ترس از پرواز
امتیاز ما

در بخش دوم این مقاله با مجله اینترنتی دور و نزدیک همراه باشید. شاید در یکی از سفرها، مسافری که در کنار شما نشسته است دچار مشکل ترس از پرواز باشد و نیاز به کمک داشته باشد. ما چند توصیه از پزشکان و روانشناسان را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند تا در طول سفر احساس بهتری داشته باشید:

موسیقی

ترس از پرواز

نقش موسیقی را هرگز فراموش نکنید. موسیقی می‌تواند فضای ذهنی شما را کاملاً تغییر دهد. سعی کنید حتماً چندین آهنگ مورد علاقه خود را همراه داشته باشید. موسیقی‌های ملایم و بی کلام هم باعث آرامش شما خواهند شد. البته هدفون خود را فراموش نکنید. اگر هم سفر طولانی‌تری دارید می‌توانید در طول سفر فیلم ببینید یا کتاب بخوانید.

مشورت با خدمه

اگر احساس اضطراب دارید قبل از سفر با شرکت هواپیمایی هماهنگ کنید تا صندلی مناسب‌تری برای پرواز به شما اختصاص دهند و همچنین اینکه خدمه و میهمانداران از شرایط روحی و جسمی شما مطلع باشند بسیار مهم هست. در این حالت تعارف را کنار بگذارید و تمامی شرایط خود را با خدمه در میان بگذارید. اطمینان داشته باشید که دانش و تجربه میهمانداران، به بهبود شرایط شما کمک خواهد کرد.

دستبند

ترس از پرواز

قبل از سفر به دور مچ دست خود یک دستبند مسی و یا دست‌بند‌هایی که از الیاف گیاهی ساخته شده باشند ببندید. احساس خوبی در شما ایجاد خواهند کرد.

تنها سفر نکنید

افرادی که از فوبیای پرواز رنج می‌برند بهتر است تنهایی به سفر نروند. اگر با همسر خود در هواپیما هستید در زمانی‌که احساس اضطراب شدیدی دارید از همسر خود بخواهید که بازوها و شانه شما را نوازش کند و یا کمی آن را ماساژ دهد. در طول سفر دست‌های همسر خود را بگیرید و درباره خاطرات خوبی و شادی که داشته‌اید با هم صحبت کنید تا فضای ذهنی شما کاملاً تغییر کند و احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

نفس عمیق

در طول سفر به تنفس خود بیشتر توجه کنید. بهتر است هر از چند گاهی نفس‌های عمیق داشته باشید. اکسیژن بیشتری که با نفس‌های عمیق به مغز شما می ‌رسد باعث آرامش بیشتر شما می‌شود.

آجیل و تنقلات

ترس از پرواز

تنقلات دلخواه خود را با کمی آجیل به همراه داشته باشید و در طول سفر شروع به خوردن آنها کنید. پسته یکی از آجیل‌هایی است که نحوه خوردن آن باعث کاهش اضطراب شما می‌شود. پیشنهاد می‌شود حتماً کمی پسته به همراه داشته باشید.

پیشرفت تکنولوژی همیشه با دردسر‌های جدیدی همراه است و البته همان تکنولوژی هم برای این دردسرهای جدید، راه‌حل‌های جدیدی پیدا می‌کند. برای مشکل ترس از پرواز، تکنولوژی جدیدی به بازار آمده که کلیه اتفاقات سفر را شبیه سازی می‌کند و به اشخاصی که ترس از پرواز دارند و هرگز سوار هواپیما نشده‌اند کمک می‌کند تا بتوانند قبل از سفر واقعی، به صورت مجازی سفر با هواپیما را تجربه کنند.

فراموش نکنید که خلبان‌ها برای همه موقعیت های پرواز، آموزش دیده‌اند و آماده هستند. شما تنها توصیه‌های سفر را جدی بگیرید و از سفر لذت ببرید.

پایان بخش آخر

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.