جاذبه‌های طبیعی ویتنام
امتیاز ما

ویتنام یکی از زیباترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است. این کشور با وجود مساحت بسیار کم، جمعیت زیادی دارد. این موضوع گواهی بر بخشندگی طبیعت در این کشور کوچک آسیایی است. با مجله دور و نزدیک همراه شوید تا جاذبه‌های طبیعی ویتنام و تاریخی این سرزمین را بیشتر بشناسید.

پسر من، ویتنام

پسر من| ویتنام

این معبد زیبا و خاص یکی از باستانی‌ترین و عجیب‌ترین سازه‌های دست بشری در آسیای شرقی به حساب می‌آید. «پسر من» توسط هندوها و به منظور پرستش خدای شیوا بین قرون ۴ تا ۱۴ بعد از میلاد مسیح ساخته شده است. در طول این سال‌ها هندوها معابد بسیاری را در ویتنام ساخته‌اند که معبد پسر من نیز یکی از آن‌ها است.

دلتای مِکانگ جاذبه‌های طبیعی ویتنام

دلتای مِکانگ| ویتنام

دهانه رودخانه «مِکانگ» در جنوب شرقی ویتنام یکی از جالب‌ترین نقاط این کشور است. گردشگران در این منطقه علاوه بر تماشای رودخانه و پرواز پرندگان می‌توانند قایق‌های کوچک و رنگارنگ را در حال خرید و فروش ببینند. کشاورزی در این ناحیه رونق بسیاری دارد و این سرزمین حاصلخیز به «سبد برنج ویتنام» مشهور شده است. غذای یک سوم جمعیت در تایلند از این منطقه تامین می‌شود. دلتای مِکانگ از شهر «هو چی مین» تا خلیج تایلند گسترده شده است.

دالات| ویتنام

«دالات» منطقه‌ای است که در تمامی سال بازدیدکننده دارد. دلیل این مسئله را می‌توان در هوای مطبوع و پوشش گیاهی انبوه و همیشه سبز آن دانست. در گذشته دالات استراحتگاه تابستانی امپراطور بود و بعدها نیز به عنوان تفریحگاه استعمارگران فرانسوی مورد استفاده قرار گرفت. امروزه این شهر خوش آب و هوا در ارتفاعات مرکزی ویتنام به گردشگاهی برای توریست‌های این منطقه تبدیل شده است.

غار هانگ سان دونگ

غار هانگ سان دونگ| ویتنام

«هانگ سان دونگ» یکی از بزرگ‌ترین غارهای طبیعی در دنیا است. این غار بیش از سه میلیون سال عمر دارد. مشابه این منطقه گردشگری را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان یافت. این غار به اندازه‌ای بزرگ است که تعداد زیادی از گردشگران می‌توانند در آن کمپ بزنند. در این منطقه راهنمایان محلی وجود دارند که بازدیدکنندگان را به عمق زیبایی‌های غار می‌برند. پوشش گیاهی سبز دیواره و نورهایی که از سوراخ های دیوار به درون غار می‌آیند مکانی رویایی برای قایق سواری و شنا ایجاد می‌کند.

تونل‌های کوچی

تونل‌های کوچی| ویتنام

تونل‌های زیرزمینی «کو چی»‌ شبکه‌ای از راه‌های زیرزمینی در شمال‌غربی شرق «هو مین» هستند. این تونل‌ها ۴۰ کیلومتر طول دارند و در زمان جنگ ویتنام به عنوان پناهگاهی در برابر حملات آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه تونل کو چی به یکی از جاذبه‌های طبیعی ویتنام و نمادی از تاریخ جنگ در این کشور تبدیل شده است.

تراس‌های سا پا، ویتنام

تراس‌های سا پا ویتنام

دهکده «سا پا» در شمال‌غربی ویتنام و در مرز این کشور با چین واقع شده است. یکی از محصولاتی که کاشت آن در این منطقه رواج بسیاری دارد، برنج است. این ناحیه تا حدودی مرتفع است و زمین‌های برنج به صورت طبقه‌ای بر روی ارتفاعات قرار گرفتند. این اتفاق منظره زیبایی را در این دهکده به وجود آورده است. در فصل کاشت برنج به دلیل سبزی و زیبایی دهکده مردم زیادی از «تراس‌های سا پا» که در واقع همان مزارع برنج طبقه‌ای هستند، دیدن می‌کنند.

دریاچه هوآن کیم جاذبه‌های طبیعی ویتنام

دریاچه هوآن کیم| ویتنام

دریاچه «هوآن کیم» در مرکز تاریخی شهر «هانووی» واقع شده است. این دریاچه یکی از جاذبه‌های طبیعی ویتنام به حساب می‌آید. نام این دریاچه از افسانه‌های کهن ویتنام آمده است. این تفریحات زیادی از جمله قایق سواری و ورزش‌های آبی برای توریست‌ها در این ناحیه فراهم شده است.

در این مقاله بر آن شدیم تا با ادامه برخی دیگر از زیبایی‌های کشور ویتنام، این سرزمین را هرچه بیشتر به شما معرفی کنیم.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.