پورتو
امتیاز ما

بندر پورتو بعد از لیسبون، دومین شهر بزرگ کشور پرتغال است. این بندر زیبا در شمال کشور پرتغال واقع شده و در دهانه رودخانه «دورو» و در حاشیه پیوستن و ریختن این رودخانه به اقیانوس اطلس قرار گرفته است. شهر پورتو، تاریخی غنی دارد  که در گوشه گوشه شهر می‌توانید آن را لمس کنید. پورتو شهری زیباست و می‌توانید چند روز پرخاطره را در این شهر سپری کنید. در این گزارش  جاذبه‌های دیدنی این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. با مجله‌ی دور و نزدیک همراه باشید.

۱- برج روحانیون (Torre dos Clérigos)

جاذبه‌ های دیدنی شهر پورتو

این برج در قرن هجدهم میلادی ساخته شده و برج ناقوس پورتو در این دوره تاریخی به حساب می‌آمده و در قلب شهر واقع شده است. شما می‌توانید این برج ۷۶ متری را تقریبا از تمام نقاط شهر ببینید و این برج یکی از سمبل‌های اصلی شهر پورتو به حساب می‌آید. بازدیدکنندگان می‌توانند از پله‌های باریک این برج بالا رفته و از بالای آن، منظره خیره‌کننده این بندر زیبا با خانه‌هایی با سقفهای‌های قرمز، کلیسای جامع بزرگ و رودخانه دورو را تماشا کنند. خرید بلیط هواپیما تهران لیسبون.

۲- کائیس دگایا (Cais De Gaia)

جاذبه‌ های دیدنی شهر پورتو

این منطقه، یک جاذبه دیدنی به تمام معناست. پیاده رو در کناره رودخانه دورو به شما کمک می‌کند تا چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به آسمان و افق بندر پورتو داشته باشید. این رودخانه مملو از قایق‌های جدید و قدیمی فراوانی است که در رود بالا و پایین می‌روند و در پشت آنها ریبیرا، مرکز تاریخی و متراکم شهر دیده می‌شود که به عنوان یکی از میراث‌های یونسکو شناخته می‌شود. در عین حال شما از کائیس د گایا می‌توانید چشم انداز فوق العاده‌ای به پل دووم لوئیس که در سال ۱۸۸۶ افتتاح شده بود داشته باشید. در دو طرف رودخانه، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی هستند که در آنجا می‌توانید قهوه یا غذا صرف کرده و از منظره فوق العاده شهر لذت ببرید.

۳- کائیس دا ریبیرا و پراژا دا ریبیرا (Cais Da Ribeira and Praça da Ribeira)

جاذبه‌ های دیدنی شهر پورتو

ریبیرا، منطقه تاریخی شهر پورتو و یکی از میراثهای جهانی یونسکو است. در این منطقه ساختمان‌ها به صورت کاملا متراکم ساخته شده‌اند و خیابان‌های قرون وسطایی این محله و کوچه‌های تنگ آن که به حاشیه رودخانه منتهی می‌شوند، واقعا دیدنی هستند. خانه‌های این محله قدیمی هستند و خیلی از آن‌ها از ریخت و قیافه افتاده‌اند ولی همه اینها از جمله جاذبه‌های دیدنی این محله به حساب می‌آیند. قلب منطقه ریبیرا، میدان یا پراژا دا ریبیرا است. این میدان در سه طرف به ساختمانهای متعدد ختم شده و از یکسوی دیگر به رودخانه منتهی می‌شود و گرداگرد آن رستورانها و کافه‌های زیادی قرار دارد. فضای اطراف این میدان فوق العاده است و از آنجا به عنوان یکی از جذابیت‌های شهر برای توریست‌ها یاد می‌شود.

۴- قایق سواری در رودخانه دورو (Cruise along the Douro River)

جاذبه‌ های دیدنی شهر پورتو

دره دورو یکی از مناطق دیدنی شهر به حساب می‌آید. شما می‌توانید با اجاره اتومبیل از داخل شهر به دره تماشایی دورو بروید. درعین حال می‌توانید با یک تور یک روزه و یا با قایق کروز، خود را به این دره زیبا برسانید. تورهای یک روزه و چند روزه متعددی هستند که شما را به دره دورو خواهند برد.

۵- کلیسای جامع پورتو (Porto Cathedral)

جاذبه‌ های دیدنی شهر پورتو

کلیسای جامع پورتو در مرکز تاریخی شهر واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین ساختمانهای شهر و یکی از مهمترین آثار معماری دوره رومانسک در پرتغال به حساب می‌آید. ساخت این کلیسا در سال ۱۱۱۰ میلادی آغاز شد و در نهایت این بنا در قرن سیزدهم میلادی تکمیل گردید. اما بخش خارجی این کلیسا در قرن هجدهم دستخوش تغییرات فراوانی شد.

