درخت آرزوها
امتیاز ما

دعا و درخواست موفقیت بروی درخت آرزوها در محله «لام‌تسون» از جذاب‌ترین سنت‌های مردم این ناحیه است. در طی چند روز اول سال جدید چینی‌ها، مردم محلی و توریست‌ها در این محل جمع می‌شوند و آرزوهای خود را برای سال جدید، روی کاغذی کوچک می‌نویسند. سپس این کاغذ را به پرتقالی پلاستیکی بسته و آن پرتقال را به سمت درخت پرتاب می‌کنند تا به شاخه‌های درخت بیاویزد. باور مردم طبق افسانه‌های قدیم این است که اگر پرتقال با موفقیت بروی درخت آویزان شود، آرزوهایشان برآورده می‌شود. برای بررسی این موضوع در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

تاریخ معاصر درخت آرزوها

در سال ۱۹۹۸ درخت آرزوهای اصلی که یک درخت کافور در ورودی روستا بود، به‌طور تصادفی آتش گرفت و سوخت. پس از آن درخت انجیر هندی به‌جای آن کاشته شد و همچنان این سنت ادامه یافت.

در سال ۲۰۰۵ شکستگی و سقوط شاخه‌های درخت، باعث مصدومیت دو نفر شد. این اتفاق دولت را وارد ماجرا کرد. پس از بررسی‌ها مشخص شد که وزن زیاد آرزوهای آویخته بر شاخه‌های درخت، به آن آسیب رسانده و شکننده شده است. از آن پس درختان مصنوعی در کنار درخت اصلی قراردادند و به مردم توصیه شد که دیگر آرزوهای خود را به درختان مصنوعی بیاویزند تا درخت اصلی در سلامت کامل بماند. علاوه بر این، برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی افراد، از پرتقال‌های مصنوعی به‌جای سنگ استفاده می‌شود. سوغات چین

در سال‌های اخیر که این منطقه تبدیل به جاذبه گردشگری ارزشمندی شده است، شورای ناحیه تای پو، میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری در این بخش برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است؛ امکاناتی از قبیل صحنه نمایش، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی و… . در سال ۲۰۱۱ کانالی مستطیلی شکل احداث شد که به کانال آرزوی خوب معروف است. مردم آرزوهای خود را بروی کاغذ نوشته و درون لامپ‌هایی به شکل گل لاله مردابی قرار می‌دهند و در آب می‌اندازند که به کانال لام‌تسون راه دارد. خرید بلیط هواپیمای تهران پکن

درخت آرزوها

چگونه باید در مقابل درخت آرزوها آرزو کنیم؟

کاغذهای رنگی به نام «پو دیپ» وجود دارند که با نخی به پرتقال مصنوعی متصل می‌شوند. شما باید آرزوی خود را روی این کاغذ نوشته و یا در صفحه بعدی آن در لیستی از آرزوهای موجود، کنار آن‌ها تیک بزنید. این آرزوها شامل موفقیت‌های تحصیلی و کاری، سفرهای امن، رفاه و آسایش، سلامتی و حتی صلح در جهان هستند. اهمیت فلسفه یین یانگ

پس از انجام این کار، کاغذ را با گره زدن نخ به پرتقال متصل می‌کنید. سپس پرتقال پلاستیکی همراه با کاغذ را به بالاترین نقطه از درخت که می‌توانید پرتاب می‌کنید. (در اینجا بهتر است به یک ترفند کوچک اشاره کنیم: اجازه دهید پرتقال با آزادی در هوا حرکت کند و نخ آن به‌گونه‌ای باشد که پرتقال مانند یک آونگ حرکت کند. این‌گونه پرتقال همراه با آرزوی شما، به نقطهٔ بالاتری از درخت خواهد رسید!)

باور مردم محلی بر این است که آرزوی شما هرچه بالاتر قرار بگیرد، احتمال برآورده شدن آن بیشتر است. در عوض اگر پرتقال شما به زمین بیاید، نباید چندان امید زیادی به برآورده شدن آن داشته باشید.

چگونه به درخت‌های آرزوی لام‌تسون برویم؟

اگر به چین سفر کردید و قصد داشتید به سمت این درخت‌های آرزو بروید، می‌توانید از «ام تی آر» استفاده کنید و از خروجی A3 خارج شوید تا به سمت پایانه اتوبوس‌ها بروید. از آنجا اتوبوس‌های ۶۴K و ۶۴P شما را به ایستگاه فونگ ماپو می‌برند. همچنین می‌توانید با همان ام تی آر، تا «تای وو» بروید و از آنجا یک تاکسی تا مقصد بگیرید.

در ضمن ۴ روز اول سال جدید چینی‌ها، اتوبوس ویژهٔ ۶۳R گردشگران را به‌طور مستقیم به لام‌تسون می‌برد.

تجربه حضور در جمع چینی‌ها که سال نو را جشن می‌گیرند، می‌تواند به یاد ماندنی باشد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.