ساحل غربی فرانسه
امتیاز ما

فرانسه کشوری جذاب برای توریست ها محسوب می شود و دارای چشم اندازهای بی نظیری است. در این مقاله قصد داریم به معرفی ۷ چشم‌ انداز دیدنی در امتداد ساحل غربی فرانسه بپردازیم.

اگر با شنیدن نام فرانسه به فکرتان قهوه، نان‌ و شیرینی‌های خوشمزه و برج ایفل خطور می‌کند، لازم است که جدا در دیدگاهتان تجدیدنظر کنید. از سواحل کنار اقیانوس اطلس گرفته تا ناحیه‌ای معروف به بیاریتز تا نزدیکی‌های بریتانیا، همه جز قلمرو بکر غرب فرانسه محسوب می‌شوند، جایی که در همه نواحی سواحلی آن افرادی سرگرم ورزش‌های آبی هستند و در میان آن‌ها توریست‌هایی دیده می‌شوند که از گوشه‌کنار دریای مدیترانه برای موج‌سواری به آنجا آمده‌اند. حتی اگر به دریا علاقه‌ای نداشته باشید، چشم‌انداز زیبا و دراماتیک ساحل و غذاهای خوشمزه و فضای صمیمانه آنجا، چیزهایی نیستند که بتوان به‌سادگی از کنار آن‌ها گذشت. در ادامه به تشریح هفت مورد از بهترین و مهیج‌ترین اماکن تفریحی گردشگری سواحل غرب فرانسه خواهیم پرداخت. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

ساحل پرجوش‌وخروش بیاریتز «BIARRITZ» را از دست ندهید

بیاریتز جایی است که سفر ماجراجویانه ما در غرب فرانسه آغاز می‌شود، تخته‌پهن و مسطحی را در نظر بگیرید که یک نفر روی آن ایستاده و بر روی امواج خروشان ساحل در حال موج‌سواری است، اینجا زادگاه موج‌سواری اروپا است. در سال ۱۹۵۷، با طلوع خورشید فیلم‌نامه‌نویس پیتر ویرتل اهل کالیفرنیا، اینجا در بیاریتز همراه با تخته موج‌سواری خود دل به امواج ساحل میزند. این ساحل با امواج خروشان و عظیم خود در کلاس بهترین سواحل مناسب برای موج‌سواری قرار دارد که علاوه بر آن، با در نظر گرفتن آب هوای ملایم ساحل که در طول سال پایدار است یک مکان فوق‌العاده برای موج‌سواران است.

در فاصله ۴ مایلی ساحل شنی شهر واقع‌شده که درست همانند امواج ساحل پرجنب‌وجوش است. در شهر تخته‌های موج‌سواری به بازدیدکنندگان اجاره داده می‌شود و همچنین برای مشتاقان موج‌سواری در هر سطحی که باشند از مبتدی تا حرفه‌ای آموزش‌هایی ارائه می‌شود. اگر اندکی به سمت جنوب برویم به شهر دس‌باسکوس می‌رسیم، در آنجا شاهد موج‌هایی عظیم و گسترده خواهید بود که به زیبایی هرچه‌تمام‌تر در سرتاسر ساحل کشیده شده‌اند.

وقتی‌که بزرگ‌ترین امواج شکل می‌گیرد این‌طور به نظر می‌رسد که تمام ساحل در محاصره دیواری بزرگی از دریا قرارگرفته است، در میان امواج گسترده ساحل، شاهد موج‌سواران باتجربه‌ای خواهید بود که در میان امواج به موج‌سواری مشغول هستند که بعد از تمام شدن برای استراحت و خوردن پنیر سنتی باسکوس همراه با مربای گیلاس به رستوران محل سر می‌زنند. اگر قصد سفر به بیاریتز را دارید حتماً با یکی از ساکنان قدیمی منطقه در ارتباط باشید، در اینجا فرهنگ موج‌سواری به ساحل جلوه‌ای هنرمندانه داده است، تخته‌های موج‌سواری معمولاً از پلاستیک بطری‌های نوشیدنی که قابل بازیافت هستند ساخته می‌شوند، درصورتی‌که قصد اقامت طولانی‌مدت داشته باشید می‌توانید برای اجاره تخته‌ها مبلغ کمتری بپردازید.

در هنگام غروب آفتاب، با سرو نوشیدنی موردعلاقه‌تان با نگریستن به چشم‌انداز پیش رویتان که احتمالاً صخره‌ای عظیم یا دره‌ای بزرگ خواهد بود از منظره لذت ببرید.

