دانستی های شهر ممنوعه پکن | چین
امتیاز ما

شهر ممنوعه که ۶۰۰ سال است در میان «پکن» (Beijing) قد اعلم کرده است، مشهورترین نماد تاریخی این شهر و مرکز سیاست چین در دوران «مینگ و کینگ» (Ming and qing) است. ممکن است که شما با دیوارهای رسی و قرمز رنگ  و کاشی‌های طلایی آن آشنا باشید، و یا بدانید شهر ممنوعه خانه‌ی ۲۴ امپراطور بوده است. اما مطمئن باشید که این دانستی‌های جالب درباره این شهر ممنوعه را نشنیده‌اید. با مجله دور و نزدیک همراه باشد تا شما را با این شهر ممنوعه بیشتر آشنا کنیم.

این قلعه‌ی موزه مانند که شما می‌بینید تمام شهر ممنوعه نیست

موزه شهر ممنوعه | پکن

با این که تور کامل موزه ۳ ساعت به طول می‌انجامد اما با این وجود این موزه تمام شهر نیست. در سال ۲۰۱۵ که نودمین سالگرد این موزه بود  ۶۵٪ از شهر ممنوعه به روی عموم مردم گشوده شد که ۳۵٪ بیشتر از سال ۲۰۰۲ بود. در سال ۲۰۱۶ این میزان به ۷۶٪ افزایش پیدا کرد. این مسئله به این دلیل است که مابقی هنوز در دست بازسازی است. بنا به گفته‌ی مدیر موزه شهر ممنوعه، «شان جیزیانگ» (Shan Jixiang) تا سال ۲۰۲۰ ۸۵٪ از این موزه بر روی عموم گشوده می‌شود و۷۵۰ کارمند موزه به خارج از این مجموعه منتقل می‌شوند.

نماهای داخل از سرسراهای شهر در فیلم‌ها واقعی نمی‌باشند

فیلم برداری در شهر ممنوعه

در سال ۱۹۸۰ بعد از حادثه‌ای هنگام فیلمبرداری کمپانی فیلم سازی «چانگ‌چون» (Changchun) که در آن فرشی در سرسرای محل اقامت امپراطور «یونگ‌ژنگ» (Yongzhen) آتش گرفت، موزه شهر ممنوعه،  فیلمبرداری را در سرسراهای این قلعه ممنوع کرد. سرسرای اصلی موزه فقط در شاهکار «برناردو برتولوچی» (Bernardo Bertolucci) به نام «آخرین امپراطور» (Last Emperor) دیده می‌شود که هنگام فیلمبرداری آن بازیگران بر روی صندلی واقعی امپراطور نشستند.

شهر ممنوعه به آن انعطاف‌ناپذیی که فکر می‌کنید نیست

سوغاتی شهر ممنوعه | پکن

وقتی صحبت از شهر ممنوعه می‌شود احتمالا اولین کلمه‌ای که به ذهنتان می‌رسد تشریفاتی و یا والا است اما به محض اینکه وبسیات این موزه را ببینید متوجه می‌شوید که به آن خشکی که تصور می‌کردید نیست. بادبزن کاغذی با نوشته «من همانم که هستم» (Zhen Jiu Shi Zhe Yang Han Zi) که با فتوشاپ از نوشته خطی پادشاه «یونگ‌ژنگ» درست شده است یا سنجاق‌سینه‌ای با نوشته (Jin Yi Wei) که به معنی نگهبان سلطنتی است، تلاشی است برای دوستانه نشان دادن موزه و جذب گردشگر. کپی‌هایی از مجموعه نقاشی‌های موجود در سرسراهای شهر ممنوعه از پرفروش‌ترین یادگاری‌های این موزه هستند. اگر دسترسی به سایت اینترنتی شهر ممنوعه ندارید نگران نباشید تمام یادگاری‌هایی که در بالا نام بردیم به علاوه خیلی نمادهای دیگر از این موزه در خود این قلعه نیز موجود می‌باشند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.