مکان دور از ذهن
امتیاز ما

زمانی که سخن از شگفتی‌های بی‌نظیر جهان به میان می‌آید، بدون شک می‌دانیم که اروپا گزینه خوبی برای بازدید از این شگفتی‌ها است. درواقع، برخی از این مکان‌ها ممکن است کمی دورافتاده باشند؛ اما زمانی که تصمیم می‌گیرید به نقاط ناشناخته و زیبا سفر کنید؛ مخصوصاً در سفرهای فرهنگی؛ با تهیه فهرست مناسبی از مکان‌های کمتر شناخته‌شده کار خود را آسان کنید. در ادامه با مجله دور و نزدیک برای معرفی ۱۳ مکان دور از ذهن و کمتر شناخته‌ شده در اروپا همراه باشید.

 

آلبانی، «بِرات»

«برات»، یکی از جذاب ترین شهرهای اروپایی و رؤیایی‌ترین محل سکونت مردم در اروپا است که با نام مستعار شهر هزار پنجره، شناخته شده است. این شهر زیبا با خانه های سفید رنگ در امتداد خط رودخانه نمای زیبایی پیداکرده است. از زمان گذشته تا اکنون، بازدیدکنندگان، زمان زیادی را برای بازدید از این شهر صرف کرده و از فرهنگ شرق و غرب این شهر لذت می‌برند.

آلمان، «شوانگاو»

«شوانگاو»، دو قلعه سلطنتی را در خود جای‌داده است. چنین معروف است که نویسنده معروف والت دیزنی، ایده داستان خود را بر اساس زندگی واقعی داستان تخیلی در بالای کوه های این قلعه ها گرفته است. بازدید از این شهر تاریخی و باستانی، به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود. سوغات  آلمان

 

 

مونته نگرو، «سوتی استفان»

جزیره استفان، واقع در دریای آدریاتیک، با قلعه زیبای خود در بخش جنوب غربی ساحل دریای آدریاتیک، همچون مرواریدی زیبا می‌درخشد. مخصوصاً جزایر زیبا و کوچک لانگر هانس در سواحل مونته نگرو که به برخی از هتل‌های زیبا منتهی شده و در ادامه به سرزمین اصلی راه دارد. با ورود به این جزیره، گویی به بهشت کوچکی واردشده‌اید که توسط دریاهای نیلگون احاطه شده است.

جمهوری چک (چک‌اسلواکی)

شما می‌توانید تنها در ۲۰ دقیقه، از شهر زیبای پراگ دیدن کنید؛ اما درواقع و باوجود زیبایی های این شهر تاریخی، مسلماً زمان بیشتری را صرف خواهید کرد. تماشای مناظر زیبای طبیعی و معماری این شهر، انسان را به وجد می‌آورد. منطقه «کروملو»، واقع در بخش پایین رودخانه «ولتاوا» و میدان قدیمی شهر، میراث فرهنگی به جامانده در این شهر است. زندگی در جمهوری چک

کرواسی، «هوار»

«هوار»، جزیره‌ای مدیترانه ای کمتر شناخته شده در ساحل کرواسی است که هنوز هم منطقه محبوب اکثر بازدید کنندگان و یکی از مقاصد بسیار دیدنی اروپایی است. سواحل زیبا و رؤیایی، غذاهای لذیذ و معماری جالب‌توجه، این منطقه را به یک بهشت کوچک تبدیل کرده است.

فرانسه، «کولمار»

این منطقه یا همان «ونیز» کوچک فرانسه، با خیابان های باریک و خانه های رنگارنگ منظم، یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی فرانسه است. دراین شهر زیبا می‌توان به بازدید از موزه ها و گالری‌ها در هر گوشه از شهر پرداخت. جذابیت این شهر تاریخی به اندازه‌ای زیاد است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

یونان، «اندروس»

«اندروس»، درواقع دروازه اصلی شهر یونان است که تا آتن فاصله کوتاهی دارد. این جزیره شکل قدیمی خود را حفظ کرده و سواحل زیبای آن بسیار دیدنی است. شما می‌توانید در این ساحل به تفریح و گردش پرداخته و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید، مناظری که شاید کمتر نظیر آن را دیده باشید.

اسلونی، «پیران»

شهر ایدئال و زیبای «پیران»، به‌اندازه‌ای رؤیایی است که گاهی با ونیز مقایسه می شود. سرزمینی رؤیایی با خانه های رنگارنگ که ایده خوبی برای عکاسی است. زمانی که به میدان اصلی این شهر می رسید، از دیدن ازدحام جمعیت به وجد می آیید.

مالت، «ملیها»

ساحل طلایی شمال مالت، دارای بازدید کنندگان زیادی است؛ اما شما از دیگر جذابیت هایی نظیر صخره‌های دریایی، دهکده پاپی و مغازه های کنار ساحل نیز لذت می‌برید.

لیختن اشتاین، «وادوز»

«وادوز»، پایتخت «لیختن اشتاین»، واقع در مجاورت رودخانه راین است. قدمت این شهر زیبا به قرن ۱۲ برمی‌گردد و بهترین شهر مینیاتوری جهان است. ساحل «وادوز» از مناطق پر بازدید این شهر بوده و محل اقامت رسمی شاهزاده لیختن اشتاین است.

ایتالیا، «ورنازا»

«ورنازا»، یکی از زیباترین شهر های ساحلی در ایتالیا است. بالا رفتن از صخره‌ها در نزدیکی بندر ورودی، بسیار لذت بخش بوده و در ساحل این شهر، آب‌نماهای زیبا و آپارتمان های رنگارنگ به چشم می‌خورد. شهر کاندلا ایتالیا

بلژیک، «دینانت»

برای فرار از ازدحام بروکسل، سری به شهر جنوبی «دینانت» بزنید که در کنار رودخانه‌ای زیبا واقع‌شده و دارای معماری قرون‌وسطی است. بازدید از دانشگاه کلیسای نوتردام قرن ۱۳ و کلیسای جامع گوتیک را از دست ندهید.

پرتغال، «کاروویرو»

گاهی اوقات شما دوست دارید که در زمان تعطیلات خود، به تماشای مناظر شگفت‌انگیز بروید. در این منطقه، دو جاده فرعی وجود دارد که به میدان اصلی منتهی می‌شود. ساحل این شهر محل مناسبی برای ماهیگیری است. همچنین بازدید از غار «بناگیل»، یکی از چشمگیرترین مناطق طبیعی را فراموش نکنید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.