زندگی در کشور افسانه ای جمهوری چک
امتیاز ما

جمهوری چک کشور کوچکی در قلب اروپا و پایتخت آن پراگ، بی‌شک یکی از جذاب‌ترین شهرهای اروپاست. دهکده‌های زیادی ساسر منطقه‌ی بوهم و حومه ی موراوی هستند که گویی از داستان‌های افسانه‌ای هانس کریستین اندرسون بیرون آمده‌اند.

بسیاری از شهرهای این مناطق در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. همه‌ی این مناطق دایرۀ المعارفی از سبک‌های معماری، بناهای تاریخی، حمله‌های تاریخی و بسیاری حوادث دیگر هستند. روح اسرارآمیزی در این اماکن حکم فرماست که در جای دیگر اروپا ملموس نیست. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

حتی پیاده‌روهایی که گردشگران روی آن پا می‌گذارند نوعی موزه‌ی سر‌باز محسوب می‌شوند و مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند.

زندگی در کشور افسانه ای جمهوری چک

مردم چک از زندگی با مناظر تاریخی و خارق‌العاده لذت می‌برند. اگرچه شهر پراگ بیشتر از جاهای دیگر چک، مقصد گردشگران است اما ما قصد داریم پا را از این شهر فراتر گذاشته و به مناطقی سر بزنیم که تا حدی از چشم گردشگران دور مانده است.

موراوی؛ مسیر دوچرخه سواری در منطقه‌ی رمانتیک مرزی چک- اتریش

زندگی در کشور افسانه ای جمهوری چک

 

مجموعه‌ی «لندیس- والتیک» (Lendice-Valtice) در جنوب شرقی جمهوری چک در منطقه‌ای به نام موراوی جنوبی واقع شده است. این مکان که ثبت جهانی یونسکو شده شامل بیش از 20 بنای معماری به مسافتی حدود 50 کیلومتر مربع پراکنده شده است. مردم محلی به خاطر نوشیدنی‌های معروف، به این منطقه توسکانی کوچک می‌گویند.

بهترین روش دسترسی به این مکان رفتن با دوچرخه است. مسیرهای دوچرخه سواری کشور چک شهرت جهانی دارند. موراوی جنوبی به جاده نوشیدنی هم معروف است.

دوچرخه سواری در مسیر تاکستان ها و مناطق اطراف و دیدن منظره‌ی زیبا و باورنکردنی تالار شهرداری که معابد یونانی و خانه‌های شکاری را در ذهن تداعی می‌کنند، تجربه بی‌نظیری است.

در اواخر روز بعد از بازدید از مناطق دیدنی و برای رفع خستگی می‌توانید به یکی از مراکز فروش نوشیدنی سری بزنید. از نوشیدنی‌های دست‌ساز محلی لذت ببرید و با سازنده‌های این نوشیدنی‌ها گپی بزنید.

یکی از صاحبان آژانس‌های مسافرتی محلی می‌گوید که این نوشیدنی‌ها باعث شدند که بسیاری از مردم چک حداقل سالی یک بار به جنوب موراوی سفر کنند.

بوهم جنوبی منطقه‌ای از قلعه‌ها و شهرهای افسانه‌ای

زندگی در کشور افسانه ای جمهوری چک

جمهوری چک گزینه‌های دیگری هم برای تفریح دارد. بوهم جنوبی متراکم‌ترین منطقه از نظر قلعه‌های زیبا و شهرهای تاریخی اروپا به شمار می‌رود. همه این مکان ها ارزش تاریخی خود را حفظ کرده اند و زیبایی این اماکن در کنار تاریخی بودن برای همه تحسین برانگیز است. علاوه بر این غذاهای منطقه بوهم جنوبی هم معروف هستند.

گردشگران روز خود را با بالا رفتن از برج های بناهای قدیمی شهر، گذر از قلعه های زیبا و باغ های مجاور و دوچرخه سواری اطراف استخرهای پرورش ماهی -که برای اولین بار در قرن 16 ساخته شدند، می گذرانند. سر زدن به رستوران های محلی با غذاهایی که ترکیب اصلی آن‌ها ماهی است، تجربه‌ی جالبی خواهد بود.

آشپزی و فرهنگ چک

زندگی در کشور افسانه ای جمهوری چک

مردم چک طرفدار غذاهای با کیفیت هستند. گوشت پر‌چرب و نان دامپلینگ از آن جمله است و جزء معروف‌ترین هاست. بازدید از شیرینی پزی‌های محلی و قدیمی با نوشیدنی هایی که از قرن 14 تا به حال در آنها رایج است را از دست ندهید.

فرهنگ چک تنها به تاریخ و غذای آن محدود نمی‌شود. این کشور مقصد گردشگران طبیعت دوست و علاقه‌مند به دوچرخه سواری هم هست. پارک‌های ملی و مسیرهای دوچرخه سواری زیبایی در اطراف کشور فراهم شده است.

معروف‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری، مسیر بوهم-ساکسون سوئیس  در بوهم شمالی است و دیگری بهشت چک در شمال بوهم مرکزی واقع شده‌اند. میسرها از وسط صخره‌های دیدنی، جنگل‌های انبوه کاج، قلعه‌های باشکوه و مناظر بسیار زیادی عبور می‌کند.

علاوه براین، این مناطق تنها برای بازدید در روز نیست بلکه می‌توان شب‌ها در یکی از دهکده‌های کوهستانی و کوهپایه‌ای رمانتیک و خانه‌های جنگلی که در مجاورت خانه‌های مردم محلی و مکانی کاملا امن هستند، اقامت کرد. و صبح‌ها با صدای خروس‌ها که روز جدیدی را در بهشت کوهستانی و روستایی نوید می‌دهند، بیدار شد.

اگر از دوچرخه سواری خسته شوید و مایل به انجام کار متفاوتی باشید، کارهای بسیاری در این مکان برای انجام دادن وجود دارد. در فصل گرما با آبتنی در برکه‌ها و رودخانه‌ها که فقط مردم محلی آن را می‌شناسند و یا اجاره قایق و قایق سواری روز خود را می‌گذرانید.  در فصل سرما از رفتن به کافه ها و خوردن نوشیدنی های گرم همراه با خوراکی های معروف چکی لذت ببرید.

برای بلیت خارجی هواپیما به صفحه‌ی اصلی وبسایت مراجعه کنید.