه تفریح ساحلی را در خود دارد. در این ساحل گردشگران می‌توانند موج‌سواری و پیاده‌روی کنند و از مناظر بی‌نظیرش لذت ببرند.

 

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.