خطرناک‌ ترین مکان‌ های توریستی در دنیا
امتیاز ما

جهان پر از مکان‌های زیبا و شگفت‌انگیز است. برخی از این مکان‌ها با وجود زیبایی بسیار خطرناک هستند و هرگز برای گردشگران توصیه نمی‌شوند. با این حال اگر اهل سفر هستید و به هیجان و خطر علاقه دارید، این مکان‌های توریستی می‌توانند برای شما جالب باشند. در این مقاله در دور و نزدیک  لیستی از خطرناک‌ترین مکان‌های توریستی دنیا را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه بخش دوم این مقاله را خواهید خواند.

دره‌ی مرگ، روسیه

توریستی

دره‌ی مرگ در شرق روسیه که در فاصله‌ی تقریبا نزدیکی با دره‌ی آب‌فشان‌ها قرار دارد، دارای غلظت بالایی از گازهای سمی است و خطر بزرگی برای هر نوع موجود زنده‌ای در این منطقه است. گیاهان و حیوانات به سرعت می‌میرند و انسان‌ها احساس بیماری، تب و سرگیجه می‌کنند.

جزایر مارشال

جزیره‌ای بکر و دورافتاده در اقیانوس؛ در نگاه اول شما را به یاد بهشتی بر روی زمین می‌اندازد اما این جزیره مکانی برای آزمایش سلاح‌های اتمی است و این جزیره به مکانی پر از زباله‌‌های رادیواکتیو تبدیل شده است. ساکنین جزیره مجبور به ترک خانه‌های خود شده بودند و اکنون این منطقه زیستگاهی کاملا خطرناک برای موجودات زنده است. سطح بالای رادیواکتیو در این منطقه، می‌تواند باعث سرطان شود.

مزرعه‌ی کروکودیل، تایلند

توریستی

در این مزرعه، صاحب کروکدیل‌ها توریست‌ها را در یک فضای بسته قرار داده و روی آب می‌گرداند و آن‌ها اجازه دارند به کروکودیل‌ها غذا بدهند. این فضای بسته درواقع یه سطح چوبی نازک است که روی بشکه‌های پلاستیکی قرار داده شده‌است و از یک طرف با توری پوشانده شده‌ است. مردم به‌وسیله‌ی یک چوب‌دستی، به کروکودیل‌ها ماهی و گوشت می‌دهند.

منطقه‌‌ی آفار، اتیوپی

این منطقه یکی از خطرناک‌ترین آتش‌فشان‌های روی کره‌ی زمین را دارد. زمین‌لرزه‌های مداوم باعث به‌وجود آمدن شکاف‌های عمیقی در این منطقه شده است میزان مواد مذاب موجود در این منطقه بسیار زیاد است و همین مسئله باعث بروز زمین‌لرزه می‌شود.

دریاچه‌ی ناترون، تانزانیا

این دریاچه یکی از مرگبارترین دریاچه های جهان است. پوسته‌های ضخیمی از نمک که روی سطح این آب قرار دارد آن‌قدر خطرناک است که همه‌ی موجودات زنده‌ی این منطقه در صورت تماس با آن از بین خواهند رفت. به دلایلی کاملا واضح، شنا کردن در این دریاچه ممنوع است و بوی سولفید هیدروژنی که از دریاچه می‌آید به شما اجازه نمی‌دهد از دیدن منظره لذت ببرید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.