مقاصد گردشگری آلمان
امتیاز ما

بیشتر مردم دنیا کشور آلمان را به عنوان یک غول اقتصادی در جهان می شناسند، اما این کشور با دارا بودن مکان های بسیار زیبا مقصد بسیاری از گرشگران نیز بوده است در این مقاله قصد داریم به معرفی برترین مقاصد گردشگری آلمان در سال ۲۰۱۷ بپردازیم، در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

شورای ملی گردشگری «آلمان» سالانه از بازدیدکنندگان درخواست می‌کند تا طبق نظر شخصی خود برترین مناطق این کشور را معرفی نمایند. بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از ۶۶ کشور مختلف در این نظرسنجی حضور داشتند. امسال اولین سالی بود که «برلین» (Berlin) برخلاف «کلن» (Cologne) و «هامبورگ» (Hamburg) جزو ده منطقه برتر آلمان قرار نگرفت؛ اما طبق معمول آمار مربوط به شهرهای جنوبی به مراتب بیشتر از شهرهای شمالی بود. در ادامه به معرفی مکان‌هایی می‌پردازیم که در صدر این فهرست جای گرفته‌اند.

درسدن

«درسدن» (Dresden) مرکز ایالت «ساکسونی» (Saxony) بوده و دارای گنجینه‌های هنری و معماری بسیاری است. کلیسای «فرانکریش» (Frauenkirche)، خانه اُپرای «سِمپروپر» (Semproprt)، موزه‌ها و کاخ‌های موجود در درسدن، همگی جزو آثار برجسته معماری این شهر به شمار می‌آیند. علاوه بر این‌ها فیلم‌های بسیاری در کناره‌های رودخانه «الب» (Elbe) به نمایش گذاشته می‌شود و هم‌زمان صدای خوش موسیقی «دیکسی‌لند» (نوعی سبک جاز) از کشتی‌های نزدیک ساحل به گوش می‌رسد.

مقاصد گردشگری آلمان

پارک اروپا

«پارک اروپا» (Europa Park) یکی از شهربازی‌های کشور آلمان است که سالانه حدود ۵۰۰۰۰۰۰ بازدیدکننده دارد. این پارک شامل ۱۳ ترن هوایی، سینمای چهاربعدی و صدها مجموعه سرگرم‌کننده دیگر است که گروه‌های سنی مختلف را وادار به گردش و تفریح می‌نماید. سوغات  آلمان

مقاصد گردشگری آلمان

کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع کلن جزو میراث جهانی یونسکو بوده و روزانه پذیرای ۲۰۰۰۰ گردشگر است. استخوان‌های نگهداری شده در گنجه طلایی این کلیسا مربوط به سه پادشاه مقدس است که زمان تولد مسیح به دیدار او در بیت لحم رفتند. برای همین بیش از هزار سال است که زائران بسیاری از سراسر اروپا به کلن سفر می‌کنند.

مقاصد گردشگری آلمان

قصر مانهایم

قصر باشکوه «مانهایم» (Mannheim) یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های باروک (نوعی سبک معماری) در کشور آلمان است که تنها نیم ساعت با «فرانکفورت» (Frankfort) فاصله دارد. این قصر که طی جنگ آسیب جدی دیده بود در سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶ ه.ش.) به دوران تجمل خود بازگشت و اکنون دارای بیش از ۵۰۰ اتاق است که هرکدام با وسایل چوبی و پارچه‌های لوکس و گران‌قیمت تزئین شده‌اند.

مقاصد گردشگری آلمان

دریاچه کنستانس

دریاچه «کنستانس» (Constance) (یا «بودنزی» به زبان آلمانی)، با وجود فاصله زیاد از شهرهای «مونیخ» (Munich) و «اشتوتگارت» (Stuttgart) (حدود ۲۰۰ کیلومتر)؛ طبیعت بسیار بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای دارد. دهکده‌ها و شهرک‌های زیبایی مانند باغ مخفیانه «ماینو» (Mainau) و جزیره رهبانی «رایشنو» (Reichenau)، در نزدیکی دریاچه واقع شده‌اند که مقصد تابستانه بسیاری از گردشگران هستند.

مقاصد گردشگری آلمان

روتنبرگ اب در تاوبر

شهر «روتنبرگ» (Rothenburg) بین مونیخ و فرانکفورت قرار گرفته و نسبت به دیگر شهرهای آلمان، برج، چشمه و قلعه‌های تاریخی بیشتری دارد و به همین خاطر گردشگران عکس‌های زیادی را از گوشه و کنار این شهر، در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر «اینستاگرام» و «فیس‌بوک» به اشتراک می‌گذارند.

مقاصد گردشگری آلمان

نوی‌شوان‌اشتاین

قصر کلاسیک نوی‌شوان‌اشتاین (Neuschwanstein) به دستور «لودویگ دوم» (Ludwig II)، پادشاه «بایرن» بنا شد و هزینه ساخت آن تقریباً خزانه وی را خالی کرد (مبلغی معادل ۱۳۸ میلیارد تومان کنونی)؛ اما امروزه این قصر پربیننده‌ترین مکان موجود در آلمان است که از نظر مالی سود بسیار زیادی را برای مردم این کشور دارد.

مقاصد گردشگری آلمان

هایدلبرگ

شهر باستانی و دانشگاهی «هایدلبرگ» (Heidelberg) زادگاه مکتب رمانتیسم در آلمان به شمار می‌آید. قلعه‌ای مخروبه در وسط شهر و دیوارهای فروریخته، حس معماری نئوگوتیک را در افراد بیدار می‌کند. در گذشته نویسندگان، شاعران، نقاشان و فیلسوفان بسیاری در هایدلبرگ قدم نهاده و آثار ماندگاری را خلق کرده‌اند. «مارک تواین» (Mark Twain) نیز تحت تأثیر فضای این شهر قرار گرفت و کتاب «ماجراهای هاکلبری فین» را در اینجا به پایان رسانید.

مقاصد گردشگری آلمان

صومعه اولم

صومعه اولم (Ulm) بلندترین کلیسای جهان است که به آن لقب «انگشت خدا» را داده‌اند. مناره این کلیسا به تنهایی ۱۶۲ متر ارتفاع دارد.

مقاصد گردشگری آلمان

سرزمین مینیاتوری

سرزمین مینیاتوری «هامبورگ» (Hambyrg) دارای تقریباً ۱۱ کیلومتر خط راه‌آهن است و نسخه کوچکی از کوه‌های آلپ، شبه جزایر اسکاندیناوی، آمریکا و اماکن دیدنی آلمان را به تصویر می‌کشد. ناگفته نماند ساخت جزئیات دقیق این مکان، حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد فنلاند به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.