رم
امتیاز ما

از آنجا که ایتالیا کشوری تاریخی است، جاذبه‌های دیدنی تاریخی، معماری و مذهبی زیادی دارد و شهر رم، پایتخت این کشور، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. در ادامه‌ی این مقاله با مجله‌ی اینترنتی دور و نزدیک همراه باشید تا زیبایی‌های رم را بیشتر بشناسیم:

 

پله‌های اسپانیایی (The Spanish Steps )

رم

این پله‌ها بین میدان دی اسپانیا و میدان ترینیتا دی مونتی شهر رم قرار دارند و شامل ۱۴۵ پله هستند. در میدان ترینیتا دی مونتی، کلیسایی به همین نام واقع شده است. پله‌های اسپانیایی شهر رم عریض‌ترین پله‌های اروپا هستند که در طول سالهای ۱۷۲۳ تا ۱۷۲۵ ساخته شده‌اند و یکی از جاذبه‌های توریستی شهر رم به حساب می‌آیند. در سال ۱۹۹۵ نیز عملیات بازسازی و ترمیم این پله‌ها انجام گردید.

پیاتزا نووونا (Piazza Navona)

این میدان یکی از زیباترین میدان‌های شهر رم است که در قرن اول میلادی ساخته شده است. در آن زمان از این میدان برای برگزاری رویدادهای ورزشی استفاده می‌شد. رومی‌های باستان در آن زمان برای تماشای مسابقات ورزشی به این میدان می‌آمدند.  در قرن پانزدهم میلادی، این میدان به عنوان فضای عمومی تعینن گردید. سه فواره در این میدان قرار دارد که بزرگترین و زیباترین آن، فواره برنینی ۴ رود است که درآن ۴ مجسمه می‌بینیم که هریک نماینده یک رود از یک قاره دنیا هستند.

گالری بورگز (Galleria Borghese)

این گالری هنری در ویلا بورگسه پینچیانا واقع شده است و در برگیرنده تعداد زیادی از آثار نقاشی، مجسمه سازی و آنتیک‌های اسچیپیونه بورگز از جمله آپلو و دافنه است. این مجموعه فوق العاده در عین حال شامل تعدادی از آثار ارزشمند هنرمندانی مثل آنتونیو دا کورجو، رافائل، روبنز و کاراواجو است. شهر کاندلا ایتالیا

دخمه کاپوچین (Capuchin Crypt)

رم

در فضایی کوچک، چندین کلیسای کوچک در پایین کلیسایی در نزدیکی میدان باربرینی قرار گرفته است. این مجموعه در حقیقت از اسکلت و بقایای بدن ۳۷۰۰ نفر ساخته شده است. تعداد زیادی از استخوانهای افراد به دیوار کوبیده شده‌اند و تعدادی دیگر برروی هم تلنبار شده‌اند و برخی دیگر از سقف آویزان هستند. بازدید از این مکان برای برخی افراد خوفناک و هراس آور است ولی برای برخی دیگر هیجان انگیز و به یادماندنی خواهد بود. سالانه توریستهای فراوانی از این مجموعه دیدن می‌کنند.

قلعه سنت آنجلو ؛ آرامگاه هادریان(Castel Sant’Angelo) (Mausoleum of Hadrian)

این بنا در نزدیکی رودخانه تیبر واقع شده و در ابتدا برای امپراطور هادریان ساخته شده بود تا از آن به عنوان آرامگاهی برای خودش و خانواده اش استفاده شود. این ساختمان بعدا به عنوان دژ و قلعه مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر یک موزه است. این قلعه روزگاری، بلندترین ساختمان شهر رم بود و الان هم بر فراز این شهر، چشم انداز زیبایی برای توریستها فراهم می‌کند.

اینها همه بناهای دیدنی شهر رم هستند. شما در کنار بازدید از این بناها می‌توانید از فضا و محیط شهر لذت ببرید. می‌توانید در خیابانهای باریک بین میدانهای شهر رم قدم زده و از خوردن بستنی و غذاهای فوق العاده ایتالیایی لذت ببرید. از بازار پورتا پورتسه که روزهای یکشنبه بر پا می‌شود بازدید کنید و به Eataly که یک سوپرمارکت متوسط است و کاملا به غذاهای ایتالیایی اختصاص یافته بروید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.