رمانتیک ترین اقامتگاه های ایسلند در ماه عسل
امتیاز ما

ایسلند٬ رؤیای سفر رمانتیک به مناطق دورافتاده‌ی پوشیده از برف در زمستان‌ها و یا بخار استخرهای آبگرم زیرزمینی احاطه شده در غارها را به‌راحتی تبدیل به واقیت کرده است. کشور ایسلند برای هرکس و با هر رؤیایی که از ماه عسل رمانتیک دارد٬ گزینه‌های زیادی برای اقامت دارد. از بوتیک هتل‌های منحصر‌به‌فرد روستایی تا هتل‌های تاریخی مدرن در مرکز شهر در ایسلند پیدا می‌شود. هتل تازه تأسیس «هتل حبابی» (Bubble Hotel)٬ مکان مناسبی برای رصد شفق‌ قطبی و ستاره‌ها است. در ادامه شما را با اقامتگاه‌های رمانتیک ایسلند آشنا خواهیم کرد. با مجله دور و نزدیک همراه ما باشید.

رمانتیک ترین اقامتگاه های ایسلند در ماه عسل

«هتل بودیر» (Hótel Búðir)

رمانتیک ترین اقامتگاه های ایسلند در ماه عسل

در «اسنافلزنس پنینسولا» (Snæfelsness peninsula) در غرب ایسلند و حدود ۲ ساعت رانندگی از شهر «ریکیاویک» (Reykjavik)٬ هتل مجلل دورافتاده‌ای است. چشم‌انداز زیبای این هتل فضای آرامش‌بخش بی‌نظیری را ایجاد کرده و به جرأت می‌توان گفت آیکنیک‌ترین هتل کشور است. رستوران‌ هتل از بهترین‌های ایسلند محسوب می‌شوند. مواد اولیه‌ی این رستوران از محصولات مزارع و ماهی‌گیران محلی تهیه می‌شوذ. در اینجا می‌توان شفق‌های قطبی را تماشا کرد. قرار گرفتن در مکانی دور افتاده و خارج از آلودگی‌های نوریُ این امکان فراهم شده است. هر اتاق نمای متفاوتی از اقیانوس٬ رودخانه‌ی یخی٬ غارهای آتشفشانی٬ زمین‌های «لاوا» (Lava) و کلیسای آیکونیک سیاه را دارد. سالن هتل٬ به شکل هنرمندانه ای٬ نمایی از زیابیی‌ تاریخ و  قصه‌های افسانه‌ای ایسلند را به ودیعه گرفته است.

هتل ۱۰۱

رمانتیک ترین اقامتگاه های ایسلند در ماه عسل

این بوتیک هتل مرکز شهر ریکیاویک واقع شده است. طراحی داخلی آن امروزی و مینیمالیستی مدرن است. مبلمان بی‌نظیر با رنگ‌های سیاه٬ سفید٬ خاکستری و راهروهای کم نوری که حس آرامش بخشی دارند و شما را به سمت نور متضاد اتاق‌های روشن و نورانی می‌کشاند. رستوران‌ها٬ سالن‌ هتل و کافی‌شاپ در همکف قرار دارند و از آنجا می‌توان از سقف شیشه‌ای٬ ادامه‌ی دیوار سفید و تزیینی بلندی که تا بالای سقف کشیده شده را تماشا کرد. بسیاری دیگر از نمونه هنرهای معاصر را در این هتل می‌توان دید. طبقه‌ی پایین٬ اتاق بخار سونا و جکوزی قرار دارد.

هتل «رانگا» (Hotel Rangá)

رمانتیک ترین اقامتگاه های ایسلند در ماه عسل

این هتل با سازه‌ی چوبی‌اش کنار رودخانه‌ی «رانجا» (Ytri-Rangá) است و به‌دلیل صید ماهی سالمون شهرت دارد. این هتل٬ تنها هتل ۴ستاره‌ی ایسلند جنوبی است و با شهر ریکیاویک یک ساعت رانندگی فاصله دارد. این مکان فضایی گرم و آرامش‌بخش دارد.در اتاق‌ها٬ تابلوهای نقاشی اثر هنرمندان محلی از مناظر طبیعی و حیات وحش ایسلند آویزان است. ورودی لابی هتل٬ خرص قطبی تاکسیدرمی شده گذاشته شده است. رستوران عالی هتل رانگا٬ کنار رودخانه٬ با یک سالن٬ کافی‌شاپ و رصدخانه ساخته شده است. در محوطه‌ی بیرون رستوران٬ حوضچه‌های آبگرم طبیعی ساخته شده که از آنجا می‌توان شفق‌های قطبی را تماشا کرد. به علت دور بودن از فضای شهر و نورهای مزاحم٬ شفق‌های قطبی به‌راحتی دیده می‌شوند.

هتل «بورگ» (Hotel Borg)

رمانتیک ترین اقامتگاه های ایسلند در ماه عسل

هتل بورگ در مرکز شهر و کنار میدان «آسترولر» (Austurvöllur) واقع شده است. ساختمان هتل توسط «یوهان جوزفسون» (Jóhannes Jósefsson) ساخته شد. او بعد از مسابقات المپیک و سفر با گروه سیرک «بارنوم و بیلی» (Barnum and Baileys) به عنوان قوی‌ترین مرد در امریکا در سال ۱۹۲۷ به ایسلند برگشت. او رؤیای ساخت اولین هتل لوکس در ریکیاویک را در سر داشت. این هتل هنوز هم سبک «هنر هنرهای تزیینی» (Art Deco) اصلی خود را خصوصا در سالن اصلی٬ حفظ کرده است. کوکتیل‌های عالی و فوق‌العاده‌ی کافی‌شاپ هتل و غذای مخصوص رستوران مدرن بورگ با سرآشپز معروف محلی «والندر والندارسون» (Volundur Volundarson)٬ مشهور هستند.

 

برای رزرو هتل می‌توانید به سایت دور و نزدیک مراجعه کنید.