ساحل غربی فرانسه

کجا اقامت کنیم؟

در هتل سفیر

این هتل در نزدیکی بندر قرار دارد، با رزرو اتاق‌های تراس‌دار شاهد چشم‌اندازی خواهید بود که ویکتور هوگو آن را در سال ۱۸۴۳ این‌گونه توصیف کرده است: «روستایی سفید که سقف خانه‌هایش قرمز و در و پنجره‌هایش سبزرنگ هستند». برای تجربه بیشتر از موج‌سواری، پیشنهاد ما شرکت کردن در کمپ‌های موج‌سواری که توسط شرکت‌های محلی از سال ۱۹۷۲ کاملاً مجهز به‌تمامی امکانات شده‌اند، است. بهتر است قبل از اینکه تخته موج‌سواری خودتان را آماده کنید، یک سر به وب‌سایت‌های گردشگری منطقه بزنید.

چتر سوارانی بر بلندترین تپه‌های شنی اروپا معروف به لا-تیس‌-ده-‌بوچ

فاصله از بیاریتز: ۱۰۹ مایل    فاصله زمانی: ۲ ساعت

بعد از گذر از جنگل‌های انبوه کاج، ناگهان با چشم‌اندازی عجیب روبه‌رو خواهید شد، تپه‌هایی مملو از شن و ماسه که سکوتی بی‌پایان آن را در برگرفته است. مدتی طول خواهد کشید با این تغییر اتفاقی کنار بیایید، اما نهایتاً پی به این موضوع خواهید برد که بر روی تپه‌های بزرگ معروف به تپه‌های گرنت-دون-پیلا با ۵۰۰ فیت ارتفاع ایستاده‌اید. اما شاید اندکی ماجراجویی در میان بادهای گرم محلی خالی از لطف نباشد، در طی دهه‌ها، این بلندترین تپه‌های شنی اروپا مثل کلاس درسی بودند که چتربازان فراوانی در آن تعلیم چتربازی دیده‌اند.

پس هرچه سریع‌تر دست‌به‌کار شوید، تنها ۲۰ دقیقه برای یادگرفتن این تجربه فوق‌العاده کافی است. هرچه بیشتر ارتفاع بگیرید بیشتر از دیدن چشم‌انداز تماشایی منطقه لذت خواهید برد و البته تجربه حسی مشابه با حس پرواز پرنده بی‌شک بی‌نظیر خواهد بود.

چارلی یکی از مربیان چتربازی است، او می‌گوید مطمئناً تجربه چتربازی در میان تابش انوار خورشید به آب‌های درخشان خلیج آرکاشون در ارتفاع ۳۰۰ فوتی از سطح تپه‌ها یکی از بهترین تجربه‌هایی خواهد بود که تا حالا داشته‌اید. در تجربه پروازی که با چارلی بر فراز مزارع پرورش صدف خوراکی، صیادان ماهیگیر و رشته‌کوه‌های پیرنه که در جنوب کشیده شده‌اند، داشتیم شاهد چشم‌اندازهای طبیعی و زیبایی بودیم، همه‌چیزهایی که تجربه کردیم ابتدا دیوانه‌وار و حیرت‌آور به نظر می‌رسیدند ولی واقعاً ارزش تجربه کردن را داشتند.

برای سفر به این تپه‌ها، محل اقامت خود را در محلی معروف به واگا رزرو کنید مجموعه حرکات آکروباتیکی که در اینجا تجربه خواهید کرد مثل غلتیدن و سرخوردن روی شن‌ها در نوع خود بی‌نظیر است. فراموش نکنید که دوربین‌تان را جا نزارید چون در این صورت امکان ثبت این لحاظ به‌یادماندنی را از دست خواهید داد.

کجا اقامت کنیم؟

دهکده اقامتی پانوراما دو-پیلا امکانات رفاهی فراوانی را برای میهمانان خود فراهم نموده است، سوا از محل اسکان، امکاناتی نظیر اجاره دوچرخه، زمین تنیس، استخر، امکانات خشک‌شویی، کافی‌شاپ، رستوران با غذاهای لذیذ، بازار کوچک با داشتن تمامی ملزومات اضطراری ازجمله چادر، کابین و … و کلبه‌هایی با منظره فوق‌العاده به دریا، همه و همه برای آسودگی خاطر گردشگران در نظر گرفته‌شده است.

پایان بخش اول

برای رزرو هتل خارجی به صفحه‌ی اصلی وبسایت مراجعه کنید.