اسکی در کانادا
امتیاز ما

استراحتگاه‌های معروف ورزش اسکی در کانادا به‌طور عمده در کانال غربی، کلمبیا و آلبرتا و در برخی نقاط آنتاریو و کِبِک، متمرکز هستند. تنها با دو ساعت رانندگی تا منطقه «ویلس» ر در «ونکوِ» ر، شما می‌توانید تجربه یک اسکی بسیار هیجان‌انگیز را در سطح جهانی به دست بیاورید. این منطقه اسکی، از دامنه‌های کوه‌های سر به فلک کشیده تا هتل‌ها، رستوران و مراکز خرید امتداد دارد. در برخی از مناطقِ آن نیز، استراحتگاه‌هایی برای خانواده‌ها ایجادشده است که می‌توانند پس از یک اسکی مفرح و پرهیجان، در آنجا به استراحت بپردازند. در نزدیکی منطقه «بنِف» در آلبرتا، یکی از بهترین استراحتگاه‌ها وجود دارد. در انتاریو نیز، کوه آبی و یک تپه شگفت‌انگیز وجود دارد که تنها دو و نیم ساعت با تورنتو فاصله دارد. در کِبک نیز برخی از معروف‌ترین اسکی‌بازان کانادایی و مجموعه‌ای از بهترین نمایش‌های اسکی‌بازان حرفه‌ای و استثنایی، مشاهده می‌شود. در این مقاله به معرفی ۱۲ استراحت گاه معروف در کانادا می‌پردازیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

منطقه اسکی «ویستلر بلک کامب»

منطقه اسکی «ویستلر بلک کامب»، اخیراً توسط یکی از مراکز اسکی در ویل خریداری‌شده و می‌توان گفت از مناطقی است که در آن ورزش اسکی در سطح جهانی و با تجهیزات حرفه‌ای و بی‌نظیری انجام می‌شود. ترکیبی از دو کوه در این منطقه، سراسر استراحتگاه اسکی را تشکیل داده و باید گفت که این منطقه بزرگ‌ترین محل اسکی در آمریکای شمالی است. روستای ویستلر، یک روستای جادویی است که هر اسکی‌بازی در اقامت در آنجا لذت فراوانی می‌برد. شما حتی نیازی نیست که با خود وسایل اسکی، اسکیت و یا تجهیزات دیگر ببرید. در این منطقه، انواع تجهیزات اسکی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. هیچ محدودیتی در این منطقه وجود نداشته و شما در هر سطحی از اسکی باشید، چه به‌صورت مبتدی و یا حرفه‌ای، می‌توانید در آنجا به ورزش اسکی بپردازید. با تماشای چشم‌انداز هر دو کوه می‌توان منظره زیبای اسکی‌بازان را بر فراز این دو کوه مشاهده کرد.
خط اسکی گواتمالا در این منطقه، با طولی بیش از ۳ کیلومتر، طولانی‌ترین و بلندترین سطح بالقوه در کل جهان است که هر دو کوه را به هم متصل می‌کند. اسکی‌بازان حرفه‌ای و مبتدی، می‌توانند از این مسیر برای حرکات نمایشی در زمین اسکی استفاده کنند. ویستلر، در کوه‌های ساحلی بریتیش کلمبیا واقع‌شده است و با ونکور تنها دو ساعت فاصله دارد.

منطقه اسکی دریاچه لوئیس

دریاچه لوئیس، در قلب کوه‌های راکی قرار داشته و کمتر از یک ساعت با شهر بِنف فاصله داشته و یکی از معروف‌ترین استراحتگاه‌های اسکی در کانادا است. از دامنه‌های این منطقه، می‌توان چشم‌اندازهای باشکوهی از دره‌ها و کوه‌های اطراف و فراتر از آن را مشاهده کرد. این کوه، برای همه نوع اسکی‌بازی مناسب بوده و خانواده‌ها نیز می‌توانند از این منطقه برای اسکی و تفریح، استفاده کنند. همچنین اکثر افراد مبتدی می‌توانند از این منطقه، برای یادگیری اسکی و تمرینات اولیه، استفاده کنند. این منطقه با وسعتی حدود ۴۲۰۰ هکتار زمین اسکیت، پر رفت‌وآمد ترین منطقه اسکی محسوب می‌شود.
اسکی بر روی کوه لوئیس، بسیار زیبا و مهیج است اما باید گفت که در این کوه محل اقامت و هتلی وجود ندارد و امکانات آن تنها به‌صورت روزانه است که در کنار ساحل وجود دارد. در بخش ساحلی، رستوران‌هایی وجود دارد که افراد می‌توانند وعده‌های غذایی خود را آنجا میل کنند. این رستوران‌های کوهستانی تقریباً در همه نقاط این منطقه وجود دارد. البته اسکی‌بازان می‌توانند در روستایی در نزدیکی دریاچه لوئیس و یا در شهر بنف اقامت کنند.

اسکی در کانادا

استراحتگاه اسنوبرد و اسکی دهکده «سان شاین»

این استراحتگاه واقع در پارک ملی روستای بِنف است روستایی که اکثر اوقات دارای آسمانی آفتابی است. اسکی‌بازان می‌توانند در قله‌های ناهموار راکی به اسکی مشغول شوند. کابین های هوایی نیز برای رفت‌وآمد و تفریح خانواده‌ها وجود دارد. کوه‌های این منطقه به شکل خال‌خال بوده و بیش از ۵۰ درصد از آن‌ها به همین شکل می‌باشند. کارشناسان عقیده دارند که آنچه این منطقه را از دیگر مناطق جدا می‌کند، وجود همین کوه‌ها است. حدود ۲۰ درصد از افرادی که به این منطقه می‌آیند از اسکی‌بازان مبتدی هستند. تپه‌ای بزرگ مخصوص اسکی‌بازان مبتدی وجود دارد تا بتوانند در آنجا به تمرین بپردازند.
امکانات اسکی در روستای سان شاین، تقریباً کامل است اما بااین‌حال اکثر اسکی‌بازان ترجیح می‌دهند که در نزدیکی بنف اقامت کرده و از هتل‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های آنجا استفاده کنند.
برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.

اسکی در کانادا