مکان دیدنی برای سفرهای زمستانی
امتیاز ما

کشومان ایران، کشوری‌ چهار فصل است. در تمام فصول سال، می توانید هم جایی را پیدا کنید که گرم باشد و هم مناطقی که سرد باشد. به همین دلیل سرمای زمستانی هم نمی‌تواند دست و پای سفر دوستانی که سرما آزارشان می دهد را ببندد.

کشورمان ایران، کشوری چهار فصل است. در تمام فصول سال، می توانید هم مکانی را پیدا کنید که گرم باشد و هم مناطقی که سرد باشند. به همین دلیل سرمای زمستانی هم نمی‌تواند دست و پای سفردوستانی که سرمای هوا آزارشان می‌دهد را ببندد. گذشته از این مسئله، نقاطی در کشور وجود دارند که دیدنشان در فصل زمستان زیبایی بیش‌تری دارد.

معمولا شمال کشور در بهار و تابستان بیش‌تر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و در نتیجه آن‌طور که باید و شاید نمی‌توان از طبیعت بکر لذت برد. برخی از نقاط این خطه در زمستان، حال و هوای خاص خود را دارد. بدیهی است که تعداد این مکان‌ها بیش از آن است که در این یک مقاله بگنجد.

در این مقاله سعی کرده‌ایم نقاط مختلفی از کشور عزیزمان را که برای سفرهای زمستانی مناسب است و حتی فصل زمستان به جذابیت آن‌ها می‌افزاید را به شما معرفی کنیم. برخی از این نقاط آن‌قدر جذاب و زیبا هستند که دیدن تصاویرشان هم حال و هوای آدم را عوض می‌کند، لذت سفر که چیز دیگری‌ست. با دور و نزدیک همراه باشید تا با ۱۰ مکان دیدنی برای سفرهای زمستانی در ایران بیش‌تر آشنا شوید.

 

۱- آشوراده

جزیره‌ی «آشوراده» تنها جزیره‌ی «دریای خزر» است. این دریاچه در غرب «بندر ترکمن» قرار دارد. برای رفتن به این مکان باید به بندر ترکمن رفته و از آن جا با قایق به جزیره بروید و از دیدن طبیعت بکر و دیدن اسب‌هایی که در این جزیره وجود دارند لذت ببرید.

در بندر ترکمن می‌توانید از دیدن  سبک زندگی سنتی و خانواده‌های عشایری آن در «گمیشان» هم لذت ببرید.

 

۲- آبشار و روستای شیخ موسی

این آبشار از توابع شهرستان «بابل» است و در اصل به عنوان ییلاق مازنی‌ها استفاده می‌شود. در این روستا علاوه بر دیدن و زیارت امام‌زاده‌ی شهر، می‌توانید از طبیعت بکر و آبشارهای یخ‌زده‌ی این روستا هم لذت ببرید.

برای رفتن به این روستا باید از شهر بابل به سمت گلوگاه شهر بروید و از آن جا به سمت این روستا تغییر مسیر بدهید.

۳- ماسال

«ماسال» در استان «گیلان» واقع شده است. با «رشت» ۵۵ کیلومتر و با شهرستان «تالش» ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. ماسال از آن مکان‌هایی‌ست که حتما یک‌بار در زمستان و یک‌بار در بهار باید تجربه کرد. ارتفاعات زیبا و مه‌گرفته‌ی این روستا، این مکان را به بهشت گم‌شده‌ی گیلان تبدیل کرده است.

رفتن به این روستای زیبا در فصل زمستان را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۴- اسالم

«اسالم» نیز یکی از شهرهای استان گیلان است و مرکزیت شهر تالش را دارد. این مکان هم دقیقا مانند ماسال دارای ارتفاعات زیبا و مه‌آلود زیبایی است. گویش مردمان این روستا گویش تالشی است.

۵- آبگرم اردبیل

درست است که اصل این سفر برای تابستان است و در تابستان و گرما لذت خودش را دارد، اما به این فکر کنید که هوا سرد است؛ شما در یک چشمه‌ی آب گرم فرو رفته‌اید و از دیدن طبیعت لذت می‌برید. به نظر ما، چشمه‌ی آبگرم «اردبیل» یکی از مکان‌هایی است که سفر به آن‌جا در این فصل سال، خالی از لطف نخواهد بود.

۶- دریاچه زریوار

مکان دیدنی برای سفرهای زمستانی

یکی از جاذبه‌های زیبای استان «کردستان» دریاچه‌ی «زریوار» یا «زریبار» است. جدا از این که این دریاچه در بهار و تابستان بسیار زیباست؛ اما یخ زدن آب دریاچه در زمستان زیبایی مضاعفی به آن می‌بخشد. قبل از توسعه‌ی شهر «مریوان»، دریاچه با این شهر چند کیلومتری فاصله داشت، اما الان با توجه به توسعه‌ی شهر مریوان، فاصله‌ی آن با دریاچه چندان زیاد نیست.

۵- جنگل حرا

مکان دیدنی برای سفرهای زمستانی

این جنگل‌ها یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا در جزیره‌ی «قشم» است و هر ساله گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را به این نقطه می‌کشاند. در این فصل سال این جنگل بکرتر و خلوت‌تر است و شما می‌توانید با خیال راحت از این طبیعت زیبا لذت ببرید. جاذبه های گردشگری جنوب ایران

۶- کویر لوت

مکان دیدنی برای سفرهای زمستانی

اشتباه نکنید! این عکس‌ها، تصاویری از کویر «دوبی» نیست. بلکه همین کویر «لوت» خودمان در «کرمان» است. روزهای کویر، روزهای بسیار گرمی است و تابستان و زمستان هم برایش فرقی ندارد. نکته‌ی جالب این‌جاست که چند ده کیلومتر قبل از رسیدن به کویر، می‌توانید از منطقه‌ی زمستانی و برفی روستای «سیرج» لذت ببرید و با یک تیر دو نشان بزنید!

۷- سیراف

مکان دیدنی برای سفرهای زمستانی

«دریای خزر» و «خلیج فارس» به کنار! اگر علاقه دارید که سری به مکان‌های تاریخی هم بزنید، شدیدا شهر باستانی «سیراف»، واقع در استان «بوشهر» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این شهر سال‌ها پیش بر اثر زلزله ویران شد، ولی هنوز هم زیبایی‌ها و آثار تاریخی خود را دارد.

۱۰- دریاچه‌ی مهارلو

مکان دیدنی برای سفرهای زمستانی

دیدن «تخت جمشید» را بگذارید برای بعد! «دریاچه‌ی مهارلو»ی استان «فارس» در زمستان یکی از زیباترین مناظر را خلق می‌کند. یکی از زیبایی‌های این دریاچه وجود جلبک‌هایی قرمز است که نسبت به شوری مقاوم بوده و زمانی که شوری آب بالا می‌رود، این جلبک‌ها رشد بیش‌تری می‌یابند. تکثیر بیش از حد این موجودات سبب می‌شود که تراکم جلبک‌ها در سطح آب بالا رفته و به صورت لایه‌ای قرار گیرند و سطح آب به رنگ قرمز در بیاید.

برای رفتن به این دریاچه باید از «شیراز» به سمت شهرستان «سروستان» حرکت کنید و بعد از گذراندن ۵۰ کیلومتر، این دریاچه‌ی زیبا و عجیب میزبان شما خواهد بود.

قطعا نقاط دیدنی دیگری برای فصل زمستان در ایران وجود دارد؛ اما دیدن مناطقی که در این‌جا معرفی شد نیز زیبایی و لطف خاص خودش را دارد.

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.