مونترال
امتیاز ما

«کبک سیتی» ، مرکز استان و مونترال از پرجمعیت‌ترین و زیباترین شهرهای استان کبک کانادا هستند. فرانسه و انگلیسی دو زبان رایج در این استان هستند و به خاطر تاریخچه کبک که تحت سلطه فرانسویان بوده، معماری قدیمی‌ترین ساختمان‌ها در این استان به خصوص دو شهر ذکر شده، حال و هوایی اروپایی دارند که به عنوان نمونه با شهر تورنتو در استان اونتاریو که یادآور بسیاری از شهرهای آمریکا است، تفاوت بسیار چشمگیری دارد. این نگاهی است به جاذبه‌های توریستی این دو شهر. با مجله اینترنتی دور و نزدیک همراه باشید.  بلیط هواپیما خود را انتخاب کنید

موزه هنرهای زیبا، مونترال

مونترال

موزه هنرهای زیبای مونترال از چشم‌گیرترین موزه‌های آمریکای شمالی است که در سال ۱۸۶۰ تاسیس شد. آن زمان گروهی از مجموعه‌داران هنری یک اتحادیه هنر را در شهر مونترال تاسیس کردند تا نمایشگاه‌هایی را برگزار کنند. این موزه در سال ۱۹۹۱ توسعه یافت و مساحت بیش‌تری پیدا کرد.

کلیسای بازیلیکا نوترودام، مونترال

مونترال

شاخص‌ترین قسمت بخش قدیمی شهر مونترال این کلیسای عظیم است که به سبک گوتیک به دست یک معمار ایرلندی بین سال‌های ۱۸۲۴ تا ۱۸۲۹ ساخته شد. طراحی داخلی این کلیسای کاتولیک به سبک و سیاق قرون وسطا است و حکاکی‌های به کار رفته در آن از چوب گردو است. در سقف، ستاره‌های طلایی ۲۴ عیار به کار رفته و پنجره‌ها از شیشه‌های طرح‌دار و رنگی ساخه شده.

موزه پوانت کالیه، مونترال

مونترال

این موزه مربوط به باستان‌شناسی و آداب و رسوم قدیمی ‌کبک و کانادا است. هر بازدیدکننده می‌تواند از کمک یک راهنمای شخصی بهره‌مند شود. راهنماها داستان‌هایی در مورد تاریخ و دوران باستان برای بازدیدکنندگان تعریف خواهند کرد.

موزه تمدن کبک، کبک سیتی

کمتر موزه‌ای در جهان است که نقد و بررسی‌ها در مورد آن به اندازه موزه تمدن کبک چنین تحسین‌برانگیز باشد. نمایشگاه‌های دایر در این موزه که دو تا از آن‌ها دائمی ‌هستند، تاریخ، فرهنگ، ورزش، دانش و تفکر را به گونه‌ای تعاملی دربر می‌گیرند که برای سرگرم کردن و آموزش دادن به بازدیدکنندگان بسیار موثر است.

کلیسای بازیلیکای سن آن د بوپره، کبک سیتی

این مکان از قدیمی‌ترین زیارتگاه‌ها در آمریکای شمالی است که در سال ۱۶۵۸ احداث شد. دکوراسیون مجلل داخلی و گذرگاه‌های سرپوشیده آن از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این کلیسا است.

جزیره اورلئان، کبک سیتی

مونترال

بهشتی از طبیعت سبز و پرآرامش است که اولین پایگاه اروپاییان در سرزمین جدید محسوب می‌شد. این جزیره را مهد تمدن فرانسه در آمریکای شمالی معرفی کرده‌اند. خاک حاصلخیز این جزیره باعث تولید محصولات کشاورزی متعددی شده که در بازارچه‌های محلی عرضه می‌شود

پارک مونترویال، مونترال

 

دامنه‌های شیب‌داری که در مرکز شهر مونترال قرار گرفته، از جاذبه‌های طبیعی این شهر است. این پارک در ارتفاعاتی جنگلی احداث شده و بیش از ۳۴۳ هکتار وسعت دارد. انواع گل‌ها و درختان و صدها گونه از پرندگان و حیوانات وحشی در این پارک یافت می‌شوند.

لورانتید

مونترال

لورانتید واقع در شمال مونترال، بخشی از سپر قله‌های جنگلی هستند که اتاوا، سنت لاورنس و رودخانه ساگنی اطراف آن را محاصره کرده‌اند. بیش‌ترین شهرت این منطقه به خاطر پیست اسکی آن است. بومیان یا همان سرخپوستان این منطقه چهارهزار سال قبل در این جا ساکن شدند. در قرن نوزدهم میلادی هم این‌جا تفریح‌گاه ثروتمندان بود که برای شکار و ماهیگیری به جنگل و دریاچه و رودهای اطراف می‌رفتند.

ارگ، کبک سیتی

این ساختمان قدیمی‌ترین بنای ارتشی در سراسر کانادا است و بخشی از استحکامات این شهر را تشکیل می‌دهد. از نمای بالا، این محل به صورت ستاره دیده می شود و فرانسوی‌ها سال ۱۷۵۰ ساخت آن را آغاز کردند. با این حال، بریتانیا کار احداث آن را سال ۱۸۵۰ به پایان رساند و در قرن نوزدهم مقابل هجوم آمریکایی‌ها از این مکان استفاده شد. ارگ کبک سالانه ۲۰۰ هزار نفر بازدیدکننده دارد.

پارک المپیک، مونترال

پارک المپیک از جاذبه‌های فوق‌العاده این شهر و البته از جنجالی‌ترین‌ها است. این پارک برای المپیک ۱۹۷۶ طراحی و احداث شد اما تا دهه ۹۰ میلادی کار ساخت آن به پایان نرسید، هرچند که هزینه‌ای ۱٫۴ میلیارد دلاری روی دست دولت کبک گذاشت. سقف جمع‌شدنی بالای ورزشگاه هم هرگز درست و حسابی کار نکرده است! با این حال توریست‌ها یک یا دو روز کامل را به بازدید از این استادیوم و پارک اطراف آن اختصاص می‌دهند.

 

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد فنلاند به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.