سفر به فنلاند - قصرهای زیبای جهان
امتیاز ما
شاید هر وقت نام فنلاند به گوشتان می‌خورد، به یاد جنگل‌، دریاچه یا کلبه‌های چوبی بیافتید. علاوه بر این زیبایی‌های طبیعی، در سفر به فنلاند شاهد قصرها و قلعه‌های زیبا و با شکوه هم خواهید بود. این قلعه‌ها که انگار از کتاب‌های افسانه‌ای بیرون آمده‌اند در تاریخ فنلاند نقش مهمی داشته‌اند. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک به معرفی زیباترین قلعه‌های فنلاند می‌پردازیم که در سفر به این کشور باید حتما ببینید.

بازدید از قلعه اولاوینلینا در سفر به فنلاند

سفر به فنلاند - قلعه های فنلاند

یکی از بهترین و بزرگ‌ترین قلعه‌های فنلاند که می‌تواند یکی از زیباترین روزهای سفر شما را رقم بزند، قلعه‌ی «اولاوین لینا» نام دارد. این قلعه بر روی دریاچه‌ی «سایما» قرار گرفته‌ است. در ابتدا این قلعه در نزدیکی مرز روسیه ساخته شد تا از حملات روسیه به فنلاند دفاع کند. همین مسئله باعث شد داستان‌ها و افسانه های ترسناک زیادی درباره‌ی این قلعه به وجود بیاید. یکی از این داستان‌ها «رومئو و ژولیت»، داستان عشق یک دوشیزه‌ی فنلاندی و یک سرباز روسی است. حقایق جالب در مورد فنلاند

قلعه تورکو

سفر به فنلاند - قلعه های فنلاند

قلعه‌ی «تورکو» که در جنوب غربی فنلاند واقع شده است، در قسمت خارجی خود دارای تعداد زیادی اتاق است که تاریخ صدها ساله‌ی فنلاند را نشان می‌دهند. قلعه‌ی تورکو که در سال ۱۲۸۰، تقریبا همان زمانی که شهر تورکو بنا شد، ساخته شد و در آن زمان بر روی یک جزیره قرار داشت، امروزه در کنار بندر قرار دارد. از این قلعه در قرون وسطی به عنوان دژ نظامی استفاده می‌شد و بعدها به محل زندگی خاندان سلطنتی تبدیل شد. عتیقه‌هایی که در این قلعه به جا مانده شکل قدیمی قلعه را حفظ کرده است. سوغات فنلاند

قلعه هامه

سفر به فنلاند - قلعه های فنلاند

یکی دیگر از قلعه‌های زیبایی که در سفر به فنلاند باید از آن بازدید کنید، قلعه‌ی «هامه» نام دارد. این قلعه پس از گذشت سال‌ها به خوبی نگه‌داری شده است و آنچه این قلعه را از دیگر قلعه‌ها متمایز می‌سازد این است که به جای سنگ، از آجر برای ساخت آن استفاده شده است و به آن رنگی قرمز-قهوه‌ای بخشیده است. قلعه‌ی هامه در قرن هفدهم ساخته شد و به زودی شهری در اطراف آن به وجود آمد. از دهه‌ی ۱۹۲۰ این قلعه به عنوان دژ دفاعی نیز استفاده می‌شده است.

قلعه رازبورگ

سفر به فنلاند - قلعه های فنلاند

تاریخ ساخت قلعه‌ی «رازبورگ» به سال ۱۳۷۴ میلادی باز می‌گردد و امروزه خرابه‌های این قلعه باقی مانده است. قدمت این قلعه در نامش مشخص است. به جای استفاده از کلمه‌ی فنلاندی «لینا» به معنای قلعه از کلمه‌ی سوئدی «بورگ» استفاده شده است.  این قلعه به عنوان مرکز نظارت جنوب غرب فنلاند در یک مسیر مهم تجاری استفاده می‌شد. در دهه‌ی ۱۵۵۰ پادشاه «گوستاواس» اعلام کرد که این قلعه مناسب دفاع در برابر آتش دشمن نیست. به همین دلیل این قلعه به مکانی خالی از سکنه تبدیل شد. یکی از برج‌های این قلعه هنوز پا برجاست بنابراین می‌توانید ببینید که زمانی این قلعه چه شکلی داشته است.

قلعه کستل هولم

سفر به فنلاند - قلعه های فنلاند

این قصر سفید و باشکوه که در جزیره‌ی آلند در مجمع‌الجزایر بالتیک قرار دارد در سال ۱۳۸۴ میلادی ساخته شد. این قلعه هم به عنوان دژ نظامی و دفاعی و هم به عنوان دیده‌بانی و گاهی هم به عنوان پایگاه مرزی سوئد و فنلاند استفاده می‌شد. ساکنین جزیره از اینکه نگهبان دژ سلطنتی از این فاصله‌ی نزدیک  بر آنها حکومت کند ناراضی بودند به علاوه دفاع از این جزایر کار سختی بود و در عین حال این جزیره‌ها از لحاظ استراتژیک برای فنلاند بسیار اهمیت داشتند. کستل هولم در قرن هفدهم اهمیت خود را از دست داد زیرا برای دفاع در برابر آتش جنگی ساخته نشده بود. امروزه تنها خرابه‌هایی از این قلعه باقی مانده است.

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.