مکان‌ های ماهیگیری
امتیاز ما

کشور ایرلند به دلیل دارا بودن دریاچه‌ها و بندرها زیاد، محل مناسبی برای ماهیگیری و صید ماهی به شمار می‌رود. در برخی از مناطق نیز صید ماهی تنها راه امرارمعاش مردم محسوب شده و شغل اصلی آن‌ها است. در این مقاله به ۵ دریاچه و بندر صید ماهی در ایرلند اشاره کردیم که در ادامه به معرفی چند مکان دیگر می‌پردازیم. در ادامه با معرفی تعدادی دیگر از این مکان ها با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

خلیج گالوی

ماهیگیری در خلیج گالوی محل بسیار مناسب و فوق‌العاده‌ای برای ماهیگیران این منطقه است. قایق‌های مخصوصی در این خلیج به‌منظور دسترسی آسان به تمام امکانات وجود دارد. بهترین نقطه این خلیج شامل جزایر «آران» با دیواره‌های سنگی بوده و بخش جنوبی آن نیز در امتداد راکی و خط ساحلی نیز با صخره‌های زیبای خود دارای شکوه خاصی است. در آب‌های این خلیج، انواع ماهی‌ها و کوسه‌ماهی یافت می‌شود. درصورتی‌که قصد سفر به این خلیج رادارید می‌توانید با ایجاد یک برنامه مناسب دریکی از جزایر آران اقامت کرده و از تماشای منظره زیبای امواج خروشان بر روی صخره‌ها لذت ببرید. را در این خلیج بهترین فرصت صید کوسه‌ماهی برای ماهیگیران فراهم است.

مکان‌ های ماهیگیری

دریاچه اِرن

دریاچه اِرن یکی از بهترین نقاط صید ماهی در ایرلند است که در مرز جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی قرار دارد. انواع ماهی‌های کمیاب به قیمت ۳۰ پوند در آنجا به فروش می‌رسد. از گونه‌های دیگر ماهی در این دریاچه می‌توان به ماهی قزل‌آلا و سالمون اشاره کرد. شما لازم نیست نگران گذرنامه و یا آداب‌ورسوم چک کردن در بخش‌های مرزی باشید، زیرا مسیر و نشانه‌ها در این منطقه کاملاً واضح و روشن است. در این منطقه انواع امکانات، قایق‌ها، تجهیزات ماهیگیری و قایق‌های راهنما در دسترس است.

مکان‌ های ماهیگیری

دریاچه‌های سرزمین ایرلند

دو رودخانه از بزرگ‌ترین رودخانه‌های ایرلند به نام‌های رودخانه «شانون» و «اِرن» در بخش مرکزی ایرلند واقع‌شده‌اند. این دو رودخانه بخش وسیعی از این منطقه را در برگرفته‌اند. گستره این رودخانه‌ها از شهر کاوان در شمال «میدلندس» تا «لیمرک» در غرب کشور است. هر دو رودخانه شامل تعداد زیادی دریاچه کوچک هستند که به‌عنوان دریاچه‌های سرزمین ایرلند شناخته‌شده و وجود صدها دریاچه کوچک باعث به وجود آمدن طیف گسترده‌ای از صنعت ماهیگیری و صید ماهی‌های درشت، پایک و ماهی آزادشده است. این منطقه منبع غذایی خوبی برای ماهیان آن به شمار می‌رود. راه‌آبی قابل‌دسترس نیز به دریاچه «درگ» با پوشش دهی ۲۹۰۰۰ هکتار است.

مکان‌ های ماهیگیری

وست کُرک

«وست کُرک»، ناحیه‌ای در امتداد اقیانوس اطلس و طبیعتی وحشی و بکر در ایرلند است. این منطقه با در اختیار داشتن سواحل دلپذیر، خلیج و راه‌های گردشگری از مناطق خوش‌منظره به‌حساب می‌آید. رستوران‌های مشرف‌به بندر، قایق‌های تفریحی و انواع گونه‌های موجود در آب‌های سواحل آن از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود. در این مکان، ماهیگیری در امتداد خط ساحلی بسیار دلپذیر است. ماهی سالمون در ماه فوریه به‌وفور صیدشده و منطقه‌ای بسیار عالی برای توقف، تفریح و همچنین ماهیگیری است. برای در اختیار داشتن اطلاعات کافی نیز می‌توان از مردم محلی کمک گرفت.

مکان‌ های ماهیگیری

شبه‌جزیره دینگل

شبه‌جزیره «دینگِل» یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های طبیعی است که واقع در جنوب غربی ایرلند است. خط ساحلی زیبا و متنوع با شن و ماسه‌های طلایی‌رنگ، انعکاسی از اقیانوس اطلس، گشت‌وگذار در سواحل زیبا و خروش امواج بر روی صخره‌ها منظره‌ای خاص به آن بخشیده است. شبه‌جزیره «دینگِل»، برخی از بزرگ‌ترین گونه‌های ماهی را در آب‌های خود دارد، گونه‌های بزرگی مانند کوسه‌ماهی و باس دریایی که قیمت آن‌ها به بیش از ۵۰ پوند هم می‌رسد.

مکان‌ های ماهیگیری

منطقه کانِمارا

منطقه «کانِمارا»، در غرب «گالوی» قرار داشته و فراوانی دریاچه‌های محلی با انواع ماهی‌ها ازجمله ماهی قزل‌آلا در آب‌های دریاچه مشاهده می‌شود. درصورتی‌که شما یک ساعت راه را از مسیر غرب بپیمایید، شاهد دریاچه‌های زیبا، وفور ماهی‌های قزل‌آلا و غذاهای دریایی خواهید بود. ماهی سالمون نیز در هر تابستان صید می‌شود. ماهیگیران محلی در نقاطی مانند دلفی، اریف و کیلمور هرساله سود زیادی از صید ماهی به دست می‌آورند. این مناطق معمولاً نقطه اوج صید ماهی به شمار می‌روند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.