5 مقصد برتر گردشگری پزشکی دنیا
امتیاز ما

همه‌ی افراد به مراقبت و درمان نیاز دارند اما نظام بهداشت و درمان در همه‌ی کشورهای دنیا به یک کیفیت برابر نیست. در ایالت متحده امریکا اخیرا نظام بهداشت و درمان برای شهروندان اجباری شده و هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است. در مقابل، برخی کشورهای دنیا سالهاست که تحت پوشش بهداشت و درمان مقرون به‌صرفه‌ای هستند. سایت «اینترنشنال لیوینگ» (International Living) در شاخص بازنشستگی جهانی سالانه، به نظام بهداشت و درمان کشور مالزی رتبه یک جهانی داده و آن را یکی از قطب‌های گردشگری پزشکی معرفی کرده است. در ادامه با مجله دور و نزدیک با ما همراه باشید.

در گزارشی که اخیرا در سایت اینترنشنال لیوینگ منتشر شد، برتربن قطب‌های گردشگری پزشکی دنیا و نظام بهداشت و درمان را نشان می‌دهد. کشورهای مالزی، کاستاریکا، اروگوئه، تایلند و پاناما در فهرست برترین‌های امسال قطب گردشگری پزشکی در نظام بهداشت و درمان هستند که با ارائه خدمات بهداشت و درمان مقرون به‌صرفه، سلامتی مردم را به ارمغان آورده‌اند.

5 مقصد برتر گردشگری پزشکی جهان

مالزی به عنوان اولین قطب گردشگری پزشکی، دارای نظام بهداشت و درمان کم هزینه و با کیفیت عالی در دنیاست. و جراحان، دندان پزشکان و متخصصان باتجربه‌ی بسیاری در این کشور فعالیت میکنند. مهارت و تخصص پزشکی در این کشور قابل مقایسه با کشورهای غربی و حتی بهتر از آنهاست. بسیاری از پزشکان ایالات متحده و انگلستان و سایر کشورها برای گذراندن تحصیلات تکمیلی به این کشور مهاجرت می‌کنند.

5 مقصد برتر گردشگری پزشکی جهان

به گزارش سایت اینترنشنال لیوینگ، «جزیره پنانگ» (Penang Island)، در بین مهاجران و گردشگران پزشکی محبوب است. این جزیره عنوان رتبه اول بیمارستان‌های باکیفیت و ارزان را به خود اختصاص داده است. روزانه دو پرواز حامل گردشگران پزشکی به جزیره انجام می‌شود و برای ویزیت یک متخصص تنها  ۲۰ دلار هزینه می‌کنند. هزینه‌های کم خدمات بهداشت و درمان در جزیره دلیل پروازهای زیاد گردشگران پزشکی است.

5 مقصد برتر گردشگری پزشکی دنیا

کشور کاستاریکا، یکی دیگر از قطب‌های گردشگری پزشکی، نظام بهداشت و درمان باکیفیت و دولتی به نام «لو کاجا» (La Caja) برای شهروندان و مردم مقیم کشور ایجاد کرده است. ساکنان مقیم کشور به لو کاجا پول پرداخت می‌کنند. هزینه‌های پرداختی بین ۷ تا ۱۱ درصد از درآمد ماهیانه شخص است که همسر و افراد تحت تکفل دیگر را هم تحت پوشش قرار می‌دهد.

افراد بعد از پرداخت نرخ ماهیانه از خدمات بهداشت و درمان رایگان برخوردار می‌شوند. هرآنچه در این زمینه مورد نیاز باشد توسط شبکه سراسری کشوری به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، ویزیت پزشک،آزمایشات پزشکی، نسخه‌ها، جراحی و بستری، به‌راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

مراقبت‌های پزشکی خصوصی هم در کاستاریکا قابل دسترسی است. این مراقبت‌ها با کیفیت بالا و با آخرین دستاوردها و تکنیک‌های روز دنیا به‌کار گرفته می‌شود. بسیاری از گردشگران پزشکی ایالات متحده برای کم کردن هزینه بیمه درمانی خود در امریکا به کاستاریکا سفر می‌کنند. و بسیاری اعمال جراحی مانند زیبایی(جراحی فک و صورت) و جایگزینی زانو در این کشور ارزان‌تر است.

5 مقصد برتر گردشگری پزشکی دنیا

کشور تایلند به دلیل دسترسی آسان به خدمات بهداشت و درمان با قیمت مناسب قطب گردشگری پزشکی دیگریست. بسیاری از افراد مقیم تایلند معتقدند که تسهیلات بهداشت و درمان این کشور در مقایسه با کشور خودشان در دسترس‌تر و حتی گاهی بهتر است.

گرچه بیمارستان‌های خصوصی نسبت به دولتی گرانتر هستند اما با وجود این در مقایسه با کشورهای دیگر هر دو به صرفه‌تر هستند. مشاوره با متخصص در اینجا کمتر از ۱۵ دلار است و بسیاری آزمایشات و اعمال پزشکی کمتر از چیزی که در کشورهای دیگر هزینه برمی‌دارد، فورا قابل دسترسی و اجراست.

5 مقصد برتر گردشگری پزشکی دنیا

از آنجا که پاناما کشور کوچکی است، اکثر مردم مقیم این کشور به راحتی به امکانات عمومی دسترسی دارند. مشاوره با پزشک عمومی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی بین ۵ تا ۵۰ دلار متغیر است. بازنشستگان طبق برنامه بازنشستگی پاناما، از تخفیف ۲۰ درصدی هر یک از این مبالغ برخوردار می‌شوند.

امکانات برای عموم و قشر کم درآمد جامعه هم لحاظ شده است. و می‌توانند ۹۰ درصد کمتر از امکانات خصوصی، برای همه چیز از آزمایشات پزشکی تا بستری در بیمارستان پرداخت کنند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.