خطرناک‌ ترین مکان‌ های توریستی در دنیا
امتیاز ما

جهان پر از مکان‌های زیبا و شگفت‌انگیز است. برخی از این مکان‌ها با وجود زیبایی بسیار خطرناک هستند و هرگز برای گردشگران توصیه نمی‌شوند. با این حال اگر اهل سفر هستید و به هیجان و خطر علاقه دارید، این مکان‌های توریستی می‌توانند برای شما جالب باشند. در این مقاله در  دور و نزدیک لیستی از خطرناک‌ترین مکان‌های توریستی دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

دره‌ی مرگ، آمریکا

اگر زمین را یک خانه فرض کنیم، مسلما دره‌ی مرگ را می‌توانیم به عنوان یک اجاق گاز داغ در نظر بگیریم. این بیابان بالاترین دمای ثبت شده در سیاره‌ی زمین، یعنی نزدیک به ۵۷ درجه سانتی‌گراد را داراست. هرچقدر هم که سرسخت باشید، خورشید سوزان و گرمای دره‌ی مرگ شما را به سرعت خسته و ناتوان می‌سازد. بدون آب، تنها می‌توانید ۱۴ ساعت زنده بمانید.

بیابان دِناکل، اریتره

توریستی

دمای بالای ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد، آتشفشان‌های فعال و آب‌فشان‌هایی که گازهای سمی پرتاب می‌کنند؛ تصور محیطی خطرناک‌تر از این صحرا در آفریقا تقریبا غیرممکن است. برخی مردم این بیابان را «جهنم زمین» می‌نامند، اما هنوز ماجراجویان زیادی از سرتاسر دنیا به این منطقه می‌آیند. سفر به این منطقه به تنهایی و بدون راهنما ممنوع است.

کوه واشنگتن، آمریکا

کوه واشنگتن بالاترین سرعت ثبت شده‌ی باد را در سطح زمین داراست. بالاترین سرعت ثبت شده در این مکان به ۳۲۷ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بادهای شدید تنها خطرات این منطقه نیستند؛ دمای پایین هوا که گاهی تا منفی ۴۰ درجه‌ی  سانتی‌گراد می‌رسد و بارش‌های سنگین برف، کوه واشنگتن را به یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان تبدیل کرده است. این کوه دارای یکی از مرگبارترین قله‌ها نیز است. فشاری که بدن انسان در قله‌ی کوه واشنگتن تحمل می‌کند برابر است با فشاری که در قله‌ی اورست به بدن انسان وارد می‌شود.

کوه سینابونگ، اندونزی

کوه آتش‌فشان فعالی به نام سینانبونگ در اندونزی وجود دارد و اغلب فوران می‌کند. فوران این آتش‌فشان باعث بی‌خانمان شدن افراد زیادی در این منطقه شده است. شهرها و روستاهای نزدیک این منطقه بارها با خاکستر و مواد مذاب پوشیده شده‌اند. آخرین فوران این آتش‌فشان در ۲۷ فوریه ۲۰۱۶ اتفاق افتاد که باعث تشکیل ابرهایی از گازهای آتش‌فشانی، پرتاب سنگ و تشکیل خاکسترهایی تا ارتفاع ۲۵۰۰ مترشد. هیچ‌کس نمی‌داند فوران بعدی کی خواهد بود. سوغات بالی

پارک ملی مدیدی، بولیوی

در نگاه اول این مکان بسیار آرامش‌بخش و زیبا به نظر می‌رسد اما درواقع بسیار خطرناک است. چرا؟ زیرا این مکان محل سکونت خطرناک‌ترین و وحشی‌ترین گونه‌های جانوری و مرگ‌آورترین گونه‌های گیاهی است. تماس با هرکدام از این گیاهان در این پارک باعث خارش شدید و سرگیجه می‌شود. هر نوع بریدگی و زخم‌های کوچک نیز باعث آلودگی و عفونت با انگل‌های استوایی می‌شود.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.