ترس از پرواز
امتیاز ما

تاثیر سفر در روابط تجاری و عاطفی بر هیچکس پوشیده نیست. در این میان کسانی ‌که ترس از پرواز دارند به علت این مشکل، ممکن است موقعیت‌های تجاری یا عاطفی زیادی را از دست بدهند. در این مقاله ما اطلاعاتی را درباره این مشکل و نحوه غلبه بر آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در حین سفر با هواپیما بدن شما تحت تاثیر پرواز قرار می‌گیرد، ترس از پرواز به حالتی گفته می‌شود که باعث اختلال در سیستم جسمی و روانی افراد در حین سفر با با هلیکوپتر، هواپیما و یا هر وسیله نقلیه هوایی دیگر، می‌شود.

در برخی از افراد این ترس مانند سایر فوبیاهای دیگر می‌تواند عملکرد سیستم بدن را مختل کند، درست مانند افرادی که ترس از حضور در مکان‌های تاریک یا تنگ را دارند. مطابق اخرین آمار تقریبا ۲۵ درصد از کلیه مسافرین، از ترس پرواز رنج می‌برند. افرادی که پرواز نقش حیاتی و مهمی در زندگی آنها دارد و مشکل ترس از پرواز هم دارند باید برای رفع این مشکل اقداماتی را انجام دهند تا بتوانند از سفر خود لذت ببرند. حتی اگر خودتان هم ترس از پرواز ندارید در ادامه این مقاله با مجله اینترنتی دور و نزدیک همراه باشید. شاید در یکی از سفرها، مسافری که در کنار شما نشسته است، نیاز به کمک داشته باشد.

 

ترس از پرواز

بهتر است بدانید که تقریباً همه انسان‌ها حتی کسانی که ترس از پرواز ندارند، بدون شک، اضطراب خفیف و پنهانی را در طول سفر در هواپیما خواهند داشت. این اضطراب در اکثر مسافرین، قبل از شروع به سفر آغاز می‌شود و تا پایان سفر همراه مسافرین خواهد بود.
ترس از پرواز، مانند سایر ترس‌ها، در افراد به حالت‌های مختلفی ابراز می ‌شود. مسافرین ممکن است علایم خاص جسمی شامل تعریق و لرز بدنی، افزایش ضربان قلب، حالت تهوع، استفراغ و مشکلات گوارشی داشته باشند یا حالاتی از مشکلات فکری و روانی مثل آزردگی، سرگیجه را تجربه کنند یا از هجوم افکار منفی و صحنه سازی سقوط هواپیما در تمام طول سفر رنج ببرند.

تشخیص ترس از هواپیما بسیار مهم است. پیشنهاد می‌کنیم افرادی که ناچار به پرواز هستند و ترس زیادی از پرواز دارند، حتماً قبل از سفر به پزشک مراجعه کنند و در صورت موافقت پزشک، قبل از شروع سفر، آرام بخش‌ مصرف کنند. مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکل در چنین شرایطی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چون ممکن است باعث تشدید سرگیجه و حالت تهوع شود.
ما چند توصیه از پزشکان و روانشناسان را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند تا در طول سفر احساس بهتری داشته باشید:

از پرواز بیشتر بدانید

قبل از سفر با جست و جو در اینترنت و مطالعه کتاب و مقالاتی که در زمینه پرواز و نحوه عملکرد هواپیما منتشر شده‌اند، دانش خود را درباره سفر با هواپیما و پرواز بیشتر کنید. به شما اطمینان می‌‌دهیم که با کمی مطالعه و تحقیق، خواهید دانست که امن‌ترین شیوه مسافرت، پرواز کردن است. همین دانش و آگاهی، در کم شدن اضطراب سفر، به شما کمک می ‌کند.

به عنوان مثال اگر بدانید که صدایی که برخی در گوش خود احساس می‌کنند کاملاً طبیعی است و به علت تغییر فشار هوا می باشد نگرانی کمتری خواهند داشت.

زودتر از موعد به فرودگاه بروید

افرادی که اضطراب پرواز دارند به اندازه کافی در طول سفر اضطراب را تجربه خواهند کرد. بهتر است استرس ترافیک و دیر رسیدن به پرواز را به آن اضافه نکنید و حداقل یک ساعت زودتر برای رفتن به فرودگاه حاضر باشید.

نقش مواد غذایی

بهتر است قبل از پرواز تا پایان سفر از خوردن نوشیدنی‌های کافئین‌دار خودداری کنید. چون کافئین باعث بالا رفتن ضربان قلب می‌شود و ممکن است باعث تشدید اضطراب شود. پیشنهاد می‌کنیم که دمنوش‌های گیاهی را جایگزین کنید. اسطوخودوس برای آرام شدن ضربان قلب و کاهش استرس می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین بهتر است قبل از سفر، از غذاهای سبک و پر کالری استفاده کنید که انرژی مورد نیاز بدن شما را در طول سفر فراهم کند.

 

پایان بحش اول

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.