نکات کاربردی سفر به بروکسل
امتیاز ما

اگر فرصت کافی برای بازدید از بروکسل ندارید و می خواهید به بهترین وجه از زمان خود استفاده کنید، ما برای شما چند توصیه داریم. در بخش اول برخی از کارهایی را که بهتر است در بروکسل انجام دهید و مکان‌هایی را که باید ببینید بیان کردیم، اینجا به ادامه مطلب می پردازیم. . با ما در مجله دور و نزدیک همراه باشد.

از بازارهای محلی استفاده کنیدبازارهای بروکسل

وقتی صحبت از بازارهای بروکسل می­‌شود، قطعا کمبودی احساس نمی­‌کنید. می‌توانید از غذاهای آماده خوشمزه یا پیدا کردن یک گجینه عتیقه در بازار لذت ببرید. مهمترین بازارهای فضای باز «فلگری» و «شتلین» هستند. هر دو میزبان غرفه­‌های زیادی هستند که همه چیز از محصولات خانگی تا محصولات تازه، و همچنین نمونه­‌های  متنوعی از غذاهای بین­‌المللی، از تایلندی گرفته تا پاکستانی را عرضه می‌کنند. «مارچ دو تانورس» نیز بازار شناخته شده­‌ای است که محصولات ارگانیک را از تولیدگنندگان پایدار به فروش می­‌رساند. علاوه بر بازارهای غذا، بروکسل فرصت­‌های عالی برای خرید هنر محلی، گنجینه­‌های عتیقه و خاص فراهم می‌­آورد. در مقابل «جو دو بل»، بازار وسایل دست دوم توقف کنید جایی که بازدیدکنندگان می­‌توانند از طریق فروشگاه‌­های دست دوم و عتیقه فروشی­‌ها به دنبال کالاهای خاص بگردید. برخی از کالاهای عتیقه اروپایی در «پتی سبلن» یافت می‌شوند. نگران نباشید می‌توانید برای معامله چانه بزنید.

 

غذاهای لذیذ در بروکسل

غذاهای بروکسل

غذاهای بسیار خاص و مختلفی در بلژیک برای امتحان کردن وجود دارد. غذاهای بسیار زیادی که مهم نیست چقدر تجملی باشند همیشه با «فریتز» مخصوص بلژیک همراه است. مطمئن باشید که با مردم محلی موافق خواهید شد که «فریتز» مخصوص بلژیک است نه فرانسه! همچنین از دسرهای بسیار زیاد بروکسل نمی­توان چشم پوشی کرد. فارق از اینکه شما یک غذای مختصر روی وافل یا نان بادامی یا شکلات خوشمزه میل می کنید، انتظار یک تجربه عالی را داشته باشید که همیشه هم گران نیست.

جشنواره­‌های فصلی

جشنواره های فصلی بروکسل

بروکسل پایتخت اروپا است، بنابراین همیشه در آن برنامه سرگرم کننده‌ای وجود دارد. فارق از اینکه به دنبال چه جشنواره­‌ای باشید؛ موزیک، شکلات یا فیلم ، بروکسل یک برنامه فرهنگی پربار برای شما دارد.

سفر در بلژیک

بروکسل بلژیک

اگر چه شهر مکان­‌های زیادی برای دیدن دارد، اما مطلب اینجاست که محل قرار گرفتن بروکسل بسیار مناسب برای برنامه‌ریزی سفرهای روزانه است. اینجاست که اندازه کوچک بلژیک کمک می‌کند تا گردشگران از مزیت نزدیکی به ساحل بلژیک، «آردن»، یا شهرهای دیگر استفاده کنند.

«مانکن پیس» خیلی بزرگ نیست پس نا امید نشوید!

 

«مانکن پیس» در منطقه «گراند پلیس» قرار گرفته است. برخی ممکن است انتظار یک مجسمه بزرگ را داشته باشند اما زمانی که می­بینند مجسمه یک پسر کوچک است، شگفت­‌زده خواهند شد. «مانکن پیس» معمولا با لباس­‌های عجیب پوشانده می‌شود.

شما می توانید بدون دانستن زبان فرانسه یا هلندی زنده بمانید

در بروکسل پایتخت بلژیک اکثر مردم به زبان فرانسه صحبت می­‌کنند، در حال که مردم منطقه «فلندرز» به زبان هلندی حرف می‌زنند. گردشگران می‌توانند به زبان انگلیسی که در نسبتا در بلژیک رایج است صحبت کنند. از آنجا که برکسل یک شهر بین‌­المللی است، مردم بلژیک می‌خواهند درک بیشتری از افرادی داشته باشند که زبان مادری آنها هلندی یا فرانسوی نیست.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.