محموله سوغات
امتیاز ما

اگر شهرستانی هستید و برای تعطیلات قصد رفتن به خانه و دیار خود کرده‌اید، حتما می‌دانید که نمی‌شود دست خالی رفت حتی اگر آن چیزی به عنوان سوغات خریده‌اید زیاد جدید و امروزی نباشد. نمی‌دانید چه بخرید؟ این که کاری ندارد. اینترنت که در اختیار دارید؟ با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید هم کلی مطلب درباره نحوه خرید سوغات و این که چه چیزی بخرید پیدا کنید و هم این که می‌توانید از فروشگاه‌‌های مجازی کمک بگیرید. نکته مهم اما بعد از خرید سوغاتی است این که چه گونه آنها را نگه‌داری کنید و مراقبت کنید که در طول سفر آسیب نبینند چون قرار نیست با یک عالمه سوغات شکسته و درب و داغون شده به مقصد برسید.

در این صورت به  حساب این می‌گذارند که اصلا چیزی با خودتان نیاورده‌اید در حالی که شما آن همه راه را با کوله‌بار سوغاتی‌ها گز کرده‌اید و آنها را به دوش کشیده‌اید. با  مجله دور و نزدیک همراه باشید تا در این مطلب با چند روش در خصوص چگونگی بسته‌‌بندی و حمل سوغاتی در طول سفر آشنا شوید.

سپردن سوغات به شرکت‌های باربری

باربری

اگر قرار است که سوغاتی‌های خریداری شده خود را برای جابه‌جایی به شرکت‌های باربری بدهید، بهتر است تا نظارت کافی بر نوع بسته‌بندی که انجام می‌دهند داشته باشید. البته وقت‌هایی هست که خودتان اقدام به بسته‌بندی بار و بنه سفر می‌کنید و لابه‌لای آنها سوغاتی‌ها را هم جا می‌دهید و بعد تحویل یک شرکت باربری می‌دهید. در این صورت اگر نوع بسته‌بندی شما مورد تایید و رضایت شرکت مربوطه قرار نگیرد، تمام تلاش‌تان هدر رفته است. پس بهتر است اجازه دهید که خودشان بسته‌بندی کنند و شما فقط نظارت داشته باشید. نکته دیگر این که نوع محموله‌ای که تحویل شرکت باربری می‌دهید بسته به محتویات آن مشمول هزینه‌های خاصی است. در ضمن ضرورتی ندارد هر چه را که خریداری کرده‌اید تحویل بدهید بلکه برخی از اقلام کوچک و سبک را می‌توانید در ساک دستی بگذارید و نزد خود نگه‌ دارید.

سوغاتی‌ها را کادو نکنید

کادو

وقتی بنا است که محموله خود را تحویل بخش باربری بدهید بهتر است از کادوپیچ کردن سوغاتی‌های خود پرهیز کنید چون ماموران باربری اگر به چیزی شک کنند به طور حتم بسته مورد نظر را باز می‌کنند. فکر نکنید که این‌ها آدم‌های فضولی هستند. نه، اصلا این نیست. این مامورها به وظیفه خود عمل می‌کنند. توصیه می‌کنیم که سوغاتی را به طور موقت در یک تکه کاغذ یا روزنامه بپیچید و بعد از این که به مقصد رسید آن را کادو کنید. نکته مهم این که از حمل وسایل ممنوع مانند اسلحه یا مایعات خطرناک به عنوان سوغاتی حتما خودداری کنید چون صددرصد این موارد شناسایی می‌شوند و با شما برخورد قانونی می‌شود. واقعا ارزشش را ندارد.

دل‌تان می‌خواهد سوغاتی‌ها را کادو کنید؟

چمدان

یک وقت هم هست که دل‌تان می‌خواهد سوغاتی‌ها را کادو کنید. مشکلی نیست. منتها آنها را در کیسه یا جعبه‌ای بگذارید که مشکلی در حمل و نقل نداشته باشد. در این صورت احتمال این که در قسمت باربری به محموله شما شک و آن را باز کنند بسیار کم است. فقط یادتان باشد که از حمل بسته‌‌های حاوی وسایل شیشه‌ای و شکستنی در کیف دستی خودداری کنید چون به هر شکل که آنها را حمل کنید ممکن است هر بلایی سرشان بیاید.

سوغاتی‌ها را در چمدانِ ایستاده بگذارید

چمدان ایستاده

اصلا کاری به این نداریم که شما چه چیزی برای سوغاتی خریداری کرده‌اید چون به ما مربوط نیست اما محض توصیه به شما می‌گوییم که بهتر است سوغاتی‌ها را در چمدان‌های ایستاده از جنس خشک و سفت قرار بدهید. البته قبل از آن بهتر است تا آنها را در پلاستیک‌های حباب‌دار بپیچانید و لابه‌لای لباس‌ها جاسازی کنید. اگر هم چمدان از نوع سفت و سخت ندارید، سوغاتی‌ها سنگین و محکم را اول از همه در چمدان بگذارید و پس از آن سوغاتی‌ها سبک و ظریف را روی آنها بچینید. بعد دوباره روی همه یک پوشش از پلاستیک حبابدار قرار بدهید. خلاصه این که دست از پا خطا نکنید که دست آخر شرمنده کسانی شوید که چشم به راه شما هستند.

 

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.