گردشگران
امتیاز ما

ایران کشور بزرگ و پهناوری است و به همین دلیل نقاط گردشگری فراوانی دارد، از چشم‌اندازهای طبیعی مختلف گرفته تا کاخ‌ها و بناهای تاریخی متعدد. بااین‌حال برخی مناطق بیشتر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرند که در ادامه به معرفی ۱۱ مورد از آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

بازار بزرگ تهران

بازارهای ایران به نوعی قطب فرهنگی و تجاری کشور محسوب می‌شوند و «بازار بزرگ تهران» نیز از این قاعده مستثنا نیست. بازار تهران محل بسیار مناسبی برای خرید سوغاتی و صنایع‌دستی است؛ چراکه هر نوع کالایی، از فرش و پارچه گرفته تا زیورآلات و لوازم‌خانگی، در آن به فروش می‌رسد.

گردشگران

نقش‌جهان

«میدان نقش‌جهان» واقع در مرکز شهر اصفهان، یکی از مناطقی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و ساخت آن ۳۱ سال (از ۹۷۶ تا ۱۰۰۷ ه.ش.) به طول انجامیده است. این میدان مربعی شکل ۱۶۰ متر عرض و ۵۶۰ متر طول دارد و بناهای تاریخی بسیاری ازجمله کاخ عالی‌قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد امام و بازار بزرگ اصفهان، که همگی جزو آثار به‌جامانده از دوران صفوی هستند، پیرامون آن را احاطه می‌کنند.

گردشگران

کلیسای جامع وانک

«کلیسای جامع وانک» در منطقه‌ای از اصفهان قرار گرفته که اغلب ساکنین آن را ارامنه تشکیل می‌دهند. این کلیسا نمونه‌ای بارز از وجود ادیان مختلف در ایران به شمار آمده و معماری بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی دارد. وانک برای هزاران تن از مسیحیانی ساخته شد که در خلال جنگ‌های عثمانی (بین سال‌های ۹۸۱ تا ۹۶ ه.ش.) به شاه‌عباس یکم پناه آورده بودند.

گردشگران

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک یکی از آثار به‌جامانده از زمان حکومت قاجار در شهر شیراز است که به سبب کاشی‌کاری‌های صورتی‌رنگ، «مسجد صورتی» نیز خوانده می‌شود. پنجره‌های این بنا متشکل از صدتا شیشه رنگی با ابعاد و اشکال مختلف است که نور خورشید را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر به داخل سالن منعکس می‌کنند. اماکن دیدنی شیراز

گردشگران

باغ ارم

یکی دیگر از مناطق دیدنی موجود در شیراز، «باغ ارم» نام دارد که به تعبیری تکه‌ای از باغ بهشت است. دورتادور باغ پوشیده از درختان و گل‌های رنگارنگی است که بسیار منظم و دقیق کنار یکدیگر قرار گرفته و منظره تحسین‌برانگیزی را به وجود آورده‌اند. پیشینه کاخ و فضای سبز اطراف آن به اواسط قرن سیزدهم میلادی بازمی‌گردد.

گردشگران

پرسپولیس

«پرسپولیس» یا «تخت جمشید» پایتخت بزرگ‌ترین امپراتوری آن زمان، یعنی هخامنشیان، و مقر فرمانروایی داریوش اول بوده که قدمت آن به ۵۱۵ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. چند سال قبل از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، محمدرضا شاه پهلوی جشن‌های مجلل و پرهزینه‌ای را، با حضور اشراف و سران کشورهای مختلف در این مکان به راه انداخت که خشم مردم را برانگیخت. گفته می‌شود این اقدام شاه یکی از دلایل شروع مخالفت مردم با وی بود. جاذبه های گردشگری جنوب ایران

گردشگران

نقش رستم

«نقش رستم» یک آرامگاه باستانی است که در ۱۲ کیلومتری تخت جمشید قرار دارد. این مقبره‌ها متعلق به چهار پادشاه هخامنشی به نام‌های «داریوش اول»، «داریوش دوم»، «خشایارشای یکم» و «اردشیر یکم» بوده که تصویر آن‌ها روی صخره‌ها حکاکی شده است.

گردشگران

کندوان

روستای تاریخی «کندوان» واقع در استان «آذربایجان شرقی» یکی از نواحی خیره‌کننده و منحصربه‌فرد ایران است که در ۶۰ کیلومتری شهر «تبریز» قرار دارد. بیش از ۷۰۰ سال است که مردم این ناحیه خانه‌های خود را در دل صخره‌ها و کوه‌های اطراف می‌سازند تا در زمستان‌ها گرم و در تابستان‌ها خنک بمانند. مکان های دیدنی تبریز

گردشگران

کوه دماوند

«کوه دماوند» بلندترین کوه آتش‌فشانی موجود در آسیاست که سالانه نظر کوهنوردان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند. این کوه اهمیت ویژه‌ای در ادبیات و فرهنگ عامه ایرانی‌ها داشته و در شاهنامه فردوسی از قدرت جادویی و سحرآمیز برخوردار است.

گردشگران

کاخ گلستان

«کاخ گلستان» یکی از قدیمی‌ترین شاهکارهای معماری موجود در «تهران» است. این کاخ ازجمله بناهایی بود که پس از به قدرت رسیدن حکومت قاجار (۱۱۵۸ه.ش.) در پایتخت ساخته شد.

 

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد فنلاند به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.