۶-کتاب فروشی للو (Lello bookstore)

جاذبه‌ های دیدنی شهر پورتو

کتاب فروشی للو و برادرش، در نزدیکی برج روحانیون قراردارد. این کتابفروشی در ابتدا در اواخر قرن نوزدهم افتتاح شد و یکی از قدیمی‌ترین کتاب فروشی‌های پرتغال به حساب می‌آید. وب سایت Lonley Planet این کتاب فروشی را سومین کتاب فروشی برتر دنیا نامیده و این فروشگاه به خاطر معماری زیبای داخلش و به ویژه راه پله هایش مشهور است. شهرت این کتاب فروشی بعد از صحبت‌های «جی.کی رولینگ»، نویسنده کتاب هری پاتر دوچندان شد. خانم رولینگ که در شهر پورتو زندگی می‌کرد و در اوایل دهه ۱۹۹۰ در این شهر به تدریس زبان انگلیسی می‌پرداخت در صحبتهایی گفته بود که درشکل دهی ایده ذهنی کتابخانه هری پاتر در هاگوارتز، از معماری این کتاب فروشی الهام گرفته است. این کتاب فروشی کوچک همیشه مملو از جمعیت است و عکاسی در داخل این کتاب فروشی ممنوع است.

۷- موزه ملی سوارس دوس ریس (Soares dos Reis National Museum )

جاذبه‌ های دیدنی شهر پورتو

این موزه در سال ۱۸۳۳ به عنوان اولین موزه ملی پرتغال شروع به کار کرد. در این موزه، کلکسیون بزرگی از آثار هنری کشور پرتغال از قرن شانزدهم تا قرن بیستم نگهداری می‌شود که از این جمله می‌توان به یک گالری بزرگ از آثار آنتونیو سوارس دوس ریس، مجسمه ساز برتر پرتغالی اشاره کرد. در نهایت این موزه ملی به نام همین هنرمند پرتغالی نامگذاری شده است. این موزه هنر، یکی از بهترین موزه‌های هنر در کشور پرتغال به حساب می‌آید. این موزه در قصر کاررانکاس واقع شده است. از جمله سایر آثار به نمایش درآمده در این موزه می‌توان به نقاشی ها، مجسمه ها، اسباب و وسایل، سرامیک‌ها و آثار فلزی قدیمی اشاره کرد.

۸- کافه مجستیک (Café Majestic)

این کافه، مشهورترین کافه در بندر پورتو و شاید کشور پرتغال است که ارزش یک بار رفتن را دارد. این کافه ظاهر زیبایی دارد و داخل آن نیز متفاوت و بی نظیر است. درهای این کافه در سال ۱۹۲۱ به روی مشتریان باز شد و هنوز دکوراسیون داخلی آن دوره حفظ شده و با حضور در آن حس می‌کنید که به ۱۰۰ سال قبل سفر کرده‌اید. کف این کافه از جنس سنگ مرمر است و آئینه‌های بزرگی در داخل آن قرار دارد و صندلی‌های چوبی حکاکی شده شما را به روزهای قدیم شهر پورتو می‌برد. جی کی رولینگ، نویسنده کتاب هری پاتر هم به این کافه می‌رفته و شنیده می‌شود که بخشی از چک نویس داستان هری پاتر و سنگ جادو را در کافه مجستیک نوشته.

۹- ساختمان بورس (Palácio da Bolsa)

این ساختمان در قرن نوزدهم ساخته شده و ساختمان بورس سهام این شهر، یعنی یکی از مراکز اصلی تجاری شهر است. این ساختمان در قلب بخش تاریخی شهر واقع شده و در نزدیکی کلیسای جامع پورتو قرار دارد. بخش داخلی این ساختمان بسیار دیدنی است و به چندین اتاق مختلف تقسیم شده که از آن جمله می‌توان به اتاق عربها، اتاق طلایی، اتاق مجلس و اتاق دادگاه اشاره کرد و سالنهای این ساختمان سبکی بی نظیر و معماری‌های متفاوتی دارند. تماشای این بنا به طور قطع معماران و دوستداران تاریخ را مجذوب خواهد کرد.

۱۰- ایستگاه قطار سائو بنتو (São Bento Railway Station )

این ایستگاه قطار درسال ۱۹۱۶ افتتاح شد و به خاطر کاشی کاری هایش به شهرت رسیده. در این ایستگاه قطار، تاریخ پرتغال با کاشی کاری‌ها به تصویر کشیده شده است. این ایستگاه قطار در میدان آلمیدا گارت واقع شده. نام این ایستگاه، از نام یک صومعه قدیمی که در قرن شانزدهم درهمین مکان قرار داشت گرفته شده است. آن صومعه در سال ۱۷۸۳ آتش گرفت و بعدها بازسازی شد ولی در اواخر قرن نوزدهم میلادی، در اثر عدم ترمیم درست از بین رفت.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.