فرهنگ های متنوع برزیل
امتیاز ما

کشور برزیل در دنیا و به خصوص در میان گردشگران به عنوان کشوری با تنوع قومی و فرهنگ های گوناگون شناخته می‌شود. مهاجرت از آفریقا، اروپا و آسیا همراه با ریشه‌های بومی خود کشور برزیل باعث ایجاد طیف گسترده‌ای از سنت‌ها، باورها و ظواهر فیزیکی مختلف شده است. قصد داریم در اینجا نگاه کلی به تنوعی که در سراسر کشور برزیل وجود دارد، داشته باشیم. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

شمال

شمال کشور برزیل محل اقامت بسیاری از مردم بومی این کشور است. آمازون حیاتی برای میلیون‌ها نفر از ساکنین است که فرصت ماهی‌گیری، شکار و وسایل اساسی برای زنده ماندن را فراهم می‌کند. البته که این منطقه در معرض جنگل زدایی قرار گرفته تا زمینه برای ایجاد زمین‌های زراعی و استخراج غیرقانونی طلا فراهم شود. اگرچه در شمال برزیل شهرهای بزرگی همچون «مانائوس» که چندین شرکت بین المللی را شامل می‌شود قرار دارد، اما در مقایسه با سایر نقاط کشور برزیل، به طور کلی شمال این کشور کمی فقیرتر است. یکی از جنبه‌های مهم شمال برزیل فرهنگ عامه این کشور است که به جشن‌های سالانه، افسانه‌ها و باورهای خاص اختصاص یافته است. یکی از مهم‌ترین سنت‌های مردم شمال برزیل جشن (Boi Bumba) است، جشنی سه روزه که بر اساس باورهای قدیمی و افسانه‌ها برپا می‌شود.

شمال شرقی

فرهنگ های متنوع برزیل

شمال شرق برزیل بیشترین جمعیت آفریقایی را در خود جای داده است. آب و هوای این نقاط در تمامی طول سال گرم است و وجود خاک‌های غنی، این مناطق را به یک مرکز مهم کشاورزی برای این کشور تبدیل کرده است. به نوعی می‌توان گفت این منطقه نیز فقیر است، البته با این وجود شمال شرق برزیل دارای چند ساحل خیره‌کننده است که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کنند که باعث ایجاد رونق اقتصاد محلی می‌شود. به وضوح می‌توان فرهنگ آفریقایی را در موسیقی، مذهب و غذای محلی این نقاط مشاهده نمود. مکان‌هایی همچون «سالوادور» و «اوریلاند» به خوبی با عملکرد کارناوال سنتی و احزاب پر جنب و جوش شناخته می‌شوند. «فوخو» یک سبک موسیقی محبوب برزیلی است که بیشتر در شمال شرق این کشور و به خصوص در جشن‌های «فستو جونینا» و جشنواره‌های ماه ژوئن شنیده می‌شود.

 

غرب (غرب مرکزی)

فرهنگ های متنوع برزیل

نقاط غربی یا به نوعی غرب مرکزی برزیل بیشتر به دلیل آب و هوای خشک، فراوانی پارک‌های ملی و حیات وحش عجیب و غریب شناخته شود. همچنین این مناطق محل زندگی بسیاری از جمعیت بومی برزیل بوده و پایتخت این کشور، یعنی شهر «برازیلیا» نیز در این منطقه قرار گرفته است. در اینجا تمام تصمیمات سیاسی کشور شکل می‌گیرد و بسیاری از آثار باستانی معروفی که توسط معمار برجسته برزیلی، یعنی «اسکار نیمایر» ساخته شده، وجود دارد. در ایالت گویاس، هر ساله جشن مذهبی به نام «فستا دیوینو» برپا می‌شود که به یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی این منطقه تبدیل شده است.

 

جنوب شرقی

فرهنگ های متنوع برزیل

یکی از پربازدید ترین مناطق برزیل جنوب شرقی این کشور است که شامل شهرهای معروفی همچون «ریودوژانیرو» و «سائوپائولو» می‌شود. به دلیل مهاجرت آفریقایی‌ها و اروپایی‌ها، تنوع فرهنگ در این مناطق بسیار زیاد است. سائوپائولو بزرگترین جامعه مهاجران ژاپنی در جهان است، از این رو این منطقه تعداد بسیار زیادی رستوران ژاپنی و تاثیرات فرهنگی این کشور را دارد.

 

جنوب

فرهنگ های متنوع برزیل

جنوب برزیل ثروتنمدترین منطقه در این کشور محسوب می شود. این امر به شدت تحت تأثیر مهاجرت اروپایی‌ها با معماری، غذا و جشن‌های آلمان قرار گرفته است. در جنوب برزیل نسبت به سایر مناطق تعداد بیشتری از افراد دارای پوستی روشن و چشمانی رنگی هستند. یکی از معروف‌ترین جشن‌هایی که در جنوب برزیل برگزار می‌شود «اوکتبرفست» نام دارد؛ این جشن به نوعی تقلید از یک جشنواره در مونیخ است که معمولاً با موسیقی، رقص و غذاهای محلی همراه می‌شود. آب و هوا در جنوب برزیل معتدل است، در زمستان نیز ممکن است دمای هوا تا صفر درجه کاهش یابد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.