جاذبه‌های توریستی بوداپست
امتیاز ما

بوداپست پایتخت کشور مجارستان توسط رودخانه معروف دانوب به دو بخش تقسیم شده است: یک بخش «بودا» نام دارد که بخش کوهستانی و سرسبزتر شهر است و بخش «پست» که مرکز شهری، فرهنگی و تجاری شهر به حساب می‌آید. بودا و پست در حقیقت شهری بزرگ را تشکیل می‌دهند که جاذبه‌های توریستی فراوانی را شامل می‌شود و همه افراد با هر سلیقه‌ای را مجذوب خود می‌نماید. در این گزارش  قصد داریم تا شما را با برترین جاذبه‌های توریستی بوداپست آشنا کنیم. با مجله‌ی دور و نزدیک همراه باشید:

جاذبه‌های توریستی بوداپست

جزیره مارگارت (Margaret Island )

جزیره مارگارت

این جزیره، جزیره‌ای کوچک و سرسبز در داخل رودخانه دانوب است که در وسط شهر قرار دارد. طول این جزیره ۲٫۵ کیلومتر و عرض آنها تنها ۵۰۰ متر است. این جزیره یک پارک تفریحی است و مکان مناسبی برای ورزشکاران برای دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری محسوب می‌شود. خیلی‌ها نیز برای پیک نیک، محوطه چمن این جزیره را انتخاب می‌کنند. این جزیره در طول تابستان بیش از هر زمان دیگری مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرد.

کنیسه خیابان دوهانی (Dohány Street Synagogue )

کنیسه بزرگ بوداپست، بزرگترین کنیسه در اروپا و یکی از بزرگترین کنیسه‌های سرتاسر دنیاست که بین سالهای ۱۸۵۴ تا ۱۸۵۹ میلادی ساخته شده است. این کنیسه بخشی از یک مجموعه بزرگتر است که شامل یک کنیسه، معبد قهرمانان و بنای یادبود می‌شود.

کلیسای سنت استفن باسیکلیا (St. Stephen’s Basilica )

کلیسای سنت استفن باسیکلیا

این کلیسا در سال ۱۹۰۵ تکمیل شد و سومین کلیسای بزرگ کشور مجارستان است. در خارج محوطه کلیسا می‌توانید خیابانهای باریکی با پیاده روهای کوچک و مغازهها، کافه و رستوران‌های متعددی بیابید و از تماشای ساختمان‌های قدیمی شهر در اطراف این کلیسای تاریخی لذت ببرید.

خانه اپرا (The Opera House )

خانه اپرا

خانه اپرای بوداپست در اواخر قرن نوزدهم میلادی ساخته شد و گنجایش هزار و سیصد نفر را دارد. خانه اپرای بوداپست، بزرگترین یا زیباترین خانه اپرای دنیا نیست ولی تزئینات داخلی آن خارق‌العاده است و در هنگام بازدید از آنجا توصیه می‌شود که از لیدر تور بهره ببرید. این خانه اپرا در خیابان آندراسی که خیابان اصلی مرکز خرید بوداپست است واقع شده است.

موزه هنرهای عالی (Museum of Fine Arts )

این موزه در میدان قهرمانان واقع شده است. مهمترین موزه هنری و از جاذبه‌های توریستی بوداپست به حساب می‌آید. در این موزه بیش از ۱۰۰ هزار اثر هنری به نمایش درآمده و به شش بخش تقسیم می‌شود: تمدن مصر، آنتیک، گالری مجسمه‌های قدیمی، گالری نقاشی‌های قدیمی، کلکسیون مدرن و کلکسیون گرافیک.

چشمه‌های آب معدنی شچنی (Szechenyi Baths )

از زمان اشغال مجارستان به دست ترک‌ها در چندین قرن پیش، چشمه‌های آب معدنی تبدیل به بخشی از سنت این کشور شده است. و از جاذبه‌های توریستی بوداپست محسوب می شود.

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.