مکان‌ های ماهیگیری
امتیاز ما

کشور ایرلند به دلیل مناظر سرسبز و درخشان، قلعه‌های تاریخی، صخره‌های باشکوه کنار دریا و مقاصد چشمگیر ماهیگیری بسیار شناخته‌شده است. این مناطق در طول سال با آب و هوایی معتدل و سازگاریکی از بهترین مکان‌های دیدنی به شمار می‌رود. آب‌وهوای سازگار آن به‌گونه‌ای است که تقریباً در هر زمان از سال برای ماهیگیری بسیار ایده آل است. ازآنجاکه ایرلند به‌صورت جزیره‌ای احاطه‌شده توسط خط ساحلی است ، پس جای تعجب نیست که ماهیگیری در آنجا مورد توجه بوده و محبوب باشد. برای بررسی دقیق تر این موضوع در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

فرصت ماهیگیری در دریاچه‌های بکر و رودخانه‌ها در سراسر کشور وجود دارد. از ماهی قزل‌آلا گرفته تا کوسه‌ماهی در این آب‌ها به‌وفور یافت می‌شوند. تعداد زیادی از ماهیگیران ایرلندی با مجوزهای موردنیاز در برخی مناطق و برای برخی از گونه‌ها به صید مشغول‌اند. درصورتی‌که تازه به این منطقه سفرکرده و از چگونگی ماهیگیری آشنایی ندارید بهتر است که از یک راهنمای خوب استفاده کنید. این راهنما به‌خوبی می‌داند که چه مکانی برای ماهیگیری مناسب‌تر است. تمام مجوزهای لازم و اطلاعات عمومی درباره ماهیگیری با مراجعه به شیلات ایرلند فراهم می‌شود. شیلات به‌طور کامل به نظارت، حفاظت و مدیریت ماهیگیری می‌پردازد.

دریاچه‌های بزرگ غربی

در دریاچه‌های غربی ایرلند برخی از آخرین بازماندگان ماهی‌های قزل‌آلا یافت می‌شود. این‌گونه از ماهی‌های قزل‌آلا نادر بوده و کیفیت آن‌ها بسیار خوب است. قیمت فروش این نوع ماهی‌ها تقریباً یک تا پنج پوند است. اسامی برخی از این دریاچه‌ها شامل کوریب، ماسک ، کارا و کولین است. این دریاچه‌ها دارای اساسی از سنگ‌آهک بوده و جمعیت زیادی از ماهی‌های مختلف در آن وجود دارد. ماهی آزاد و سالمون نیز به قیمت‌های مختلف در دریاچه کوریب به فروش می‌رسد. در مناطقی که مردم محلی در کنار این دریاچه‌ها سکونت دارند ماهیگیری آزاد است به‌جز برای ماهی قزل‌آلا که باید مجوز صید آن گرفته شود.

بندرگاه کورک

زمانی که وارد این بندرگاه می‌شوید ، متوجه می‌شوید که ماهیگیری در آنجا تنها راه اصلی امرارمعاش مردم آنجا است. به همین دلیل یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید از صید ماهیگیران به شمار می‌رود. بندر کورک یکی از بزرگ‌ترین بندرها طبیعی در جهان است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن می‌توان به خط ساحلی فاصله‌دار ، سازمان‌های خصوصی خلیج ، عمق کم آب ، سواحل شنی و راه‌های آبی در دسترس برای حمل‌ونقل اشاره کرد. ماهیگیرانی هم هستند که برای تفنن و سرگرمی به این بندر آمده و به ماهیگیری می‌پردازند. در این بندر صید شاه‌ماهی بسیار رواج دارد. از گونه‌های مختلف ماهی در این آب‌ها می‌توان به ماهی روغنی ، پولاک مارماهی و کوسه‌ماهی اشاره کرد که دور از ساحل و در دهانه بندرگاه وجود دارند. با در اختیار داشتن یک راهنمای خوب در طی سفر می‌توانید اطلاعات مناسبی در مورد این بندر و ماهیگیری به دست آورید. قایق‌های ماهیگیری در دسترس و هتل‌های کنار این بندر از دیگر ویژگی‌های آن است.

مکان‌ های ماهیگیری

دریاچه کوران

دریاچه کوران همچون جواهری در تاج دریای ایرلند است. دریاچه کوران با پوششی بیش از 2500 هکتار از کوه‌های جذاب در محیط اطراف در شبه‌جزیره ایوراگ قرار دارد. وجود عقاب‌های تیزبین پرفراز این دریاچه شکوه خاصی به آن بخشیده است. در این دریاچه، دسترسی آسان به انواع ماهی‌های آزاد و ماهی قزل‌آلا وجود دارد. این جمعیت وحشی از ماهیان نادر باقیمتی حدود چهارتا شش پوند به فروش می‌رسد.

مکان‌ های ماهیگیری

رودخانه موی

رودخانه موی ، معروف‌ترین رودخانه ازلحاظ فراوانی ماهی آزاد و سالمون است. ماهیگیران در این رودخانه بزرگ حدوداً 6000 ماهی قزل‌آلا در سال صید می‌کنند. در فصل بهار ماهی قزل‌آلا حدود ده پوند به فروش می‌رسد. در ماه جولای اوج صید این ماهی در این رودخانه است؛ اما در تابستان ماهی‌های کوچک‌تر قزل‌آلا به نام «گریلز» صید می‌شود. رایج‌ترین روش ماهیگیری در این رودخانه به‌صورت چرخش طعمه و استفاده از کرم است. این روش ماهیگیری، بیشتر در امتداد ساحل و آب‌های کم‌عمق به کار می‌رود. برای اطلاعات از نوع طعمه مخصوص صید می‌توانید به شیلات ایرلند مراجعه کنید. بسیاری از آژانس‌های خصوصی هم اطلاعاتی در مورد نحوه مجوز و قیمت مناسب در اختیار افراد قرار می‌دهند. در این منطقه طیف وسیعی از مکان‌های مخصوص نگهداری ماهی و هتل‌های پنج ستاره وجود دارد. هتل‌های لوکس ، پارک‌هایی با طبیعت زیبا و املاک خصوصی ماهیگیری در این منطقه مشاهده می‌شود.

مکان‌ های ماهیگیری

رودخانه بوین

رودخانه بوین یکی از بهترین و مناسب‌ترین بسترهای طبیعی برای رشد و فراوانی ماهی قزل‌آلا است. این رودخانه از طریق دره‌ای احاطه‌شده و زمین‌های کشاورزی و مرغزارهای باتلاقی در آنجا وجود دارد. برخی از گونه‌های ماهی مانند بلک واتر نیز صید می‌شود. ماهی قزل‌آلا در این منطقه یک تا سه پوند به فروش می‌رسد.

مکان‌ های ماهیگیری

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.